Η Infobank Hellastat παρουσίασε τη λίστα με τις 30 πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες εταιρείες

Η Infobank Hellastat παρουσίασε τη λίστα με τις 30 πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες εταιρείες

Λίστα με τις 30 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα δημιούργησε για 5η συνεχόμενη χρονιά η Infobank Hellastat, σε συνεργασία με το περιοδικό Fortune Greece της Olive Media.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η παρουσίαση της λίστας “30 Fastest Growing Companies List”,  έλαβε χώρα στις 6 Δεκεμβρίου 2017, στο Golden Hall και παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από τις εταιρείες που διακρίθηκαν αλλά και αρκετά στελέχη από διάφορους κλάδους της αγοράς. 

Μεταξύ άλλων ομιλητών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Infobank Hellastat, Νικόλας Γκουζέλος, ανέφερε πως «αφού συγχαρώ την Olive Media και το Fortune για την πρωτοβουλία ανάδειξης των επιχειρήσεων με την ταχύτερη ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, θα ήθελα να επισημάνω μερικά σημεία που εντοπίσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας. Στις διακριθείσες επιχειρήσεις συναντάμε εκπροσώπους από το λιανικό εμπόριο (κυρίως σούπερ μάρκετ), από τον κλάδο της βιομηχανίας και μεταποίησης αλλά και από τον κλάδο των υπηρεσιών με αιχμή του δόρατος τον τουρισμό και την υγεία».

Ο κ. Γκουζέλος σημείωσε επίσης ότι «για το 2018, οι προβλέψεις Ε.Ε. και διεθνών φορέων κάνουν λόγω για μεγαλύτερη αύξηση του ΑΕΠ. Το θετικό momentum της οικονομίας, αν δεν διαταραχθεί από απρόσμενες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που ταλαιπώρησαν το επιχειρείν το 2015, θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους να ενισχύσουν τους κύκλους εργασιών τους. Πιο πιθανό, θεωρούμε, να ευνοηθούν μεταποιητικές / βιομηχανικές επιχειρήσεις, καθώς και παροχής υπηρεσιών (κυρίως όσες επωφελούνται από την τουριστική δραστηριότητα) ανανεώνοντας και ισχυροποιώντας τη θέση τους στη λίστα τα επόμενα χρόνια».

Ειδικά για τις μεταποιητικές τόνισε πως «η παραμονή τους στη λίστα των αναπτυσσόμενων και τα επόμενα έτη θα εξαρτηθεί και από ένα σημαντικό πλεονέκτημα που παρουσιάζουν: την εξαγωγική τους δραστηριότητα και γενικότερη εξωστρέφεια σε άλλες χώρες, με αποτέλεσμα η επίτευξη των στόχων τους να μην εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ελληνική πραγματικότητα, αλλά από τις συνήθως πιο ευνοϊκές συνθήκες που συναντούν στις αγορές προορισμούς. Η εξαγωγική τους δράση οφείλεται σε δύο λόγους: α) είτε στην έρευνα & ανάπτυξη νέων προϊόντων β) είτε στο φύσει διεθνοποιημένο χαρακτήρα του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται π.χ. εξόρυξη μαρμάρου, εκκόκκιση βάμβακος, τομείς όπου πάνω από το 70-80% της εγχώριας παραγωγής εξάγεται, γεγονός που ούτως ή άλλως, «ωθεί» τις μεγάλες εταιρείες σε υψηλότερα επίπεδα εσόδων και κερδών».

Ο CEO της Infobank Hellastat σχολίασε ακόμα πως «η στροφή των Ελλήνων σε προϊόντα ιδιωτικής ασφάλισης και υγείας θα εξακολουθήσει και τα επόμενα χρόνια, λόγω της 'απαξίωσης' του δημόσιου συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, ασφάλειας, σύνταξης. Επομένως, θα ενισχυθούν εταιρείες με παρουσία στο χώρο της ιδιωτικής υγείας, ιδίως αν αμβλυνθούν κάπως οι πιέσεις από τα μέτρα των υποχρεωτικών επιστροφών που αντιμετωπίζουν, τα οποία σίγουρα τους «ψαλιδίζουν» τα περιθώρια ανάπτυξης που θα μπορούσαν να έχουν».

Για τις εμπορικές επιχειρήσεις τόνισε πως «θα είναι πιο δύσκολο, καθώς το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών δεν προβλέπεται να βελτιωθεί (το αντίθετο μάλιστα), τη στιγμή που η κερδοφορία τους έχει ήδη αρχίσει να πιέζεται από τις εκτεταμένες προσφορές / εκπτώσεις που χορηγούν, ώστε να συντηρούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η τάση που θα διαμορφωθεί (και ήδη προδιαγράφεται) είναι: βελτιωμένοι κύκλοι εργασιών, με τίμημα όμως πιθανώς χαμηλότερα (ή χαμηλότερα του αναμενομένου) κέρδη. Μειονέκτημά τους λοιπόν η αποκλειστική στόχευσή τους στην ελληνική καταναλωτική αγορά».