Διαμάχη Bacardi - Pernod Ricard για το Havana Club

Διαμάχη Bacardi - Pernod Ricard για το Havana Club

Ένα νέο άνοιγμα πολλών εκατομμυρίων δολαρίων προς την αμερικάνικη αγορά θα πραγματοποιήσει η κουβανέζικη μάρκα, σύμφωνα με τον Asbel Morales της Havana Club International, του κοινού εγχειρήματος της κυβέρνησης της Κούβας και της Pernod Ricard που εδρεύει στο Παρίσι. Όπως ανέφερε, “το ζήτημα είναι πότε μπορούμε να μπούμε”.

Το ενδεχόμενο αυτό, ωστόσο, έχει αναζωπυρώσει την εδώ και δεκαετίες μάχη μεταξύ της Pernod Ricard, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής αλκοολούχων ποτών στον κόσμο – μετά την Diageo PLC – και της Bacardi Ltd. Η διαμάχη οφείλεται στη διεκδίκηση της επωνυμίας του ονόματος του Havana Club.

Όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, η Pernod τονίζει πως μια συμφωνία του 1993 με την κυβέρνηση της Κούβας της δίνει το δικαίωμα να πουλάει το κουβανέζικο ρούμι παγκοσμίως, δηλαδή και στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις της συγκεκριμένης μάρκας έχουν απαγορευτεί λόγω του εμπάργκο που ίσχυε από το 1962.

Η Bacardi από την άλλη σημειώνει πως έχει τα δικαιώματα του Havana, καθώς τα αγόρασε από την οικογένεια που το ίδρυσε, τους Arechabalas, οι οποίοι όπως και η οικογένεια Bacardi έφυγαν από την Κούβα αφότου ο Fidel Castro εθνικοποίησε τα αποστακτήρια της χώρας το 1960.

Η διαμάχη για το Havana Club είναι από τις πιο γνωστές στην Κούβα και περιλαμβάνει δύο μεγάλα ονόματα εταιρειών με ευρεία διανομή στις ΗΠΑ. Το ομώνυμο ρούμι της Bacardi κυριαρχεί στην αγορά των ΗΠΑ, με μερίδιο αγοράς 30%, σύμφωνα με την Impact Databank. Εκτός ΗΠΑ, η Bacardi αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από την Pernod. Το Havana Club κατέγραψε πέρυσι 4 εκατ. πωλήσεις κιβωτίων των εννέα λίτρων από τα 400.000 κιβώτια το 1994.