Σε συμφωνία με πέντε τράπεζες προκειμένου να χρηματοδοτήσει τόσο το εφάπαξ τίμημα της εξαγοράς, όσο και τις επενδύσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, κατέληξε η γερμανική Fraport.
Αν και το βήμα είναι πολύ σημαντικό προκειμένου το ντιλ να πάρει σάρκα και οστά, εκκρεμούν ακόμη μια σειρά από θέματα, που μπορεί να φαντάζουν μικρά, ωστόσο συνεχίζουν να μπλοκάρουν την παραχώρηση των αεροδρομίων στο ελληνο-γερμανικό σχήμα Fraport-Slentel. Τέτοια είναι μια σειρά από υποχρεώσεις του Δημοσίου που απορρέουν από την συμφωνία, όπως οι συμβάσεις με το ΕΚΑΒ (στελέχωση των αεροδρομίων με ασθενοφόρα και ιατρικό προσωπικό), και την Πυροσβεστική (στελέχωση με πυροσβεστικά οχήματα).
Στο σκέλος της χρηματοδότησης, το συνολικό ποσό είναι της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 40% θα προέλθει από ίδια κεφάλαια των μετόχων της Fraport Greece. To χρηματοδοτικό αυτό σχέδιο κατατέθηκε στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ έχει κοινοποιηθεί και στο ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι τέσσερις από τις πέντε τράπεζες είναι ξένοι χρηματοοικονομικοί οίκοι, και η μια ελληνική. Πρόκειται για τις European Investment Bank (ΕΙΒ), European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), International Finance Corporation (IFC, θυγατρική της World Bank), Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB) καθώς και την Alpha Bank.
Όσο για τις επίσημες υπογραφές αναμένεται να πέσουν στην Αθήνα στα τέλη Φεβρουαρίου. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρία χερσαία, δηλαδή σε Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα και 11 σε νησιά, δηλαδή σε Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος.
Εφόσον ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης, ο επενδυτής θα καταβάλει εφάπαξ τίμημα ύψους 1,23 δισ., ενώ ταυτόχρονα έχει δεσμευθεί να επενδύσει περίπου 330 εκατ. μέχρι το 2020 για τη βελτίωση των αεροδρομίων.
Photo by SOOC