Εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό «βλέπει» η Eurolife

Εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό «βλέπει» η Eurolife

Η είσοδος στην ελληνική αγορά ενός από τους μεγαλύτερους επενδυτές σε ασφαλιστικές εταιρείες παγκοσμίως δείχνει να ταράζει τα νερά και δεν αποκλείεται να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Σε μία αγορά που ψάχνει να βρει τα πατήματά της μετά από 6 χρόνια ύφεσης και παράλληλα αναζητά γέφυρες επικοινωνίας με το κράτος για θέματα σύμπραξης, το γεγονός ότι ένας μακροπρόθεσμος επενδυτής δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα θετικό. Η εξαγορά ποσοστού 80% της Eurolife από τον όμιλο Fairfax ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα το 2015, με συνολικό τίμημα 360 εκατ. ευρώ.

Η Eurolife δυναμώνει και μεγαλώνει. Από την ασφαλιστική εταιρεία «περιορισμένου βεληνεκούς», που ξεκίνησε να διαθέτει τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα μέσω της Eurobank το 2000, αποτελεί σήμερα βασικό «παίκτη» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και εξελίσσεται σε πρωταγωνιστή στην επόμενη ημέρα για τον κλάδο.

Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά της ανάπτυξης που έχει καταφέρει η εταιρεία μέσα σε 15 έτη ζωής. Με 573.000 πελάτες και δυναμικό 350 συνεργατών, η Eurolife διαθέτει παρουσία σε Ελλάδα και Ρουμανία. Στο α'' εξάμηνο του 2016, η παραγωγή ασφαλίστρων διαμορφώθηκε στα 211 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 36 εκατ. ευρώ.

Με την είσοδο του επενδυτικού κολοσσού Fairfax, του Ινδοκαναδού Prem Watsa, η Eurolife αποκτά διεθνή χαρακτήρα, διατηρώντας παράλληλα το ελληνικό της πρόσωπο και εμφανίζεται έτοιμη να προχωρήσει σε εξαγορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Eurolife, κ. Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου, η εταιρεία με ενισχυμένη μετοχική βάση και σταθερή ανάπτυξη προχωρά στην υλοποίηση ενός νέου δυναμικού στρατηγικού σχεδιασμού. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου σχεδίου, η Eurolife στοχεύει σε μη οργανική ανάπτυξη, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου, ότι θα εξετάσει ευκαιρίες εξαγοράς εταιρειών που θα συμβάλλουν θετικά στην περαιτέρω ανάπτυξή της και θα κριθούν ενδιαφέρουσες σε ότι αφορά τη σχέση τιμής και προοπτικών αποδοτικότητας.

Το πιο πιθανό είναι η εταιρεία να ασχοληθεί με ασφαλιστικές που επικεντρώνονται στον κλάδο των Γενικών Ασφαλειών, καθώς κατέχει την πρώτη θέση στον κλάδο Ζωής στην ελληνική αγορά. Ευκαιρίες εξαγοράς θα αναζητηθούν και στο εξωτερικό, με την αγορά της Ρουμανίας να αποτελεί ένας από τους στόχους, καθώς η εταιρεία θέλει να διευρύνει την παρουσία της στη χώρα της ΝΑ Ευρώπης. Ο όμιλος δραστηριοποιείται στη Ρουμανία από το 2007 μέσω των εταιρειών Eurolife ERB Asigurari de Viata S.A. Και Eurolife ERB Asigurari Generale S.A. Και στρατηγικό συνεργάτη την τράπεζα Bancpost.

Στην Ελλάδα, η Eurolife διαθέτει αποκλειστική συνεργασία Bancassurance με την Eurobank, ενώ το δίκτυο των ανεξάρτητων μεσιτών και πρακτόρων φτάνει τις 1.000 μονάδες σε ολόκληρη τη χώρα. Το 60% της παραγωγής ασφαλίστρων προέρχεται από την τράπεζα και το υπόλοιπο 40% από το δίκτυο ασφαλιστικών συνεργατών. Σημειώνεται ότι η Eurobank παραμένει μέτοχος της Eurolife με ποσοστό 20% (μείον μία μετοχή).

Η Fairfax είναι ένα από τα παγκόσμια μεγαθήρια στον ασφαλιστικό κλάδο με μεγάλη εμπειρία και εξειδίκευση στο χώρο των ασφαλίσεων. Στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει πάνω από 25 ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες στη Νότια και Βόρεια Αμερική, στην Ευρώπη και στην Ασία. Είναι ενδεικτικό ότι οι ασφάλειες αποτελούν τις μακροβιότερες επενδύσεις της Fairfax ιστορικά, κάτι που ανταποκρίνεται στην φιλοσοφία του ομίλου, να αποτελεί έναν στρατηγικό επενδυτή με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Οι στόχοι της Eurolife για την επόμενη ημέρα είναι η περαιτέρω επίτευξη οργανικής ανάπτυξης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ομίλου, η μη οργανική ανάπτυξη, η περαιτέρω εδραίωση της αυτόνομης πορείας στην αγορά, η περαιτέρω επένδυση στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και η διαμόρφωση του βέλτιστου προϊοντικού χαρτοφυλακίου.

Η οργανική ανάπτυξη θα επιτευχθεί μέσω της διεύρυνσης των σημείων επαφής με τον πελάτη, της δραστηριοποίησης και σε εναλλακτικά δίκτυα και μέσω του σχεδιασμού και της ανάπτυξης ανταγωνιστικών νέων προϊόντων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Fairfax.

Σε ότι αφορά την ψηφιοποίηση, υλοποιείται το ολοκληρωμένο πρόγραμμα Eurolife 2.0 Transformation to the point, το οποίο έχει συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης, προσδιορισμένους στόχους και καθορισμένο χρονοδιάγραμμα 18 μηνης υλοποίησης. Στόχος είναι η πλήρης αναβάθμιση του συνόλου των εργασιών του ομίλου με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου, την απλοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών και τη βελτίωση της καθημερινότητας και του τρόπου αλληλεπίδρασης με τους συνεργάτες.

Κ. Μ.