ΙΕΛΚΑ: Περίπου 30% φθηνότερα θα ψωνίσουν όσοι εκμεταλλευθούν προσφορές και εκπτώσεις

ΙΕΛΚΑ: Περίπου 30% φθηνότερα θα ψωνίσουν όσοι εκμεταλλευθούν προσφορές και εκπτώσεις

Σχεδόν 30% θα είναι το όφελος του καταναλωτή από έξυπνες αγορές και επιλογή προσφορών και εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ τα Χριστούγεννα 2016, σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2016. 

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τον καταναλωτή να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας του τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει σχεδόν 30% επί της αξίας των αγορών του. Χαρακτηριστικό είναι ότι βρέθηκε τουλάχιστον 1 προσφορά/έκπτωση/προωθητική ενέργεια σε 20 από τις 21 κατηγορίες που εξετάζονται σε κάποια από τις εξεταζόμενες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα της αύξησης της έντασης του ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.

Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

Ο καταναλωτής με έξυπνες αγορές μπορεί να αγοράσει το τυπικό αυτό καλάθι αντί για τη μέση τιμή των 84,97€ ακόμα στην τιμή των 62,44€ επιλέγοντας προσφορές και προωθητικές εκπτωτικές ενέργειες των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές.

Συγκεκριμένα:
- Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
- Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
- Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν επιπλέον προσφορές και οφέλη του καταναλωτή στις αγορές του όπως:
- Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών (έως και 10%)
- Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές (έως και 12%)
- Εκπτωτικά κουπόνια

Ανεβάζοντας το συνολικό όφελος του καταναλωτή ακόμα και στο 40% επί της αρχικής αξίας των αγορών του.