Του Απόστολου Σκουμπούρη
Μπορεί ο 30χρονος σήμερα Φάνης Κουτουβέλης να έγινε περισσότερο γνωστός (στο κοινό) τον περυσινό Ιούνιο όταν μια ανάρτησή του στο Facebook που απευθύνονταν στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα έγινε viral στο διαδίκτυο με 20.000 likes και πάνω από 7.000 κοινοποιήσεις, όμως στο κόσμο των start ups είναι γνωστός ως ο συνδημιουργός μιας από τις πλέον επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις. Τότε, σε εκείνη την ανάρτησή του, ο κ. Κουτουβέλης μεταξύ άλλων εξέφραζε την αγανάκτησή του για τον πόλεμο στην επιχειρηματικότητα, τη στηλίτευση της χώρας στο εξωτερικό με τις τακτικές «διαπραγμάτευσης», το δημοψήφισμα και τα capital controls.
Ο ίδιος, σχολιάζοντας εκείνη την ανάρτηση στο Liberal, επισημαίνει ότι σε καμιά περίπτωση δεν ανέμενε να πάρει τέτοια έκταση, ήταν μια... αυθόρμητη αντίδραση αγανάκτησης, καθώς βρίσκονταν στο εξωτερικό, στη Γερμανία για επαγγελματικούς λόγους, οπότε σε ένα διάλειμμα των συναντήσεων την έγραψε όντας «φορτωμένος».
Ένα χρόνο μετά, μιλώντας στο Liberal υπερασπίζεται την άποψή του για τη... δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας, φέρνοντας μάλιστα ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα!
«Στην Ελλάδα παίρνουμε το παράλογο και το κάνουμε νόρμα! Αυτό είναι το πλέον οξύμωρο» επισημαίνει και συνεχίζει: «Όταν… γκουγκλάρεις σε διεθνές επίπεδο τη λέξη επιχειρηματικότητα, θα σου βγάλει εικόνες με κτήρια, γραφεία, ανάπτυξη, ανθρώπους να σχεδιάζουν projects κ.λπ. Αντιθέτως, όταν βάλεις τη λέξη «επιχειρηματικότητα» στην Ελλάδα, τότε (το Google) θα σου βγάλει… κρεμάλες, αστυνομίες, εικόνες χρεοκοπίας κ.ο.κ. Αυτό, μαρτυρά το πόσο δαιμονοποιημένη είναι η επιχειρηματικότητα στη χώρα μας και πόσο… τροφή στο παράλογο έχουμε δώσει»…
Ο Φάνης Κουτουβέλης λοιπόν έχει δημιουργήσει – μαζί με τους συνεργάτες του – μια από τις πλέον επιτυχημένες start up. Ένα φοιτητικό... πείραμα στην αρχή, μετεξελίχθηκε σε πλατφόρμα, σοβαρεύοντας τα πράγματα, «υποχρεώνοντας» τόσο τον ίδιο όσο και τους συνεργάτες του στο να κυνηγούν πλέον τη δουλειά που έχει μπει σε μια καλή τροχιά.
Η αρχική i-kiosk, ο Βόλος και η InTale με τους 26 εργαζόμενους
Μια… φοιτητική start up που ξεκίνησε δειλά-δειλά σε καθαρά ερασιτεχνικό στυλ το 2010 στο Βόλο, έφτασε πλέον να απασχολεί 26 άτομα, να έχει ελκύσει 3,5 εκατ. δολάρια συνολικά ως επενδυτικά κεφάλαια, να έχει growth σχεδόν 100% το χρόνο σε πελατολόγιο και να σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της στο εξωτερικό! Ο λόγος για την… InTale που αρχικά ξεκίνησε στο Βόλο ως… i-kiosk και αποτελεί μια ψηφιακή πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης προϊόντων και έναν… ψηφιακό «καθρέφτη» των προϊόντων που φιλοξενεί ανά πάσα στιγμή το εκάστοτε κατάστημα που τη χρησιμοποιεί.
Αναπτύσσει ολοκληρωμένες λύσεις βασισμένες σε τεχνολογίες cloud, οι οποίες βελτιστοποιούν τις επιχειρηματικές πρακτικές και διαδικασίες μικρών καταστημάτων και περιπτέρων. Μέσω των δυνατοτήτων που δίνει η χρήση του barcode αυτοματοποιούνται όλες οι διαδικασίες διαχείρισης ενός καταστήματος, έλεγχος στοκ, παραγγελίες προϊόντων με μειωμένα αποθέματα, έλεγχος ταμείου, αποθήκης κ.ο.κ.
Και όταν μιλάμε για καταστήματα ψιλικών, περίπτερα ή μικρά μίνι μάρκετ, όπου οι κωδικοί μπορεί να είναι και... χιλιάδες, καταλαβαίνουμε ότι το... οργανόγραμμα που προσφέρει αυτή η πλατφόρμα, ασφαλώς δίνει πολλές λύσεις. Επίσης, στις υπηρεσίες του είναι και το τύπωμα αποδείξεων, οι επιστροφές Τύπου και ο έλεγχος υπαλλήλων.
Η ίδρυση στο Βόλο μια ημέρα μετά τον ερχομό του ΔΝΤ στη χώρα μας...
Ιδρύθηκε το 2010 από τους Φάνη Κουτουβέλη και Κωνσταντίνο Καζανή που σπούδαζαν στο Βόλο, ενώ αργότερα προστέθηκε στην ομάδα και ο Ορέστης Τζανετής. Όπως σημειώνει στο Liberal o CEO της InTale κ. Φάνης Κουτουβέλης, η αρχική ιδέα ήρθε όταν είδε «δύο καλοντυμένους κυρίoυς να τσακώνονται έξω από ένα κατάστημα ψιλικών, για… τσίχλες! Ήταν αντιπρόσωποι πωλητές δύο διαφορετικών τύπων... τσίχλας και τσακώνονταν για τη θέση που θα έχει η δική τους... φίρμα στο ράφι»!
Όπως ο ίδιος σημειώνει, η εταιρεία ιδρύθηκε μια ημέρα μετά τον ερχομό (για πρώτη φορά) στην Ελλάδα του ΔΝΤ, ήτοι μια ημέρα μετά το... Καστελόριζο, δηλαδή στις 24 Απριλίου του 2010. Όμως, από το 2013 η εταιρεία άρχισε να παίρνει πιο οργανωμένα το δρόμο της, να βρίσκει χρηματοδότες και γενικώς να... σοβαρεύει η κατάσταση. Όπως επισημαίναι ο Φάνης Κουτουβέλης, δεν υπήρχε καμιά υποστήριξη – χρηματική – από γονείς ή συγγενείς, καθώς δεν υπήρχε τέτοια δυνατότητα.
Το i-kiosk που πλέον έχει εξελιχτεί στην InTale απευθύνεται σε περίπτερα, καταστήματα λιανικής, ψιλικατζίδικα και μικρά μπακάλικα – μίνι μάρκετ, προσφέροντας υπηρεσίες διαχείρισης, πληροφορίες «αποθήκης» (στοκ), ενώ αυτοματοποιεί όλη την εφοδιαστική αλυσίδα! «Αυτοματοποιούμε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, κάτι που δίνει τη δυνατότητα για έλεγχο κοστολογίων και ανά πάσα στιγμή πλήρη ενημέρωση για τα πάντα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο προϊόντων», τονίζει ο ίδιος.
Πελατολόγιο και επενδυτές
Σύμφωνα με τον ιδρυτή, «πλέον το πελατολόγιο της εταιρείας αποτελείται από 600 επιχειρήσεις που διαρκώς αυξάνονται, οι οποίες μέσω του λογισμικού, διαχειρίζονται περισσότερες από 100 εκατ. συναλλαγές ανά έτος. Επίσης, το growth της εταιρείας τόσο σε πελατολόγιο όσο και σε αριθμό εργαζομένων τρέχει με ρυθμούς 100% ετησίως»!
Και συνεχίζει: «Το 2013 ένα ventures capital της Πειραιώς επένδυσε στην εταιρεία 1 εκατ. δολάρια ενώ πέρυσι ένα διεθνές fund επένδυσε στην InTale άλλα 2 εκατ. δολάρια». Το i-kiosk το 2012 έλαβε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό «Ι-bank καινοτομία και τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας και το social media award στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «Get in the Ring» στο Ρότερνταμ.