Επιμένουν οι Έλληνες στα ψώνια σούπερ - μάρκετ από το laptop

Επιμένουν οι Έλληνες στα ψώνια σούπερ - μάρκετ από το laptop

Η αυξητική τάση των on line πωλήσεων που αναπτύχθηκε στην πανδημία συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Οι επιδόσεις μέσα από τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων των σούπερ μάρκετ άρχισαν να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο μετά τις πρώτες καραντίνες το 2020, και κορυφώθηκαν το 2021, όπου έφθασαν τα 255 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 56% μέσα σε ένα χρόνο. Αν υπολογίσει μάλιστα κανείς τον ετήσιο online τζίρο των 45 εκατ. ευρώ του 2019, μέσα σε μία διετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία των online πωλήσεων των αλυσίδων.

Παρά το γεγονός ότι την φετινή χρονιά τα μέτρα έχουν χαλαρώσει σημαντικά, ο online τζίρος των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στο α΄εξάμηνο του 2022 στα 134 εκατ.ευρώ, έχοντας χάσει μόνο ένα μικρό ποσοστό, της τάξεως του 5%, συγκρινόμενος με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στο 122%.

Ετσι, λοιπόν, τα στοιχεία της Convert Group, η οποία έκανε και τη σχετική έρευνα, δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών που στράφηκαν στις online πωλήσεις εξακολουθεί να ψωνίζει με τον ίδιο τρόπο.

Σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report, της  Convert Group, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα. Οι επιδόσεις αυτές - κατά την εταιρεία - προμηνύουν πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλιού που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Αναφορικά με τη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το 1ο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων, που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στη μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%).

Τάσεις και καταναλωτικές συνήθειες

Οι επιτραπέζιοι υπολογιστές και οι laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 54% των παραγγελιών στα online σουπερμάρκετ να διεκπεραιώνεται από αυτούς, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια, τη στιγμή που η τάση  του work from home έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί.

Η ίδια έρευνα δείχνει ότι η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα online σουπερμάρκετ: δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους. Το κανάλι αυτό σημειώνει μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2021.

Ταυτόχρονα, στην έρευνα της Convert Group, καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%). Στο μεταξύ, τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2021.

Οι κατηγορίες, που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η έρευνα, είναι: τα προϊόντα για κατοικίδια (+14% σε), τα προϊόντα περιποίησης και τα τρόφιμα για βρέφη και παιδιά (με +1% έκαστη κατηγορία. 

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να αποφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων συνεισφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.