«Το μήνυμα που πρέπει να βγει είναι πως πρέπει να τερματίσουμε το παλιό. Είχαμε ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης το οποίο βασίστηκε στην ανάπτυξη του δίπολου Αθήνας- Θεσσαλονίκης και οδήγησε στην απαξίωση πολύ μεγάλων περιοχών της χώρας, και σήμερα βιώνουμε τα αποτέλεσμα αυτού του στρεβλού μοντέλου». Τα παραπάνω υποστήριξε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Θεσσαλίας.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως όλα αυτά τα χρόνια «υπήρξε έλλειμμα εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού και για τις υποδομές της χώρας, αλλά και για όλες τις πτυχές της οικονομίας», καθώς τα έργα γινόντουσαν με τη λογική «ποιος υπουργός εκλέγεται σε ποια περιφέρεια και ποιοι είναι οι φίλοι του».
Τόνισε πως με τα πλεονεκτήματα που έχει η χώρα δεν γίνεται να μην έχουμε αναπτύξει οικονομικές παραγωγικές σχέσεις με άλλες χώρες. Και προσέθεσε ότι για να είχε γίνει το παραπάνω «η χώρα θα έπρεπε να βασιστεί στις υγιής παραγωγικές δυνάμεις», σημειώνοντας πως κάτι τέτοιο δεν έγινε «καθώς η χώρα βασίστηκε στον μεταπρατισμό με αποτέλεσμα να έχει υπάρχει παραγωγικό ταβάνι».
Ακόμη, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε σε παραδείγματα έργων «όπως δεν πρέπει να γίνονται», λέγοντας πως πρώτο βραβείο θα πρέπει πάρει ο αυτοκινητόδρομος Ε65. «Δημοπρατήθηκε ένας αυτοκινητόδρομος, στη συνέχεια αναθεωρήθηκε η σύμβαση και εξαιρέθηκε η αρχή και το τέλος του αυτοκινητόδρομου» είπε ο κ. Σπίρτζης και συμπλήρωσε πως κάτι «τέτοιο δεν υπάρχει πουθενά στον πλανήτη».
Ως αρνητικό παράδειγμα έφερε επίσης «τα 60 χρόνια που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης» στο ύψος των Τεμπών, λέγοντας πως «είναι θλιβερό ζήτημα γιατί συμπολίτες όλα αυτά τα χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους».
Τέλος ο κ. Σπίρτζης προχώρησε και σε κάποιες δεσμεύσεις για έργα όπως είναι ο αυτοκινητόδρομος Ε65 -τόσο για το νότιο όσο και για το βόρειο τμήμα-, η ολοκλήρωση της Κάρλας, τα σιδηροδρομικά έργα στις γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισας-Βόλου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία: SOOC