Με την καταληκτική ημερομηνία της 30ης Σεπτεμβρίου ώστε να προχωρήσει η εξυγίανση, καθώς λήγει το περιθώριο που έχει η Onex για να καταθέσει την αίτηση εξυγίανσης της εταιρείας στα αρμόδια δικαστήρια, οι εξελίξεις στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μπαίνουν στην τελική ευθεία με τους εργαζομένους να στηρίζουν, με φόντο την πλήρη αποζημίωση τους, την λύση των ONEX και DFC.
Θρυαλλίδα εξελίξεων αναμένεται τις επόμενες ημέρες στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς η χθεσινή έκτακτη συνέλευση των εργαζομένων, κατά την οποία ενημερώθηκαν για το σχέδιο εξυγίανσης όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τις διαβουλεύσεις του Πάνου Ξενοκώστα πρόεδρου και διευθύνοντα σύμβουλου του Ομίλου ΟΝΕΧ και της Αμερικανικής DFC, έδωσε το πράσινο φως με ψηφοφορία και συντριπτική πλειοψηφία άνω του 99% στη διαδικασία που προτείνει η ONEX.
Επόμενο βήμα για το Ναυπηγείο είναι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, πιθανότατα σήμερα, να κατατεθεί στο Υπουργείο Επενδύσεων, εν συνεχεία σε οργανισμούς, πιστωτές, και στη συνέχεια μέσω του φακέλου εξυγίανσης να πάρει το δρόμο της υπαγωγής στο Άρθρο 106 β & δ του πτωχευτικού κώδικα μετά την κατάθεση στο αρμόδιο δικαστήριο.
Με βάση το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, καθώς στοιχεία του σχεδίου εξυγίανσης δεν έχουν διασταυρωθεί, φαίνεται ότι ο επικεφαλής της Onex, επέστρεψε από το ταξίδι στην Αμερική, για το οποίο σας είχε ενημερώσει εγκαίρως το liberal, με γεμάτες τις αποσκευές και με πρόταση ανά χείρας η οποία φέρει τη σφραγίδα της DFC και παράλληλα αποτελεί βιώσιμη χρηματοοικονομική λύση για την εξυγίανση της Ελευσίνας.
Ο ίδιος δε μιλώντας στη γενική συνέλευση των εργαζομένων για άλλη μια φορά δεσμεύτηκε για τις θέσεις εργασίας, την καταβολή δεδουλευμένων και αποζημιώσεων, σημειώνοντας ότι η εξυγίανση της Ελευσίνας αποτελεί προτεραιότητα για την αμερικανική πλευρά και χαίρει της απόλυτης στήριξης της DFC παρά το μέγεθος του χρέους το οποίο φθάνει περίπου το μισό δις. ευρώ.
Επισημαίνεται ότι έως τα τέλη Σεπτεμβρίου πρέπει να βρεθεί λύση και να προχωρήσει η εξυγίανση, καθώς λήγει το περιθώριο που έχει η Onex για να καταθέσει την αίτηση εξυγίανσης της εταιρείας στα αρμόδια δικαστήρια, σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν τα συμφωνητικά μεταβίβασης των μετοχών με τα οποία πήρε τον έλεγχο του μητρικού ομίλου «Νεώριον Συμμετοχών».
Αν δεν κλείσει η συμφωνία μέχρι τα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου τότε και τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα πάνε στο μοντέλο Σκαραμαγκά, οπότε το τίμημα δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 με 25 εκατομμύρια και θα χρειαστούν 2-3 χρόνια για τη διαδικασία ειδικής διαχείρισης.
Σημειώνεται ότι για να επέλθει συμφωνία σύμφωνα και με την έκθεση των Ορκωτών Λογιστών θα πρέπει να γίνει γενναίο κούρεμα χρεών των ναυπηγείων Ελευσίνας λόγω των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν με την αγορά έναντι 25,2 εκατομμυρίων ευρώ του στρατιωτικού κομματιού του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) από τον Γιώργο Προκοπίου, όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal.
Τα χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας προς τις Τράπεζες, το Δημόσιο, το Πολεμικό Ναυτικό, την εφορία, τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές έχουν εκτοξευτεί στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Για να γίνει όμως κούρεμα χρεών μπορεί να χρειαστεί νομοθετική παρέμβαση.
Όπως υπογραμμίζουν δε παράγοντες της αγοράς, με την επίτευξη συμφωνίας με τους Αμερικάνους η εξαγορά μέσω του σχεδίου εξυγίανσης δεν θα μπορεί να είναι κάτω από τα 100 εκατομμύρια ευρώ, στα οποία δεν υπολογίζονται ίσως τα χρέη προς τους εργαζομένους.
Η υπόθεση των ναυπηγείων της Ελευσίνας αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής στην ανατολική Μεσόγειο, καθώς η τύχη των ναυπηγείων Ελευσίνας εμπλέκεται με την πολιτική αναχαίτισης της επέκταση της γεωπολιτικής επιρροής της Κίνας.