Διευκρινίσεις σχετικά με το δημοσίευμα του Liberal, στη στήλη Black Box, που αναφέρεται στις αποφάσεις της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας για τη διαφήμισή της, δίνει η Viva Wallet.
Από την επιστολή προς το Liberal προκύπτει πως αποφάσεις της Επιτροπής έκριναν ότι η διαφήμιση της εταιρείας δημιουργούσε παραπλανητικές εντυπώσεις γεγονός που οδήγησε στην τροποποίηση (δηλαδή στην αλλαγή επίμαχων σημείων) της διαφήμισης της VIVA για τις προμήθειες του VIVA WALLET POS & ΚΑΡΤΑ.
Η τροποποίηση της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας εγκρίθηκε στις 10/9/2018 από την ίδια επιτροπή που βάσει αυτής κρίνει ότι δεν οδηγεί πλέον σε παραπλάνηση του κοινού και ως εκ τούτου δύναται να χρησιμοποιείται από την εταιρεία.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της Viva Wallet:
«Σε συνέχεια του σημερινού δημοσιεύματος της ιστοσελίδας Liberal.gr (στήλη BlackBox), στο οποίο, μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά στη δικαίωση της Alpha Bank και της Τράπεζας Πειραιώς, έπειτα από έλεγχο που αιτήθηκαν να διενεργηθεί για το διαφημιστικό βίντεο προώθησης της προσφοράς 0% της Viva Wallet, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι:
Το δημοσίευμα αναφέρεται σε παλαιότερες αποφάσεις της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) οι οποίες είχαν εκδοθεί στις 9/8/2018 (Α 5411) και 4/9/2018 (Α 5414) αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την τελική απόφαση στις 10/09/2018, η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι η τροποποιημένη επικοινωνία δεν οδηγεί σε παραπλάνηση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη νέα απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής (επισυνάπτεται), που προήλθε κατόπιν των σχετικών τροποποιήσεων που αποφασίστηκαν και εφαρμόστηκαν στην επικοινωνία της Viva Wallet, και οι οποίες είναι σύμφωνες με τους όρους του ΣΕΕ, η αρμόδια Επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, αφού αξιολόγησε την τροποποιημένη επικοινωνία έκρινε ομόφωνα ότι είναι κατανοητή, διευκρινίζει με σαφήνεια τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες ισχύει η μηδενική προμήθεια και συνάδει με τους ισχύοντες όρους της υπηρεσίας.
Η Επιτροπή έκρινε επίσης ομόφωνα ότι η τροποποιημένη επικοινωνία δεν οδηγεί σε παραπλάνηση και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε (Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας). Είναι επομένως σαφές ότι η επικοινωνία για την υπηρεσία Viva Wallet POS & CARD είναι καθ' όλα νόμιμη και δεν μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητική, καθώς έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας/ΣΕΕ».
Τι αναφέρεται στη στήλη Black box
Στη σημερινή στήλη του Black Box σημειώνεται ότι «Αlpha Bank και Τράπεζα Πειραιώς δικαιώθηκαν από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, η οποία έκρινε ότι η διαφήμιση της VIVA για τις προμήθειες του VIVA WALLET POS & ΚΑΡΤΑ δημιουργεί παραπλανητικές εντυπώσεις στο κοινό. Η επιτροπή βρήκε ελλείψεις και ασάφειες και ζήτησε ανασκευή της συγκεκριμένης διαφήμισης.
Η Viva διαφημίζει επιβολή μηδενικών προμηθειών, χωρίς όμως να εξηγεί ότι προϋπόθεση για τον μηδενισμό των προμηθειών στις πληρωμές με κάρτα των πελατών είναι η επιχείρηση να χρεώσει το ισόποσο στην εταιρική της κάρτα».
Επί της ουσίας προκύπτει πως υπήρξε τροποποίηση, όπως αναφέρει και η επιστολή της εταιρείας, προκειμένου η διαφήμιση να μη δημιουργεί παραπλανητικές εντυπώσεις στο κοινό κάτι που είχε επιβεβαιωθεί και από την επιτροπή την οποία επικαλείται το σχετικό δημοσίευμα στη στήλη Black box.