InstaShop: Η ελληνική start up που διαπρέπει στο Ντουμπάι

InstaShop: Η ελληνική start up που διαπρέπει στο Ντουμπάι

Της Αντιόπης Σχοινά

Ο Γιάννης και η Ιωάννα είναι δύο νέοι 30 ετών που σπούδασαν μαζί στο Πολυτεχνείο Κρήτης στο τμήμα μηχανικών παραγωγής και διοίκησης, έστησαν τη δική τους εταιρεία στο Dubai και κατάφεραν να πάρουν χρηματοδότηση 750.000 δολάρια από το VentureFriends.

Οι δύο τους αφουγκράστηκαν τον τρόπο ζωής του Ντουμπάι και κατάφεραν να βρουν ένα application ή επί το ελληνικότερο μια εφαρμογή για έξυπνες συσκευές το Instashop, η οποία στάθηκε ικανή να καλύψει ένα σημαντικό κενό της αγοράς και πλέον έχει μερικές δεκάδες χιλιάδες χρήστες.

Οι Έλληνες ιδρυτές της καινοτόμας υπηρεσίας Instashop βρέθηκαν το 2004 και αφού ολοκλήρωσαν τον πρώτο κύκλο σπουδών τους στην Κρήτη, χώρισαν οι δρόμοι τους, καθώς ο Γιάννης Τσιώρης έκανε μεταπτυχιακό στην Ολλανδία σε General Management, Business Administration, ενώ η Ιωάννα Αγγελιδάκη συνέχισε το Μεταπτυχιακό της στο Πολυτεχνείο στο Marketing Management.

Η πρώτη κοινή επιχειρηματική κίνηση των δύο νέων ήταν το application Vound, που προσομοιάζει στο γνωστό Pinata, το οποίο μπορεί να μην προχώρησε όπως ονειρεύτηκαν, αποτέλεσε όμως, όπως λέει η CMO, Ιωάννα Αγγελιδάκη (φωτ.), «μεγάλο σχολείο». Επιπρόσθετα, αναπτύσσοντας το Vound, δημιουργήθηκε μια πολύ δυνατή ομάδα που τελικά κατάφερε να οδηγήσει τους δύο νέους επιχειρηματίες στην πρώτη τους επιτυχία, το Instanshop.

Τι κάνει η εφαρμογή

Το InstaShop είναι μια χρήσιμη εφαρμογή για on demand groceries, μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να αγοράσει ο,τι χρειάζεται από το supermarket με λίγα clicks και να παραλάβει τα αγαθά στον χώρο του μέσα σε περίπου 30 λεπτά, ανάλογα με τη διεύθυνση διαμονής του. Η εφαρμογή λειτουργεί στο Ντουμπάι από τον Ιούνιο του 2015 και πλέον εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες, ενώ διατίθεται δωρεάν στο App Store και στο Google Play.

Η ιδέα του InstaShop, όπως τονίζει στο Liberal η Ιωάννα Αγγελιδάκη, «πηγάζει από την τοπική ανάγκη των κατοίκων του Ντουμπάι για παράδοση των προϊόντων τους στο σπίτι και από τη συνήθεια να καλούν στο τηλέφωνο τα σουπερμάρκετ της περιοχής τους για να παραγγείλουν ο,τι χρειάζονται».

«Αυτή την ανάγκη αναγνώρισε ο Γιάννης Τσιώρης όντας μόνιμος κάτοικος Ντουμπάι», σημειώνει η ίδια, «και ξεκινήσαμε τον Μάιο του 2015 τη διαδικασία ίδρυσης της εταιρείας και ανάπτυξης της εφαρμογής».

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα του InstaShop, με στόχο, σύμφωνα με τον CEO, Γιάννη Τσιώρη (φωτ.), «να διευκολύνει τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου που περνάει το μεγαλύτερο τμήμα της ημέρας του στη δουλειά και που εκτιμά τον ελεύθερο χρόνο του πάρα πολύ ώστε να τον περάσει κάνοντας ψώνια στο σούπερμάρκετ».

Η ομάδα

Στη αρχή την ομάδα αποτελούσαν μόνο οι δύο ιδρυτές, με τον Γ. Τσιώρη να είναι υπεύθυνος για το business development στο Ντουμπάι και την Ι. Αγγελιδάκη να στήνει και να διαχειρίζεται από τη Ρόδο όπου ζει το marketing της εταιρείας από απόσταση.

