Η Alphabet Inc, μητρική εταιρία της Google, ανέφερε χθες, Τρίτη, την πρώτη απώλεια εσόδων σε επίπεδο τριμήνου μετά την περίοδο της πανδημίας, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία έπληξε τις πωλήσεις διαφημίσεων στο YouTube, αναστατώνοντας τους επενδυτές.
Η μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντο στο διαδίκτυο κατέγραψε μεγάλα κέρδη κατά την τελευταία διετία, καθώς η πανδημία ανάγκασε περισσότερα καταστήματα, αλλά και καταναλωτές να δραστηριοποιηθούν περισσότερο στο διαδίκτυο. Ωστόσο, η προσπάθεια να ξεπεραστούν οι πωλήσεις που έγιναν κατά την τελευταία διετία και να επιτευχθούν μεγαλύτεροι στόχοι πωλήσεων αποδεικνύεται δύσκολη αυτή τη χρονιά του πολέμου, καθώς η αύξηση του πληθωρισμού, αλλά και οι ελλείψεις προϊόντων αναγκάζουν τους διαφημιστές να εγκαταλείψουν διαφημιστικές καμπάνιες προώθησης προϊόντων, σύμφωνα με αναλυτές.
Η Ρουθ Πόρατ, υπεύθυνη οικονομικών της Alphabet δήλωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να γίνει πρόβλεψη για το αν οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν από τον πόλεμο. Προειδοποίησε ότι η ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου θα μπορούσε να βλάψει την πορεία των πωλήσεων ακόμη περισσότερο κατά το τρίμηνο που διανύουμε.
Η τιμή των μετοχών της Alphabet αυξήθηκε κατά περίπου 90% την τελευταία διετία, ενώ μειώθηκε κατά περίπου 2,5%, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αργά χθες, Τρίτη. Η τιμή των μετοχών κατέγραψε μείωση κατά 3,6% στην διάρκεια των χρηματιστηριακών συναλλαγών.
Ο Ντέιβιντ Βάγκνερ υπεύθυνος διαχείρισης μετοχικού χαρτοφυλακίου (Aptus Capital Advisors) εξέφρασε τις όλο και μεγαλύτερες ανησυχίες του σχετικά με το μακροοικονομικό περιβάλλον. «Η Alphabet θεωρείται μία από τις πιο προστατευμένες εταιρίες στη διαφημιστική αγορά σε σύγκριση με άλλες εταιρίες του ίδιου κλάδου, αλλά μερικές φορές είναι πιθανό να είσαι ιδιοκτήτης του καλύτερου σπιτιού στη χειρότερη γειτονιά», επισήμανε ο ίδιος.
Η Alphabet ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν στα 68,01 δισεκατομμύρια δολάρια (63,88 δισεκατομμύρια ευρώ) με αύξηση κατά 23% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά χαμηλότερα από την μέση εκτίμηση των 68,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων (63,97 δισεκατομμυρίων ευρώ) από τους οικονομικούς αναλυτές (Refinitiv). Πρόκειται για την πρώτη απώλεια οικονομικής εκτίμησης εσόδων για την Alphabet από το τέταρτο τρίμηνο του 2019.
Οι πωλήσεις διαφημίσεων στο YouTube καταγράφηκαν στα 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια (6,48 δισεκατομμύρια ευρώ) έναντι της εκτίμησης των αναλυτών για πωλήσεις 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (7,04 δισεκατομμυρίων ευρώ) σύμφωνα με την FactSet.
Η Πόρατ δήλωσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία, που άρχισε στη διάρκεια του τριμήνου, είχε μία “υπερμεγέθη συνέπεια” στα έσοδα του YouTube, καθώς η εταιρία σταμάτησε τις πωλήσεις διαφημίσεων στη Ρωσία, αλλά και διαφημιστές επώνυμων προϊόντων, κυρίως στην Ευρώπη, υπαναχώρησαν αναφορικά με τις δαπάνες τους μετά το ξέσπασμα του πολέμου.
Συνολικά η Google είχε απόκλιση πωλήσεων κατά 1% στη Ρωσία, σε σύγκριση με το 2021, όπως δήλωσε η Πόρατ.
Τα έσοδα της Google από άλλες πηγές, όπως οι εφαρμογές, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών και συνδρομών καταγράφηκαν στα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια (6,39 δισεκατομμύρια ευρώ) έναντι πρόβλεψης για έσοδα 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (6,86 δισεκατομμυρίων ευρώ).
Τα κέρδη τριμήνου καταγράφηκαν στα 16,44 δισεκατομμύρια δολάρια (15,44 δισεκατομμύρια ευρώ) ή 24,62 δολάρια (23,13 ευρώ) ανά μετοχή, έναντι εκτιμήσεων για κέρδη 25,76 δολαρίων (24,20 ευρώ) ανά μετοχή.
Η Alphabet ανακοίνωσε επίσης ότι το διοικητικό της συμβούλιο εξουσιοδότησε τη διάθεση κεφαλαίων 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων (65,75 δισεκατομμυρίων ευρώ) για την επαναγορά μετοχών. Κατά την τελευταία διετία έχει γίνει επαναγορά μετοχών οικονομικής αξίας 81 δισεκατομμυρίων δολαρίων (76,08 δισεκατομμυρίων ευρώ).