Fraport: Έτσι θα δείχνουν στο μέλλον τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Fraport: Έτσι θα δείχνουν στο μέλλον τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Του Γιώργου Φιντικάκη

Το σχέδιο με τις κατασκευαστικές παρεμβάσεις αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ανακοίνωσε η Fraport Greece ενόψει και της παραλαβής τους από το ελληνικό Δημόσιο που τοποθετείται για πριν το Πάσχα, και θα συνοδευτεί από την ταυτόχρονη καταβολή του εφάπαξ τιμήματος ύψους 1,23 δισ ευρώ.

Συνοπτικά το πλάνο των Γερμανών που αφορά επένδυση ύψους 330 εκατ ευρώ ως το 2021, προβλέπει την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, με παράλληλη αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals στα αεροδρόμια από τα 100.000 στα 300.000 τετραγωνικά μέτρα.

Ταυτόχρονα, πρόκειται να αυξηθούν τα σημεία check in από 213 σε 297, τα σημεία ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, οι πύλες από 103 σε 147 και οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150.

Στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου.

Τα περισσότερα από τα παραπάνω έργα θα ξεκινήσουν μετά το τέλος της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν, ενώ άμεσα θα προχωρήσει μια σειρά παρεμβάσεων. Πρόκειται για την βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υγιεινής (10.000 τ.μ.), την παροχή νέων υπηρεσιών όπως η δυνατότητα δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (Wi-Fi) αλλά και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους και γενικό καθαρισμό.

Συνολικά θα ανακαινισθούν και οι 15 διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης, όλοι οι τερματικοί σταθμοί (συνολικού εμβαδού 200.000 τ.μ.), οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι γεννήτριες ηλεκτροδότησης (100 συνολικά), ενώ σε όλα τα αεροδρόμια θα τοποθετηθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).

Σύμφωνα με την Fraport Greece η εσωτερική και εξωτερική όψη των 14 αεροδρομίων θα αλλάξει ριζικά, με αποτέλεσμα ο νέος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός να προσφέρει μία νέα εικόνα στις “πύλες” του ελληνικού τουρισμού.

Το ξεμπλοκάρισμα για την παραλαβή των αεροδρομίων σηματοδότησε η ολοκλήρωση της τελευταίας εκκρεμότητας που αφορά την υπογραφή της σύμβασης παροχής πρώτων βοηθειών με το ΕΚΑΒ, συμφωνία που είχε καθυστερήσει επί μακρόν. Μετά και την έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την προηγούμενη εβδομάδα ανοίγει ο δρόμος για τη μεταβίβαση της διαχείρισής τους στη Fraport.

Δείτε τις αλλαγές που που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece μέχρι το 2021:

Αεροδρόμιο Ακτίου

  • Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών
  • 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14)
  • 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»

  • Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων
  • Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης
  • 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20)
  • 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5)

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης
  • Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
  • 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
  • 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)

Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»

  • Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2
  • Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού
  • Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10)

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών
  • 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28)
  • 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12)
  • 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας  και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8)

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)
  • 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

 

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
  • 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2
  • 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28)
  • 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9)

 

Αεροδρόμιο Μυκόνου

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16)
  • 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)
  • 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων
  • Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2
  • 29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9)

Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»

  • Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45)
  • 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18)
  • 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου  του αεροδρομίου (από 7 σε 12)
  • 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)

 

Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2
  • 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14)
  • 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5)
  • 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3)

Αεροδρόμιο Σαντορίνης

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου.
  • 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17)
  • Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
  • 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6)
  • 250% αύξηση των σημείων  ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7)
  • 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων
  • 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10)
  • 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4)
  • Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)

Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»

  • Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού
  • Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων
  • Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών
  • Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας
  • Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών
  • 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8)