Τους λόγους για τους οποίους είναι αναγκαίος ο υποχρεωτικός εμβολιασμός στους εργαζομένους στην εστίαση αναλύουν στο Liberal επιχειρηματίες του κλάδου. Όπως αναφέρει ο Αντώνης Σταύρου, ιδιοκτήτης του Kastelorizo Group ο υποχρεωτικός εμβολιασμός για τους εργαζομένους είναι επιτακτική ανάγκη. Με αυτό τον τρόπο θα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια οι πελάτες, το εστιατόριο θα μπορεί να διασφαλίσει τη δημόσια υγεία και έτσι να αυξήσει τις πωλήσεις του.
Εκτός όμως από τη δημόσια υγεία και τον περιορισμό μετάδοσης του κορονοϊού, υπάρχει ένας ακόμη λόγος που καθιστά αναγκαίο τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζομένων. Το γεγονός του ανταγωνισμού. «Πρέπει να υπάρξουν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Όταν ένα εστιατόριο έχει πιστοποιητικό εμβολιασμού για όλους τους εργαζομένους του, τότε αποκτά αυτόματα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι ενός άλλου εστιατορίου» εξηγεί ο ίδιος.
Ο κ. Σταύρου σημειώνει πως το μεγάλο στοίχημα είναι ο χειμώνας, καθώς όπως εκτιμά μόνο οι εμβολιασμένοι θα μπορούν να διασκεδάζουν, καθώς στους εσωτερικούς χώρους θα επιτρέπεται η διασκέδαση για όσους έχουν κάνει και τις δύο δόσεις.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων και πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ. «Η πειθώ έχει εξαντληθεί, πρέπει να υπάρξει υποχρεωτικός εμβολιασμός των εργαζομένων για πολλούς λόγους. Πρώτον, επειδή έτσι θα υπάρξει ανταγωνισμός από την ίδια βάση και δεύτερον για να αισθάνεται ασφάλεια ο πελάτης και να προστατευθεί η δημόσια υγεία» εξηγεί ο ίδιος.
Μέχρι σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες έχει εμβολιαστεί πλήρως περίπου το 55% των εργαζομένων στην εστίαση, δηλαδή περίπου 160.000 εργαζόμενοι. Την ίδια στιγμή ο κλάδος φαίνεται πως επανακάμπτει από την κρίση που πυροδότησαν τα περιοριστικά μέτρα και το γεγονός πως τα καταστήματα ήταν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Περίπου το 40% των καταστημάτων εστίασης βρίσκεται κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα, ένα 30% έχει κερδοφορία οριακή, ωστόσο υπάρχουν αρκετά εστιατόρια (περίπου 30%) που δεν καταγράφουν σημαντική αύξηση των πωλήσεών τους.
Παράλληλα, τα νέα από τον τουρισμό είναι θετικά. Ειδικότερα από τα μέσα Ιουλίου καταγράφεται αυξανόμενη κατανάλωση από τουρίστες στα αστικά κέντρα, ωστόσο μια παράταση της τουριστικής σεζόν συνεπάγεται ακόμη περισσότερες πωλήσεις στον κλάδο, ο οποίος κατέγραψε χαμηλούς τζίρους τον Ιούνιο, εξαιτίας των περιορισμένων τουριστικών ροών.