Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε την Τετάρτη από την Κομοτηνή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη.
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν τις ΠΕ Έβρου, Δράμας, Ξάνθης, Καβάλας και Ροδόπης.
Ειδικότερα:
ΠΕ Έβρου
- Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
- Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
- Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
- Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
- Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
- Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
- Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
- Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
- Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
- Την Αποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης, Δήμου Αλεξανδρούπολης.
- Τον Κάθετο Άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
- Την αναβάθμιση του Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
- Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
Στην ΠΕ Δράμας
- Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
- Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
- Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
- Τα σιδηροδρομικά έργα.
Στην ΠΕ Ξάνθης
- Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem – Smolyan – Plovdiv
- Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
- Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
- Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
- Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
Στην ΠΕ Καβάλας
- Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
- Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
- Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
- Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
- Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
- Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
- Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
- Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
Στην ΠΕ Ροδόπης
- Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
- Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
- Το Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
- Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).
Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη Συνέντευξη Τύπου:
Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
1ον. Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Η Κυβέρνηση επεδίωξε, εγκαίρως, να αναδείξει και να αξιοποιήσει την δυναμική της γεωστρατηγικής αξίας του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.
Ως απόρροια, το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέταξε τον λιμένα στο αναθεωρημένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-T).
Συνέπεια αυτού, η Αλεξανδρούπολη αποκτά ρόλο καταλύτη για την εφοδιαστική αλυσίδα και το διεθνές εμπόριο.
Στην κατεύθυνση αυτή, το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης, δρομολόγησε σειρά πρωτοβουλιών για τον εκσυγχρονισμό του λιμένα.
Ειδικότερα, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση των υποδομών του και αναμένεται, άμεσα, η εκκίνηση έργων ύψους 19,1 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για:
α) την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και του διαύλου ναυσιπλοΐας του λιμένα και
β) για την οδική σύνδεση του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένος με τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό που είναι ήδη υπό κατασκευή.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή οδικού άξονα μήκους 1.500 μέτρων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, που θα επιτρέψει την εκτροπή της εμπορικής κίνησης προς την Εγνατία Οδό, δια μέσου της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, παρακάμπτοντας τον αστικό ιστό.
Στις 8 Αυγούστου 2023, υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής και του ΤΑΙΠΕΔ, για το εν λόγω έργο.
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ ωρίμασε και διενήργησε το έργο.
Στις 31 Οκτωβρίου 2023, με Κοινή Απόφαση μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έγινε ο καθορισμός των αποφαινόμενων οργάνων για την εκτέλεση του έργου, με Αναθέτουσα και Προϊσταμένη Αρχή την Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Διευθύνουσα Υπηρεσία την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Μακεδονίας, Ηπείρου και Θράκης της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Οι προσφορές του ηλεκτρονικού διαγωνισμού αποσφραγίστηκαν την 1η Φεβρουαρίου 2024.
Στις 3 Απριλίου 2024, εκδόθηκε η απόφαση κατακύρωσης στο πλαίσιο του δημόσιου ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων για την επιλογή αναδόχου, ως προς το Τμήμα Β του έργου.
Η σύμβαση για το Τμήμα Β, ύψους περίπου 4,1 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, υπεγράφη, στις 16 Μαΐου 2024.
Για το Τμήμα Α, απαιτείται η οριστικοποίηση της ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, η αποστολή φακέλου διαγωνισμού και σχεδίου σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ) από το ΤΑΙΠΕΔ.
Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται το προσεχές χρονικό διάστημα.
Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου εκτιμάται σε 18 μήνες για το Τμήμα Α, και σε 8 μήνες για το Τμήμα Β.
2ον. Σιδηροδρομική Σύνδεση – “Sea-2-Sea”
Στην κατεύθυνση ενίσχυσης της σύνδεσης:
· Ενεργοποιούμε τριμερή συνεργασία με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, για τη δημιουργία πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών.
· Υποβάλλαμε, τον Ιανουάριο του 2024, πρόταση, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης Connecting Europe Facility (CEF-II), για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες.
Ταυτόχρονα, εγκρίθηκε, από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, η υλοποίηση του έργου, με διαχωρισμό σε Α’ φάση (λειτουργία μονής γραμμής) και Β’ φάση (μελλοντική λειτουργία διπλής γραμμής).
Ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τα έργα της Α’ φάσης, δηλαδή την κατασκευή μονής γραμμής με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης με ETCS και ηλεκτροκίνησης, επί υποδομή διπλής γραμμής σε τμήματα του έργου, για τη δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού αυτής.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου εκτιμήθηκε στο ποσό των 700 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε έκτακτη χρηματοδότηση του ΟΣΕ, με ποσό ύψους 25 εκατ. ευρώ (7 εκατ. ευρώ για το 2024 και 18 εκατ. ευρώ για το 2025), και σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα ζητήματα.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου θα είναι συνολικά 18 μήνες, ανάλογα με τους χρόνους παράδοσης των συστημάτων.
Την Παρασκευή, 31 Μαΐου 2024, εισέρχεται προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ η προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση 90 Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων.
Στο Διοικητικό Συμβούλιο, της 21ης Ιουνίου 2024, θα γίνει εισήγηση για την έγκριση των τευχών του σχετικού Διαγωνισμού.
3ον. Οδική Σύνδεση με Τουρκία.
Διατηρούμε ανοικτό τον δίαυλο επικοινωνίας με την γείτονα χώρα, σε πεδία της λεγόμενης θετικής ατζέντας.
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί συμφωνία με την Τουρκία για την κατασκευή δεύτερης συνοριακής οδικής γέφυρας, στο πέρασμα Κήποι – Ύψαλα, με στόχο την εξυπηρέτηση της αυξανόμενης ζήτησης εμπορικής κυκλοφορίας και της ανάγκης ενίσχυσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στη διασυνοριακή περιοχή.
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει, για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και της τουρκικής πλευράς, τη μελέτη της οδικής γέφυρας, συνολικού μήκους περίπου 840 μέτρων.
Η κατασκευή της κύριας κεντρικής καλωδιωτής γέφυρας θα γίνει με δύο διαφορετικές δημοπρατήσεις, μία από την ελληνική και μία από την τουρκική πλευρά, για το τμήμα της γέφυρας που αφορά στην εκάστοτε επικράτεια, και αντίστοιχα η κατασκευή από δύο αναδόχους, έναν για κάθε πλευρά.
Η χρηματοδότηση των μελετών έχει εξασφαλισθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η οριστική μελέτη της γέφυρας θα παραδοθεί τον Ιούνιο 2024, και θα ακολουθήσει, άμεσα, η σύνταξη κοινών τευχών δημοπράτησης και η δημοπράτηση του έργου.
4ον. Κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, συμβατικού ποσού άνω των 26 εκατ. ευρώ.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 23 Δεκεμβρίου 2021.
Εκκρεμεί η κατάληψη των απαλλοτριωμένων ακινήτων στα τμήματα όπου υπάρχουν υφιστάμενα κτίρια – κατοικίες, και η υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης, η οποία συντάχθηκε για να συμπεριλάβει τις αλλαγές στην κατασκευή των τεχνικών του έργου, οι οποίες προέκυψαν από τις πρόσθετες απαιτήσεις που τέθηκαν από τον ΟΣΕ για τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μελλοντικά, προκειμένου να βελτιωθεί η ασφάλεια και η δια-λειτουργικότητα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.
Το έργο, το οποίο και επισκεφτήκαμε με την Ανάδοχο εταιρεία και τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025.
Πιθανότατα, το μισό – χιλιομετρικά – έργο να έχει περαιωθεί και να παραδοθεί σε κυκλοφορία το τελευταίο τρίμηνο του 2024.
5ον. Μελέτη Φράγματος Δερείου, προϋπολογισμού περίπου 5 εκατ. ευρώ.
Η κατασκευή του και η διαχείριση του υδάτινου δυναμικού θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στην τοπική όσο και στην περιφερειακή ανάπτυξη, αφού επιτυγχάνεται:
· Άρδευση σημαντικών γεωργικών εκτάσεων, της τάξεως των 400.000 στρεμμάτων, από το Διδυμότειχο μέχρι την Αλεξανδρούπολη.
· Αντιπλημμυρική προστασία των κατάντη του φράγματος περιοχών, περιλαμβανομένης της πόλης του Διδυμοτείχου, με έλεγχο των πλημμυρικών απορροών.
· Ύδρευση οικισμών και βελτίωση της δημόσιας υγείας λόγω της χρήσης ελεγχόμενου πόσιμου νερού.
· Δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Σημειώνεται ότι αναμένονται καθυστερήσεις στην έγκριση της ΑΕΠΟ, καθώς το σύνολο των έργων του φράγματος και σημαντικό τμήμα των έργων προσαγωγής των αρδευτικών δικτύων, χωροθετούνται σε προστατευμένη περιοχή του Δικτύου NATURA.
Υποβλήθηκε, στις 2 Φεβρουαρίου 2024, το Πρακτικό Αξιολόγησης και Βαθμολόγησης Τεχνικών Προσφορών της Επιτροπής Διαγωνισμού.
Στις 11 Μαρτίου 2024, με Απόφαση Υπουργού εγκρίθηκε το Πρακτικό, όσον αφορά στον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής και στην βαθμολόγηση των Τεχνικών Προσφορών.
Κατά της ανωτέρω Απόφασης ασκήθηκε μία προδικαστική προσφυγή.
Τελικά, ο συμμετέχων οικονομικός φορέας παραιτήθηκε από την προσφυγή.
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), στις 24 Απριλίου 2024, έθεσε την προσφυγή στο αρχείο.
Το εν λόγω Πρακτικό κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή Διαγωνισμού, στις 26 Απριλίου 2024, για τις ενέργειές της προκειμένου να συνεχίσει ο διαγωνισμός.
Έπεται το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των συμμετεχόντων.
Εφόσον δεν υποβληθούν προσφυγές κατά των επόμενων αποφάσεων του Υπουργού, η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται το 2ο εξάμηνο του 2024, έπειτα από τον προ-συμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
6ον. Κατασκευή Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη, προϋπολογισμού περίπου 4 εκατ. ευρώ.
Μετά την καταστροφική θεομηνία του Σεπτεμβρίου του 2017, όπου στον Ξηροπόταμο άλλαξαν τα τοπογραφικά δεδομένα της κοίτης λόγω των προσχώσεων και εκσκαφών που προξένησε η νεροποντή, εγκρίθηκε τροποποίηση της αρχικής μελέτης.
Το έργο μπορεί να διαχωριστεί σε δύο τμήματα, στο καθ’ αυτό έργο της λιμνοδεξαμενής και στα έργα τροφοδοσίας – υδροληψίας.
Είναι ήδη δυνατή η πλήρωση της λιμνοδεξαμενής, αφού έχουν κατασκευασθεί τα έργα υδροληψίας.
Το έργο, το οποίο έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 97%, αναμένεται να ολοκληρωθεί τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.
Απαιτείται η εξεύρεση πρόσθετης χρηματοδότησης για την αναγκαία κατασκευή του βανοστασίου και του περιμετρικού φωτισμού, ώστε να είναι δυνατή η ασφαλής παροχέτευση του νερού στο υφιστάμενο ήδη αρδευτικό δίκτυο.
Η σχετική πρόσθετη διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει περίπου 1 έτος.
7ον. Αντικατάσταση και Υπογειοποίηση Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου, προϋπολογισμού 9,5 εκατ. ευρώ.
Το μήκος του υφιστάμενου δικτύου υπολογίζεται στα 135 χιλιόμετρα, όπου και υφίστανται 70 διάσπαρτες γεωτρήσεις.
Η κατασκευή του έργου θα ωφελήσει σημαντικά περίπου 4.300 παραγωγούς, μέλη του Τ.Ο.Ε.Β.
Το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί τέλος Ιουνίου του 2024.
8ον. Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
Με Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.», της 1ης Φεβρουαρίου 2024, αναδείχθηκε Προσωρινός Ανάδοχος.
Το συγκεκριμένο έργο καλύπτει περίοδο 30 ετών, εκ των οποίων τα 2 έτη αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο και τα επόμενα 28 έτη την περίοδο λειτουργίας.
Το συνολικό εμβαδό υπόγειων και υπέργειων χώρων κτιρίων και υποδομών περιβάλλοντος χώρου για την Αστυνομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης ανέρχεται στα 4.735 τ.μ.
Εκτιμάται η υπογραφή της Σύμβασης μέσα στο 2024.
9ον. Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
Το αντικείμενο της σύμβασης, σύμφωνα με τον φάκελο έργου, περιλαμβάνει τοπογραφική μελέτη, γεωτεχνικές έρευνες, μελέτη λιμενικών έργων, μελέτη Η/Μ έργων και περιβαλλοντική μελέτη.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 5 Σεπτεμβρίου 2018.
Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 20η Φεβρουαρίου 2025.
10ον. Αποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης, Δήμου Αλεξανδρούπολης.
Έχει υπογραφεί Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και έχει εγκριθεί η χρηματοδότησή της, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αλιεία και Θάλασσα 2014 – 2020» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 1,6 εκατ. ευρώ.
Έχει οριστικοποιηθεί η έκπτωση του αναδόχου.
Λόγω μη ύπαρξης άλλου διαγωνιζομένου, πρέπει να ματαιωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού.
Το έργο θα επανα-δημοπρατηθεί από την Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με αυξημένο προϋπολογισμό (λόγω επαύξησης της τιμής των λιθορριπών του έργου, εξαιτίας ειδικών συνθηκών), αφού εγκριθεί η χρηματοδότησή του από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αλιείας, Υδατοκαλλιέργειας και Θάλασσας 2021 – 2027» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
11ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
Ο άξονας Αρδάνιο – Ορμένιο, μήκους 124 χλμ., αποτελεί τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.
Ο άξονας έχει ολοκληρωθεί και αποδοθεί σε κυκλοφορία σχεδόν στο σύνολό του, ως κλειστή οδός ταχείας κυκλοφορίας.
Το επιμέρους έργο, προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, αφορά στην ολοκλήρωση της κατασκευής της οδικής παράκαμψης του οικισμού Προβατώνα, μήκους 3,93 χλμ., στην ολοκλήρωση της κατασκευής του παράπλευρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν του άξονα και στις αποκαταστάσεις του δικτύου τοπικών οδών (κάθετες οδοί).
Έχουν ήδη εκτελεστεί οι κάτωθι εργασίες:
· Ολοκλήρωση χωματουργικών εργασιών: 80%.
· Ολοκλήρωση εργασιών τεχνικού Άνω Διαβάσεως: 60%.
· Ολοκλήρωση εργασιών αποχέτευσης – αποστράγγισης: 90%.
· Ολοκλήρωση εργασιών οδοστρωσίας: 70%.
Δεν έχουν εκτελεστεί εργασίες ασφαλτικών, σήμανσης, πρασίνου και ηλεκτροφωτισμού οδοποιίας.
12ον. Αναβάθμιση Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
Αυτό το έργο εντάχθηκε στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υποδομών και Μεταφορών 2021 – 2025», και ειδικότερα στον Άξονα Προτεραιότητας «Υποδομές Αερομεταφορών».
Η αναβάθμιση του ελικοδρομίου, η χρηματοδότηση του οποίου υπεγράφη στις 17 Απριλίου 2024, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, είναι εξαιρετικής σημασίας για την τοπική κοινωνία του ακριτικού νησιού, επιτρέποντας την εκτέλεση πτήσεων, μεταξύ των οποίων και οι αεροδιακομιδές ασθενών, κατά τη διάρκεια όλου του 24ωρου.
13ον. Αναβάθμιση Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
Ο Αερολιμένας αποτελεί έναν από τους τέσσερις πυλώνες των Συνδυασμένων Μεταφορών της Θράκης.
Η θέση εγκατάστασής του γειτνιάζει με τις οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές της Αλεξανδρούπολης.
Διαχειρίζεται, τα τελευταία 5 έτη, κατά μέσο όρο περίπου 16.000 κινήσεις αεροσκαφών σε ετήσια βάση, και διακινεί περισσότερους από 180.000 επιβάτες ετησίως.
Είναι ο μοναδικός αερολιμένας στην Ελλάδα με 24ωρη ετοιμότητα ενεργοποίησης, με προηγούμενη ειδοποίηση 20 λεπτών της ώρας, για την εξυπηρέτηση επιχειρησιακών κρατικών, στρατιωτικών, νοσοκομειακών ή πυροσβεστικών πτήσεων.
Ενδεικτικά, εξυπηρετεί, σε 24ωρη βάση, τις κινήσεις και τις επιχειρησιακές δραστηριότητες όλων των χωρών του ΝΑΤΟ και του Ελληνικού Στρατού.
Ενώ εξυπηρετεί και τα εναέρια μέσα δασοπυρόσβεσης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Επιδίωξή μας, και προς αυτή την κατεύθυνση ήδη κινούμαστε, είναι η περαιτέρω ενίσχυση του Αερολιμένα.
Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
14ον. Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη.
Το υπόψη έργο αφορά στον βασικό άξονα από τη Δράμα έως την Αμφίπολη.
Είναι συνολικού μήκους περίπου 43 χλμ., και θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.).
Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς, με 9 κόμβους.
Η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2022, με προϋπολογισμό περίπου 249 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 3 χρόνια και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης είναι 27 χρόνια.
Στις 11 Απριλίου 2023, ολοκληρώθηκε η Α΄ Φάση του Διαγωνισμού.
Στις 29 Απριλίου 2024, ανοίχθηκαν οι προσφορές των Συμμετεχόντων κατά την διάρκεια της ΒΙ Φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ο έλεγχος των δικαιολογητικών των προεπιλεγέντων υποψηφίων θα γίνει εντός εβδομάδας.
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου αναμένεται τον Ιούλιο του 2024.
Ακολουθεί η ΒΙΙ Φάση.
Η σύνταξη τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών εκτιμάται για το Νοέμβριο του 2024.
Έπεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων, και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης.
Αυτή εκτιμάται στο τέλος του 2025.
15ον. Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
Είναι σε εξέλιξη η αποπεράτωση του 12θέσιου Δημοτικού Σχολείου Κάτω Νευροκοπίου, με προϋπολογισμό περίπου 4,5 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση γίνεται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021 – 2027».
Το Δημοτικό Σχολείο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και όροφο.
Αύριο γίνεται η τελετή θεμελίωσης, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Διοίκησης των Κτιριακών Υποδομών.
Η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 5η Νοεμβρίου 2025.
16ον. Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Περαιώθηκε, από τις Κτιριακές Υποδομές, στις 6 Σεπτεμβρίου 2023, το έργο που αφορά τον έλεγχο και την αποκατάσταση βλαβών στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης.
Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε πρόσφατα το Κατάστημα, και να ενημερωθούμε για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, προϋπολογισμού 190.000 ευρώ, που χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής.
17ον. Σιδηροδρομικά έργα.
Η συντήρηση της εν λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή δικαιοδοσίας του τμήματος Δράμας, σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΣΕ, παρουσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
18ον. Διασυνοριακός Άξονας ΞΑΝΘΗ – ΕΧΊΝΟΣ – RUDOZEM – SMOLYAN – PLOVDIV
Το τμήμα του διασυνοριακού άξονα επί ελληνικού εδάφους, από Ξάνθη μέχρι Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους περίπου 50 χλμ., συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Η αρμοδιότητα για την μελέτη και κατασκευή του άξονα έχει ανατεθεί στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε.
Η κατασκευή του άξονα γίνεται τμηματικά στην τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο, με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων.
Υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για 2 τμήματα του άξονα, το τμήμα Δημάριο – Σύνορα, μήκους 8 χλμ., το οποίο ολοκληρώνεται μέχρι τέλους του 2024, ενώ βρίσκεται σε διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο, μήκους 10,5 χλμ.
Η αναβάθμιση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα προγραμματίζεται να γίνει εντός της τρέχουσας χρηματοδοτικής περιόδου 2021 – 2027.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες εξασφάλισης χρηματοδότησης.
Σε ότι αφορά τη γέφυρα Γ3, στο 8ο χλμ Ξάνθης – Εχίνου, όπως μας ετέθη σε συνάντηση στην Περιφέρεια, αυτή είναι ενταγμένη στο μελέτη του τμήματος Ξάνθη – Δημάριο.
Σύμφωνα με ενημέρωση της Εγνατίας Οδού ΑΕ, η μελέτη έχει παραδοθεί, πριν από 1 χρόνο, στην Περιφέρεια.
Υπάρχει ωριμότητα να δημοπρατηθεί η γέφυρα, με τον ισόπεδο κόμβο.
Αναμένεται η χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, και στη συνέχεια η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι έτοιμη να την δημοπρατήσει.
19ον. Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
Είναι σε εξέλιξη έργο για τις αναγκαίες εργασίες για τη λειτουργία του, με προϋπολογισμό 500.000 ευρώ.
Η χρηματοδότηση γίνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η ημερομηνία περαίωσης είναι η 3η Ιουλίου 2024.
Το εκπαιδευτήριο, το οποίο πρόσφατα επισκεφτήκαμε, μετά την αλλαγή χρήσης των χώρων και τις εργασίες αναδιαμόρφωσης τους, θα διαθέτει έξι αίθουσες διδασκαλίας, ένα εργαστήριο πληροφορικής, γραφείο διευθυντή και γραφείο καθηγητών.
20ον. Ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
Εγκρίθηκε τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο για τον καθορισμό χρήσης γης ως χώρου ανέγερσης Μουσικού Γυμνασίου – Λυκείου και Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τον καθορισμό όρων και περιορισμών δόμησης αυτού.
Έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση των μελετών από το ΠΔΕ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού ποσού περίπου 223.000 ευρώ.
Εκτιμάται η ολοκλήρωση των μελετών εντός Δεκεμβρίου 2024, και εν συνεχεία η υποβολή των έργων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για χρηματοδότηση.
21ον. Εξοπλισμός σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και οι Κτιριακές Υποδομές θα ικανοποιήσουν, μέσα στον Ιούνιο, αίτημα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης για την προμήθεια εξοπλισμού σε 20 σχολεία Δήμων της περιοχής.
Μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα ξεκινήσει η σταδιακή παράδοση σε 10 από αυτές τις σχολικές μονάδες.
22ον. Επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
Το αντικείμενο του έργου, το οποίο δρομολογείται από τις Κτιριακές Υποδομές, αφορά στην υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
Οι παρεμβάσεις εξειδικεύονται σε ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων κατά δύο ενεργειακές βαθμίδες.
Ο προϋπολογισμός του έργου, μετά την ολοκλήρωση και έγκριση της μελέτης, αυξήθηκε στα 4,35 εκατ. ευρώ και έχει υποβληθεί αίτηση τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης.
Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
23ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε-61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.
Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.
Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.
Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αποφασίσθηκε να καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.
Η υλοποίηση γίνεται, πλέον, με ικανοποιητικό ρυθμό, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε επί του πεδίου, όταν και επισκεφτήκαμε το έργο.
24ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά.
Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.
Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.
Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.
Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.
Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό.
Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.
Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, και έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας.
Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε τον τρόπο και την πορεία ολοκλήρωσης τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων.
25ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας.
Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρ., και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.
Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020.
Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.
Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.
Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.
Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της σχετικής Απόφασης.
26ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.
Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.
Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.
Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.
Η σχετική συμφωνία πέρασε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 21 Μαΐου 2024, όπως είχαμε δεσμευτεί στην Καβάλα λίγες ημέρες πιο πριν.
Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο».
Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:
1ον. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
2ον. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.
Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.
27ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.
Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.
Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.
Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.
Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021-2027.
28ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.
Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.
Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.
Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων.
Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.
29ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
Είναι σε εξέλιξη το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
Το έργο, το οποίο και επισκεφτήκαμε, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.
Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.
Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.
Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στις Κτιριακές Υποδομές της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.
Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί άμεσα.
30ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.
Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου - Πταισματοδικείου Θάσου.
Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.
Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί άμεσα.
Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
31ον. Κατασκευή Φράγματος Ιασίου.
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 22,6 εκατ. κ.μ. νερού.
Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του αναγκαίου οδικού δικτύου για την εξασφάλιση της πρόσβασης στο φράγμα και την αποκατάσταση της επικοινωνίας στην περιοχή, η οποία διακόπτεται λόγω κατάκλυσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος.
Το φράγμα είναι ύψους 45,50 μέτρων, μήκους στέψης 400 μέτρων, και πλάτους στέψης 11 μέτρων.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 20,5 εκατ. ευρώ, και η χρηματοδότησή του είναι από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 10 Μαΐου 2002.
Η προθεσμία περαίωσης ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2021.
Η κατασκευή του φράγματος έχει ολοκληρωθεί.
Υπεγράφη, στις 31 Μαρτίου 2021, το Συμφωνητικό για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης (ΦΕΠΠ) του φράγματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων, η οποία ολοκληρώνεται.
Η Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι Τελικός Δικαιούχος του έργου της κατασκευής και της υπηρεσίας για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης του φράγματος.
32ον. Οριστική Μελέτη Φράγματος Ιάσμου.
Σκοπός των προτεινόμενων έργων είναι η διάθεση του επιφανειακού νερού για την άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων περίπου 200.000 στρεμμάτων, που σήμερα αρδεύονται από υπόγεια νερά, και συνεπώς η δρομολόγηση της επίλυσης των προβλημάτων άρδευσης της περιοχής.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 28 Νοεμβρίου 2007.
Η τελευταία εγκεκριμένη παράταση ήταν για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016.
Σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση, με έγγραφο της 29ης Ιουνίου 2016, της αρμόδιας Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει τεθεί στο Αρχείο, καθώς υπάρχουν δύο αρνητικές γνωμοδοτήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του εν λόγω έργου, από την Διεύθυνση Προστασίας Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων και από τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου, Βιστωνίδας και Ισμαρίδας.
Προτείνεται, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, ο έλεγχος του επανασχεδιασμού των προτεινόμενων έργων, υδραυλικός και περιβαλλοντικός, προκειμένου να μπορέσει αρχικώς το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, να ολοκληρωθεί ο υδραυλικός σχεδιασμός του και, στη συνέχεια, να εξετασθεί η δυνατότητα κατασκευής του φράγματος, αλλά και η εκπόνηση και κατασκευή του έργου των αρδευτικών δικτύων, προκειμένου να καταστεί το έργο πλήρως λειτουργικό.
Προκειμένου να υλοποιηθούν αυτά, πραγματοποιείται σήμερα σύσκεψη, όπως είχαμε δεσμευτεί κατά την τελευταία επίσκεψή μας, με τη συμμετοχή αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, επί του συγκεκριμένου θέματος.
33ον. Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
Εκπονούνται μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου.
Η ολοκλήρωσή τους εκτιμάται τον Ιούλιο του 2024.
34ον. Παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).
Η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από το CEF.
Ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίησή της υπεγράφη στο τέλος του 2023.
Το έργο, με την υλοποίησή του, στοχεύει στην επίτευξη των ακόλουθων:
· Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
· Κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων.
· Αντικατάσταση της γέφυρας Κομψάτου.
· Συμμόρφωση με τις αρχές της διαλειτουργικότητας για τη διάταξη των σιδηροδρομικών γραμμών και τις οδικές προσβάσεις του σταθμού Ιάσμου και της στάσης Πολυάνθου.
· Αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής.
· Αντιμετώπιση προβλημάτων σε υπάρχουσες γέφυρες και σήραγγες.
· Κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, μήκους 13 χλμ., της περιοχής ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο στον Σ.Σ. Ποταμού.