Έχοντας ολοκληρώσει, τα τελευταία χρόνια, την αναδιοργάνωσή της, κι έχοντας πετύχει το στόχο της επιστροφής στα κέρδη το 2020, ύστερα από δέκα χρόνια, η Άβαξ είναι έτοιμη όχι μόνο να ξεκινήσει την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο από την πίτα των νέων έργων υποδομής. Λίγα μόλις, 24ωρα, μετά την υπογραφή του εμβληματικού έργου με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ, ο διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης ανέφερε, στη χθεσινή γενική συνέλευση, ότι η κατασκευαστική είναι σε θέση να ξεκινήσει στα τέλη της φετινής χρονιάς - αρχές του 2022, την κατασκευή του έργου που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας και το επίπεδο διαβίωσης.
Η γραμμή 4
Όπως διευκρίνισε στη γενική συνέλευση, η ιδιαιτερότητα της γραμμής 4, που ενισχύει το ανεκτέλεστο της Άβαξ σε 2 δισ. ευρώ, είναι ότι και οι 15 σταθμοί είναι υπόγειοι, δηλαδή «δεν θα γίνουν μεγάλα και βαθιά σκάμματα από την επιφάνεια του εδάφους». Με αυτό τον τρόπο, όπως είπε ο κ. Μιτζάλης, η ενόχληση των πολιτών θα ελαχιστοποιηθεί. Πρόσθεσε ότι δεν αναμένονται εκπλήξεις, ως προς τον εντοπισμό αρχαιολογικών ευρημάτων που αναμένεται να εντοπιστούν, ως επί το πλείστον, πέριξ του Ευαγγελισμού και της Ακαδημίας.
Ευρύτερα, ο επικεφαλής του κατασκευαστικού ομίλου, τόνισε ότι η Άβαξ περνάει σε άλλη «πίστα», δηλώνοντας αισιόδοξος για την πορεία του κατασκευαστικού κλάδου, που εγκαταλείπει μία μεγάλη περίοδο αδράνειας και ξηρασίας.
Νέα έργα
«Είμαι αρκετά αισιόδοξος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ξεκινάει μία περίοδος με έντονη δραστηριότητα στις κατασκευές, στα δημόσια έργα και τα ΣΔΙΤ. Αναμένουμε την ανάληψη σημαντικού μεριδίου από τα έργα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανάκαμψης ύψους 31 δισ. ευρώ, όπως και στο νέο χρηματοδοτικό πακέτο για την περίοδο 2021-2030» πρόσθεσε ο κ. Μιτζάλης.
Εκτίμησε δε ότι μέχρι το τέλος του δεύτερου εξαμήνου του 2021 θα υπάρχουν έξι έως οκτώ έργα -κυρίως ΣΔΙΤ- για τα οποία οι υποψήφιοι θα κληθούν να καταθέσουν οικονομικές προσφορές. Σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται το υπουργείο Υποδομών να δημοπρατήσει δημόσια έργα της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνισμοί για ΣΔΙΤ ύψους 2-2,5 δισ. ευρώ.
Για την Άβαξ σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ιδιωτικά έργα που σχετίζονται με την Μητροπολιτική Παρέμβαση στο Ελληνικό, είναι προϋπολογισμού 2,5 έως 5 δισ. ευρώ και πρόκειται να δημοπρατηθούν σε ορίζοντα πέντε χρόνων.
Όσον αφορά τα έργα που, ήδη, υλοποιεί η Άβαξ, εντός του 2021, παραδίδονται ή θα βρεθούν σε προχωρημένη φάση υλοποίησης η μαρίνα Λεμεσού, το ξενοδοχειακό θέρετρο της Λεμεσού, ο αγωγός IGB για τη διασύνδεση δικτύων φυσικού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας, ενώ ολοκληρώνεται το δύσκολο τμήμα της γραμμής 3 του μετρό Χαϊδάρι - Πειραιάς. Επίσης, τέλη του έτους - αρχές 2022 η εταιρία ολοκληρώνει τον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 1.650MW στην Μπισμάγια του Ιράκ, ενώ πέρυσι η θυγατρική Volterra ξεκινά την κατασκευή δύο αιολικών πάρκων 36MW σε Κοζάνη και Καστοριά, με την εταιρία να διαθέτει χαρτοφυλάκιο συνολικής ισχύος 285MW.
Στα οδικά έργα παραχώρησης που συμμετέχει η Άβαξ (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αττική Οδός και Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου), η αύξηση της κυκλοφορίας, μετά την άρση του lockdown, τοποθετείται σε έως 10% το πρώτο εξάμηνο το 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Επίσης, η κατασκευαστική προχωρά στη μεταβίβαση των παραχωρήσεων σε ξεχωριστή θυγατρική εταιρία, προκειμένου να «αναδειχτεί η πραγματική αξία και να διευκολυνθούν οι επιλογές της για περαιτέρω χρηματοδότηση και ανάπτυξη του σχετικού χαρτοφυλακίου».
Σχετικά με τον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού μέσα Ιουλίου εκτιμάται ότι θα αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές.