Infobank - Hellastat: Τόνωση της ζήτησης για αρώματα και καλλυντικά την τελευταία διετία

Infobank - Hellastat: Τόνωση της ζήτησης για αρώματα και καλλυντικά την τελευταία διετία

Τάση σταθεροποίησης και μικρής ανάκαμψης παρατηρείται στον εγχώριο κλάδο της παραγωγής και εμπορίας αρωμάτων και καλλυντικών, όπως αναφέρει μελέτη της Infobank Hellastat.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο οικονομικός αναλυτής Αλέξης Νικολαΐδης τονίζει πως από το 2014 και μετά παρατηρείται τάση σταθεροποίησης και μικρής ανάκαμψης, καθώς η εγχώρια κατανάλωση καλλυντικών και αρωμάτων έχει αυξηθεί, παρά την παρατεταμένη ύφεση και τα capital controls. Βάσει του ΠΣΒΑΚ, το 2016 η αξία αγοράς ανήλθε στα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ σημειώθηκε άνοδος σε όλες τις κατηγορίες καλλυντικών, εκτός από τα προϊόντα ευρείας διανομής.

Η σταδιακή μεταστροφή του κλίματος αντανακλάται στην είσοδο νέων παικτών στον παραγωγικό τομέα, μεταξύ των οποίων και φαρμακοβιομηχανίες. Επίσης, παρατηρείται ανάπτυξη συνεργασιών με το δίκτυο των φαρμακείων, καθώς οι φαρμακοποιοί επεκτείνουν την προϊοντική τους βάση με ΜΗΣΥΦΑ και καλλυντικά.

Σημειώνεται ότι την τελευταία διετία καταγράφηκε αύξηση της εγχώριας παραγωγής, γεγονός το οποίο οφείλεται: α) στη σταδιακή προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα και β) στην αύξηση των εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού (πλέον ξεπερνούν τα €200 εκ. το χρόνο).

Οι πωλήσεις καλλυντικών ευρείας διανομής στα super market το 2016 εκτιμήθηκαν στα €445 εκ., μέγεθος που αποτέλεσε το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς με 36,7%, έναντι 37,5% το 2015. Η μεγαλύτερη άνοδος έτος εντοπίστηκε στο δίκτυο των φαρμακείων, όπου πραγματοποιήθηκε το 27,4% των πωλήσεων, έναντι 26,7% το 2015. Τα προϊόντα επιλεκτικής διανομής κατέλαβαν το 19% της αγοράς, έναντι 18,8% πριν από ένα χρόνο.

Οι πωλήσεις καλλυντικών στα φαρμακεία τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν αξιοσημείωτη αύξηση, καθώς οι φαρμακοποιοί καταρτίζουν συνεργασίες με παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα που ενέχουν η ανθεκτικότητα και οι προοπτικές της εν λόγω αγοράς.

Σύμφωνα με τον κ. Νικόλα Γκουζέλο, Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η βιομηχανία καλλυντικών πρέπει να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας που να απευθύνονται στην αγορά των φαρμακείων, επωφελούμενη από την ανάπτυξη συνεργειών. Στα πλαίσια αυτά, πιο ευοίωνες προοπτικές εντοπίζονται στην κατηγορία των δερμοκαλλυντικών. Τα φαρμακεία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων, γεγονός που αποτυπώνεται στις επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη που υλοποιούν πολλές βιομηχανίες του κλάδου», καταλήγει ο κ. Γκλουζέλος.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 87 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:

- Ο Κύκλος Εργασιών το 2015 αυξήθηκε κατά 3,6% σε σχέση με το 2014, στα 768,37 εκατ. ευρώ

- Τα ΚΠΤΦΑ μειώθηκαν κατά 17%, στα €47,9 εκ., ενώ τα ΚΠΦ υποχώρησαν κατά 36%, στα 28,6 εκατ. ευρώ

- Το περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ μειώθηκαν σε 6% και 2,1% αντίστοιχα.

- Η κεφαλαιακή μόχλευση αυξήθηκε σε 1,4 προς 1.

- Οι Απαιτήσεις εισπράχθηκαν σε 4 μήνες, ενώ τα αποθέματα διακρατήθηκαν για περίοδο 5 μηνών.