Στα 34,49 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα κέρδη μετά από φόρους για τον όμιλο της Αttica Group το εννεάμηνο του 2015, έναντι 6,11 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2015 τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου ήταν 60,43 εκατ.ευρώ, ένατι 23,95 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου του 2014.
Αύξηση κατά 4,1% παρουσιάζουν οι ενοποιημένες πωλήσεις, φθάνοντας στα 222,47 εκατ. ευρώ, έναντι 213,69 εκατ. το εννεάμηνο 2014.
Σημαντική ενίσχυση 101,3% παρουσιάζουν και τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία φθάνουν στα 72,86 εκατ. ευρώ, έναντι 36,19 το εννεάμηνο του 2014.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι ανωτέρω επιδόσεις του ομίλου επετεύχθησαν μέσα σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον, λόγω της επιβολής περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) τον περασμένο Ιούλιο. «Η εξέλιξη αυτή περιόρισε σε σημαντικό βαθμό τη ρευστότητα στην οικονομία, επηρεάζοντας κατά συνέπεια το μεταφορικό έργο του ομίλου και, γενικότερα, όλου του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας, κατά τους δύο πιο σημαντικούς μήνες του έτους (Ιούλιος και Αύγουστος) από πλευράς διακίνησης επιβατών και οχημάτων», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Τα πάγια στοιχεία του ομίλου ανήλθαν, στις 30 Σεπτεμβρίου 2015, στα 567,89 εκατ. ευρώ, έναντι 581,01 εκατ. που ήταν την 31η Δεκεμβρίου 2014. Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου, το εννεάμηνο του 2015, ανέρχεται στα 285,00 εκατ. ευρώ, έναντι 282,16 εκατ. που ήταν την 31η Δεκεμβρίου 2014. Από αυτά, τα 271,95 εκατ. αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και 13,05 εκατ. μακροπρόθεσμες, πληρωτέες στην επόμενη χρήση. Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανήλθαν, στις 30.9.2015, στα 377,63 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε 1,97 ευρώ ανά μετοχή της εταιρείας.
Μεταφορικό έργο
Κατά το εννεάμηνο του 2015, η Attica Group δραστηριοποιήθηκε, μέσω των θυγατρικών της, στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με δώδεκα ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Στις αρχές Απριλίου, ο όμιλος παρέλαβε το πλοίο Blue Galaxy, στο πλαίσιο σύμβασης μακροχρόνιας ναύλωσης, που δρομολόγησε από 24.04.2015 στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά Κρήτης.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015, διακινήθηκαν με τα πλοία του ομίλου συνολικά 3,73 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,46 εκατ. το εννεάμηνο του 2014, 480,61 χιλ. Ι.Χ. οχήματα, έναντι 448,26 χιλ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και 205,61 χιλ. φορτηγά οχήματα, έναντι 198,85 χιλ. το εννεάμηνο του 2014.
Στην αγορά της Αδριατικής και, ειδικότερα, στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) μειώθηκε κατά 28,3% στους επιβάτες, κατά 29,5% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,1% στα φορτηγά οχήματα.
Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική εκτελέστηκαν με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και σημείωσαν μείωση κατά 16,2%.
Στην ελληνική ακτοπλοΐα και, ειδικότερα, στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο, Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και από 24 Απριλίου 2015 Πειραιάς-Χανιά, το εννεάμηνο του 2015, εκτελώντας συνολικά 4,5% περισσότερα δρομολόγια από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο του ομίλου αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες εσόδων και, ειδικότερα, κατά 12,9% στους επιβάτες, κατά 16,7% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 12,7% στα φορτηγά οχήματα. Στις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων τα πλοία του ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ.
Τα ανωτέρω δρομολόγια στην ελληνική ακτοπλοΐα εκτελέστηκαν, μέχρι τα τέλη Απριλίου της τρέχουσας περιόδου, με ένα πλοίο λιγότερο, λόγω της πώλησης του πλοίου Blue Star Ithaki.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