Με νέες επενδύσεις 20 εκατ ευρώ, αναθεώρηση του μοντέλου καταστημάτων ΙΚΕΑ στην επαρχία και συγκεκριμένα σε Λάρισα και Ιωάννινα, αλλά και διαχείριση της δραστηριότητας στην Τουρκία, ο όμιλος Fourlis ετοιμάζεται για την μετά Covid -19 εποχή του λιανεμπορίου ώστε να αξιοποιήσει όλες τις ευκαιρίες που αναμένεται ότι θα παρουσιαστούν.
Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την έναρξη του επενδυτικού βραχίονα ακινήτων του ομίλου Fourlis, Trade Estates, με πλώρη τον Μάϊο να ξεκινήσει η διαδικασία για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο, ενώ προς το τέλος του τρίτου τριμήνου αναμένεται η έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών ίσης ή μεγαλύτερης αξίας με το προηγούμενο του 2016 που ήταν ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος Fourlis, έχοντας κάνει μια χρηστή διαχείριση, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται ήδη από το ά τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, όπου η μείωση είναι μόλις στο 10% στις πωλήσεις, αλλά με ενισχυμένη κερδοφορία, παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα είναι πρακτικά κλειστά συγκρινόμενη με μια ισχυρή αντίστοιχη περυσινή περίοδο, προχωρά σε επενδύσεις που μπορούν να χαλυβδώσουν ακόμη περισσότερο το μοντέλο λειτουργίας και να φέρουν ισχυρά αποτελέσματα ακόμη και στην τρέχουσα χρήση.
Καταλυτικό ρόλο στις επιδόσεις του Ομίλου αλλά και στην ακόμη καλύτερη πορεία για φέτος διαδραματίζουν οι επενδύσεις για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και των υποδομών logistics, παράγοντες που έχουν βοηθήσει την εταιρεία να γίνει πιο αποτελεσματική και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.
Άλλωστε η απόδοση των ηλεκτρονικών πωλήσεων καταγράφηκε πλήρως το 2020 όπου αν και τα φυσικά καταστήματα των δικτύων που αναπτύσσει ο όμιλος έμειναν κλειστά για μεγάλο διάστημα, και ειδικότερα στις καλύτερες περιόδους του χρόνου, στερώντας του πωλήσεις, τα e-shop των σημάτων του συνεισφέρουν σημαντικό μερίδιο, με ηλεκτρονικές πωλήσεις που το 2020 έφτασαν τα 60,1 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 78% σε σχέση με το 2019. Σημειώνεται ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις (e-commerce) αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό στην Ελλάδα, ενώ το κανάλι ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι ήδη σε λειτουργία και στις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος.
Όσον αφορά την αγορά της Τουρκίας όπου το 2020 έφερε 3 εκατ. ευρώ απομείωση στον όμιλο σε εξέλιξη βρίσκεται σχέδιο διαχείρισης και εξορθολογισμού που περιλαμβάνει την μείωση του αριθμού των καταστημάτων Intersport, με το κλείσιμο ακόμη 5 σημείων, τα οποία προστίθενται σε άλλα 5 που έκλεισαν ήδη ,αλλά και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος που μόλις πρόσφατα ξεκίνησε την λειτουργία του.
Οι επενδύσεις που προωθεί ο όμιλος για το 2021, αφορούν κατά 8,5 εκατ. ευρώ στο ακίνητο του Ομίλου στα Οινόφυτα Βοιωτίας (συνολική επένδυση €11 εκατ.) που αφορά Υψηλής Τεχνολογίας Αυτοματοποιημένο Εξοπλισμό για τη διακίνηση των προϊόντων αθλητικών ειδών, τόσο προς τα φυσικά καταστήματα, όσο και προς τους καταναλωτές των ηλεκτρονικών καταστημάτων (E-shop) της INTERSPORT και ATHLETE’S FOOT σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, και Κύπρο.
Παράλληλα 3 εκατ. ευρώ αναμένεται να διατεθούν για την διαχείριση των καταστημάτων ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα, σχέδιο το οποίο έχει συζητηθεί με τους Σουηδούς εταίρους και έχει εγκριθεί. Ειδικότερα προβλέπεται η μείωση της χωρητικότητας τους από 20.000 τ.μ. σε 10.000 τμ. έκαστο, ώστε να μπορέσουν να καταστούν βιώσιμα και κερδοφόρα καθώς από την στιγμή της έναρξης λειτουργίας τους δεν κατάφεραν ποτέ να γίνουν κερδοφόρα, καθώς άνοιξαν και αναπτύχθηκαν στην κρίση και στη συνέχεια χτυπήθηκαν από τα Lockdown. Υπολογίζεται πως η μετατροπή τους θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους περίπου 3 εκατ. ευρώ και το πέρας των εργασιών εκτιμάται σε περίπου ένα χρόνο, εργασίες που αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούλιο.
Παράλληλα στο πλάνο των επενδύσεων για την τρέχουσα χρήση συμπεριλαμβάνεται το άνοιγμα δυο νέων μικρών ΙΚΕΑ, στο πρότυπο του καταστήματος του Πειραιά σε Αθήνα και Σόφια και τεσσάρων Intersport, εκ των οποίων ένα εκπτωτικό (Οutlet) στη Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά την Intersport, δρομολογείται η ανακαίνιση περίπου 10 με 12 καταστημάτων της αλυσίδας και η ευθυγράμμιση τους ώστε να προσαρμοστούν στις «επιταγές» της omnichanel στρατηγικής.
Τα σχέδια επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων αφορούν και στα επόμενα χρόνια και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη δημιουργία δυο μεσαίων ΙΚΕΑ σε Κρήτη και Πάτρα, τη λειτουργία ενός ακόμη Αthlete’s Foot, αλλά και την ενδυνάμωση των ήδη υφιστάμενων σημείων πώλησης των αλυσίδων του Ομίλου.