«Έχοντας ήδη συνεργαστεί με το Γιάννη σε μία startup στο παρελθόν (Vound), νομίζω ότι είχαμε πλέον ωριμάσει, αποκτήσει εμπειρία και γνωρίζαμε πολύ καλά το way of working ο ένας του άλλου ώστε να κάνουμε ένα highly local endeavor να στηθεί και να βγει στην αγορά μέσα σε λίγες εβδομάδες», σημειώνει η Ι. Αγγελιδάκη. Πλέον, μετά από 10 μήνες σκληρής δουλειάς, το InstaShop έχει το δικό του γραφείο στο JLT (Jumeirah Lake Towers), ενώ η ομάδα των άλλοτε δύο παιδιών αποτελείται πλέον από 15 άτομα, 5 από τα οποία δουλεύουν από απόσταση από την Ελλάδα και είναι κυρίως developers, ενώ η υπόλοιπη ομάδα βρίσκεται στο Ντουμπάι.

(Φωτ.: Η ομάδα των άλλοτε δύο παιδιών αποτελείται πλέον από 15 άτομα, 5 από τα οποία δουλεύουν από απόσταση από την Ελλάδα και είναι κυρίως developers, ενώ η υπόλοιπη ομάδα βρίσκεται στο Ντουμπάι.)

Βασικός στόχος της ομάδας, όπως σημειώνουν στο liberal.gr οι δύο ιδρυτές, είναι «να διευκολύνουμε τη ζωή των χρηστών μας, αναλαμβάνοντας τις ανάγκες τους σε αγαθά του σουπερμάρκετ και να τους κάνουμε ευτυχισμένους προσφέροντάς τους top notch customer service».

Πώς βρέθηκαν $750.000 για τη χρηματοδότηση

Σε αυτό το ταξίδι, οι δύο νέοι επιχειρηματίες βρήκαν την υποστήριξη του ελληνικού fund VentureFriends, του Απόστολου Αποστολάκη, ο οποίος παρέχει στην ομάδα, σύμφωνα με τους ίδιους, «πολύτιμη καθοδήγηση, mentorship αλλά και τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους που χρειαζόμαστε για να αναπτυχθούμε ως εταιρεία».

Πρόσφατα το VentureFriends έλαβε μέρος σε επενδυτικό γύρο $750.000, καλύπτοντας το 50% του συνολικού γύρου χρηματοδότησης, ενώ το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από τη Jabbar Internet Group, ένα από πιο γνωστά funds στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο κατάφερε να πουλήσει τη δημοφιλή αραβική ιστοσελίδα για υπηρεσίες πληρωμών και search engine Maktoob αντί 150 εκατ. ευρώ στη Yahoo.

Επόμενος σταθμός το Άμπου Ντάμπι

Έχοντας πλέον καλύψει ένα ικανοποιητικό τμήμα της πόλης του Ντουμπάι, στοχεύουμε να προχωρήσουμε και σε άλλες πόλεις των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ξεκινώντας από το Άμπου Ντάμπι.

Είναι σαφές ότι στην εξάπλωση του Instashop μπορεί να ακολουθήσει και νέος γύρος χρηματοδότησης, ωστόσο, όπως σημειώνουν οι ιδρυτές, «είναι πολύ νωρίς για να θέτουμε χρονικά όρια για κάτι τέτοιο και στόχους. Εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να θέσουμε τους επιχειρηματικούς στόχους. Αυτοί είναι η εξάπλωση στο Abu Dhabi άμεσα, και στη συνέχεια όλα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και είναι σίγουρο ότι οι επενδυτές μας είναι on board για να μας βοηθήσουν σε αυτό μας το ταξίδι».

Να σημειωθεί ότι το VentureFriends fund επενδύει σε δυνατές ομάδες που έχουν ήδη ένα προϊόν στον χώρο της τεχνολογίας με έμφαση στον χώρο των e-marketplaces, SAAS και e-commerce και έχουν τη φιλοδοξία να δημιουργήσουν διεθνής εταιρείες ηγέτες. Το VF μπορεί να εμπλακεί από την αρχή ενός startup, όταν θα υπάρχει μόνο προϊόν και ελάχιστα έσοδα.