Το πρώτο logistics park στο Θριάσιο, μία επένδυση που θα ξεπεράσει τα 150 εκατ.ευρώ είναι μόνο η αρχή για τη μετατροπή της χώρας μας σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο. Δηλαδή, σε ένα διεθνή κόμβο logistics που θα μπορούσε να εξυπηρετεί ένα μεγάλο και σημαντικό μέρος του διαμετακομιστικού εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο μέσα στο τρέχον έτος βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών αλλά και κτιρίων υποστήριξης συνολικής επιφανείας 235.000 τετραγωνικών μέτρων σε ένα οικόπεδο 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.
Εκτός από τα κτίρια αυτά, ο παραχωρησιούχος, στην προκειμένη περίπτωση η ανάδοχος κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ -Goldair αναλαμβάνει και τα εσωτερικά έργα υποδομής, που αφορούν δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και ακαθάρτων καθώς και την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
Στον ίδιο χώρο θα λειτουργήσει πρατήριο υγρών καυσίμων, ενώ θα κατασκευασθούν χώροι στάθμευσης, σταθμοί εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, χώροι ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.
Ειδικότερα, η πρόβλεψη είναι η κατασκευή σε διάφορες χρονικές φάσεις 210.000 τετραγωνικών μέτρων στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεων, 4.000 θέσεων για αυτοκίνητα και 120 θέσεων για φορτηγά.
Για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο υπάρχει πρόβλεψη να συνδέεται με κομβικές υποδομές μεταφορών όπως το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μέσω του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο σχεδιασμός η σιδηροδρομική γραμμή θα διέρχεται μέσα από το Εμπορευματικό Κέντρο.
Μάλιστα μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων αλλά και με τη σύνδεση με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών οι νέες εγκαταστάσεις του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου θα εξυπηρετούν μεγαλύτερο όγκο φορτίου ενώ και η μεταφορά των εμπορευμάτων θα γίνεται ταχύτερα.
Εκτός από τα ανωτέρω, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο αναμένεται να έχει και άμεσο κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα δημιουργώντας πάνω από 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
Σχεδιασμός δυο νέων διαμετακομιστικών κέντρων σε Θεσσαλία και Μακεδονία
Εκτός από το Θριάσιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει επανειλημμένως αναφερθεί και σε δύο ακόμη, υπό σχεδιασμό, εμπορευματικά κέντρα.
Το ένα βρίσκεται στην Κεντρική Μακεδονία, το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, του οποίου η διαδικασία ανάπτυξης ως εμπορευματικού κέντρου έχει αρχίσει. Στα βασικά του πλεονεκτήματα περιλαμβάνεται και η εγγύτητά του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η διατροπικότητά του. Σημειώνεται ότι η περιοχή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απέχει μόλις 8 χιλιόμετρα.
Το δεύτερο εμπορευματικό κέντρο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται στη Θεσσαλία, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα.
Μάλιστα, η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της Ελλάδας στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου και των logistics με την προοπτική στην επόμενη τετραετία να καταταχθεί ανάμεσα στις 30 πρώτες χώρες του δείκτη LPI και στις κορυφαίες 20 χώρες στο τέλος της δεκαετίας.
Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή καλούνται να διαδραματίσουν και οι σιδηροδρομικές μεταφορές, παρά τις αντίθετες απόψεις που έχουν εκφρασθεί κατά καιρούς από τους ευρωπαίους εταίρους μας. Προϋπόθεση για τον σκοπό αυτό είναι η ολοκλήρωση ενός λειτουργικού δικτύου σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, κάτι το οποίο δεν έχει επιτευχθεί εδώ και δεκαετίες. Πάντως θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα σημαντικότερα έργα ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης.