Σχέδιο που παρακάμπτει την Ελλάδα και τον σιδηροδρομικό της άξονα, ενεργοποίησε η θυγατρικής της Cosco εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της, αναφέρει σε δημοσίευμά της η "Καθημερινή".
Η εξέλιξη έρχεται μετά από την επισήμανση του επικεφαλής της Cosco, Xu Lirong στον Αλέξη Τσίπρα πως «καλό θα ήταν να μην γίνονται τόσες απεργίες» και ενώ αναμένεται να αποσφραγιστεί η δεσμευτική προσφορά των ιταλικών σιδηροδρόμων για την εξαγορά του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , η μόνη που υπεβλήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ την Τετάρτη.
Το σχέδιο της θυγατρικής της Cosco προβλέπει την δια θαλάσσης μεταφοράς του 50% των εμπορευματοκιβωτίων που προέρχονται από την Ασία και έχουν ξεφορτωθεί στον ΟΛΠ με προορισμό την κεντρική Ευρώπη, στο λιμάνι της Σλοβενίας, Κόπερ και την από εκεί προώθηση τους στους τελικούς αποδέκτες.
Το άλλο 50% των φορτίων αυτών μεταφέρεται με φορτηγά στον συνοριακό σταθμό της Ειδομένης από όπου και παραλαμβάνεται από τους σιδηροδρόμους των Σκοπίων για να προωθηθεί επίσης προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου εκτός από τα έσοδα που στερεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταδεικνύει τις συνθήκες απαξίωσης στις οποίες έχει περιέλθει η σιδηροδρομική εταιρεία τόσο από τη πολύμηνη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης λόγω των μεταναστών και προσφυγών που είχαν αποκλείσει την διέλευση στην Ειδομένη όσο και των όσων συμβαίνουν με του εργαζόμενους.
Τα σωματεία εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αντιδρώντας στην καθυστέρηση υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας και, βέβαια, στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας πραγματοποιούν απεργίες που ξεκίνησαν την Παρασκευή και θα διαρκέσουν έως και την Τρίτη 12 Ιουλίου, οπότε και θα συγκληθεί το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να εξετάσει την οικονομική προσφορά των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έτσι δεν θα διεξάγονται τα δρομολόγια των τρένων και του Προαστιακού.