Αν και με ράθυμα βήματα, η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά και όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει αίσια έκβαση.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», πηγές αναφέρουν ότι, παρά τις «τρικλοποδιές» κυβερνητικών στελεχών και της διορισμένης από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μια συμφωνία πώλησης του 100% της εταιρείας είναι εφικτή μέσα στις επόμενες δύο-τρεις εβδομάδες. Κάτι τέτοιο θα ανοίξει τον δρόμο για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού πώλησης του 100% της ΕΕΣΣΤΥ, για την οποία στις αρχές Ιουλίου δεν υπήρξε κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον.
Αναλυτικότερα, σήμερα έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της ιταλικής εταιρείας Ferrovie Dello Stato Italiane SpA. Με δεδομένο ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει ταμειακά αποθέματα 25 εκατ. ευρώ, οποιοδήποτε τίμημα πάνω από τα 40 εκατ. ευρώ κρίνεται ικανοποιητικό. Ανεξαρτήτως όμως του προσφερόμενου τιμήματος, το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) θα ζητήσει τη βελτίωσή του. Και καθώς το οικονομικό διακύβευμα δεν είναι τόσο σημαντικό, εκτιμάται ότι η ιταλική εταιρεία που τώρα θέλει ν' αναπτυχθεί στο εξωτερικό, θα ικανοποιήσει την ελληνική πλευρά.
Βασικό πρόβλημα της συμφωνίας, ωστόσο, παραμένουν οι προαιρέσεις υλοποίησης μιας συμφωνίας αποκρατικοποίησης. Είναι οι ίδιοι σκόπελοι που προκάλεσαν το «ναυάγιο» στον διαγωνισμό πώλησης της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), καθώς η κυβέρνηση αθέτησε δύο βασικούς όρους της συμφωνίας.
Ο πρώτος όρος αφορά τη δυνατότητα μετατάξεων του προσωπικού της ΕΕΣΣΤΥ σε άλλες θέσεις του Δημοσίου (π.χ. θυγατρικές του ομίλου ΟΣΕ) και ο δεύτερος όρος, τη ρύθμιση χρέους 20 εκατ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την ΕΕΣΣΤΥ. Τέλος, οι ενδιαφερόμενοι για την ΕΕΣΣΤΥ επενδυτές, θορυβήθηκαν ιδιαίτερα και από την επαμφοτερίζουσα στάση της κυβέρνησης, κατά τη διαδικασία κύρωσης της σύμβασης πώλησης του ΟΛΠ στη Βουλή.
Οι προαναφερθέντες όροι που αθετήθηκαν από την κυβέρνηση, μπορούν να ικανοποιηθούν σε ένα νέο διαγωνισμό. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος διαγωνισμός πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ θα δημοσιευθεί πολύ σύντομα, καθώς εκτιμάται ότι εκτός από τους Γάλλους (Alstom) και τους Γερμανούς (Siemens), στους ενδιαφερόμενους θα προστεθεί και η ιταλική Ferrovie.
Από την άλλη πλευρά, όλα δείχνουν ότι κλείνει και το μέτωπο των απεργιακών κινητοποιήσεων, που ταλαιπώρησε τόσο την ελληνική κοινωνία όσο και την εταιρεία. Ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, υποσχέθηκε προχθές Τετάρτη στους συνδικαλιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να κλείσει το θέμα της νέας επιχειρησιακής ΣΣΕ που ταλανίζει τους εργαζόμενους εδώ και πολλούς μήνες.