Ύστερα από πολλά χρόνια, όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες της χώρας ενισχύουν το ανεκτέλεστό τους με νέα έργα. Ήταν, εξάλλου, μόλις το 2017 οπότε οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών ομίλων σε συνέδριο για τις υποδομές, είχαν εκπέμψει SOS καθώς η απουσία νέων projects έτεινε, τότε, να καταστεί μη διαχειρίσιμη. Η εικόνα αυτή όμως, έχει αντιστραφεί την τελευταία διετία. Φέτος, δε, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι εκτιμάται ότι θα υπογράψουν έναν πολύ μεγάλο αριθμό έργων, έχοντας, ήδη, επιλεγεί για projects ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ποια είναι αυτά;
- Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που είναι προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, έχει συνολικό μήκος 3,8 χλμ. και πρόκειται να υπογραφεί από το κονσόρτσιουμ των ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ και Intrakat. Το έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των έργων στον κόμβο σύνδεσης της λεωφόρου Κύμης (έξοδος Κύμης/Πλαπούτα) με την Αττική Οδό, με το δρόμο να συνεχίζεται με ανοιχτή οδοποιία για 360 μέτρα μέχρι το νότιο στόμιο της σήραγγας, στο ύψος της υφιστάμενης οδού Νεφέλης στο Ηράκλειο. Διαθέτει ακόμη σήραγγα 2,4 χλμ., η οποία θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη. Όπως σημειώνουν οι πληροφορίες, η ΤΕΡΝΑ θα συμμετέχει στην κοινοπραξία με ποσοστό άνω του 50%, γεγονός που οδηγεί σε ανεκτέλεστο για την τεχνική εταιρία ύψους 380 εκατ. ευρώ.
- Το σιδηροδρομικό έργο Αίγιο – Ρίο, αρχικού προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, για το οποίο έχει μειοδοτήσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος, με έκπτωση 8,29%. Το έργο προβλέπει την ολοκλήρωσης της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Αίγιο-Ρίο.
- Η Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, γνωστή ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Αφορά στην κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο FlyOver), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
- Η επέκταση του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ και θα υλοποιήσει η κοινοπραξία των εταιρειών Mytilineos, Rover Maritime και HDK. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος 17,7 μ., και πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μ., κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος. Το έργο, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του προβλήτα 6.
Επίσης, κατασκευαστικό αντικείμενο έχει εξασφαλίσει η Άκτωρ που έχει μειοδοτήσει για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο (186 εκατ. ευρώ), όπως και για το έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Ριζόμυλος (250 εκατ.).
Τέλος, ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ και Άβαξ έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν τα τρία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος ύψους 251 εκατ. ευρώ.