Η Κίνα θα πρέπει να αυξήσει στο 25% τους δασμούς της στις εισαγωγές μεγάλων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, δήλωσε στην κινεζική εφημερίδα Global Times ένας εμπειρογνώμονας του αρμόδιου κυβερνητικού οργανισμού, καθώς η χώρα αντιμετωπίζει υψηλότερους εισαγωγικούς δασμούς αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ και ενδεχομένως πρόσθετους δασμούς για την ΕΕ.
Ο Λιου Μπιν, επικεφαλής εμπειρογνώμονας του China Automotive Technology & Research Center (CATARC) και αναπληρωτής διευθυντής του China Automotive Strategy and Policy Research Center, δήλωσε ότι ένας συντελεστής 25% - από 15% σήμερα - εναρμονίζεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το Reuters, οι μετοχές της BMW και της Mercedes υποχώρησαν πάνω από 2% την Τετάρτη.
«Η προτεινόμενη προσαρμογή του δασμολογικού συντελεστή για τα εισαγόμενα βενζινοκίνητα σεντάν και τα σπορ οχήματα με κινητήρες άνω των 2,5 λίτρων δεν είναι μόνο σύμφωνη με τους κανόνες του ΠΟΕ», δήλωσε ο Λιου στην εφημερίδα.
Είπε ότι θα βοηθήσει επίσης στην εξισορρόπηση των εγχώριων και διεθνών αγορών και θα υποστηρίξει την πορεία προς την πράσινη ανάπτυξη και τις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η αύξηση των δασμών στα αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες θα έπληττε κυρίως τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν SUV και σεντάν στην Κίνα, αναφέρει το Business Insider.
«Παρατηρήσαμε επίσης ότι ορισμένες χώρες και περιοχές έχουν λάβει περιοριστικά μέτρα στον τομέα των οχημάτων νέας ενέργειας, τα οποία [μέτρα] είναι αντίθετα με την έννοια της πράσινης ανάπτυξης και παραβιάζουν τις αρχές της οικονομίας της αγοράς και τους κανόνες του ΠΟΕ», είπε ο Λιου.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν νέους δασμούς σε μια σειρά κινεζικών εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνα για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετους δασμούς.
Πηγή: Business Insider, Reuters