Του Απόστολου Σκουμπούρη
Έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη χρήση υπό την ομπρέλα του νέου σχήματος που αποτελείται από τη Morgan Stanley Private Equity Asia και την Profex και 16 μήνες από την υπογραφή της πώλησης στα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, η ελληνική εταιρεία Κορρές, προχωρά σε νέα οργανωτική δομή κατά τα διεθνή πρότυπα, με στόχο να καταστεί ένα παγκόσμιο brand.
Όπως σημειώνουν στο Liberal κύκλοι της εταιρείας, «αμετάκλητος στόχος της Κορρές είναι να καταστεί ένα global brand και αυτός ήταν και ο λόγος που έγινε η συμφωνία στα τέλη του 2017 με το επενδυτικό σχήμα υπό τη Morgan Stanley. Η εταιρεία πλέον μεγαλώνει, μπαίνει σε νέες αγορές, οι απαιτήσεις αλλάζουν, οπότε χρειάζεται και άλλη δομή διοίκησης».
Σ'' αυτό το πλαίσιο, όπως ανακοινώθηκε χθες, η εταιρεία Κορρές δημιουργεί τέσσερις ξεχωριστές λειτουργικές διευθύνσεις και διαμορφώνει τρεις γεωγραφικούς άξονες εμπορικής εστίασης, που είναι η Ευρώπη, η Ασία και η Αμερική. Παράλληλα, η Κορρές προχώρησε και σε μια μεγάλης σημειολογίας αλλά και ουσίας «μεταγραφή» στελέχους με παγκόσμια εμβέλεια, που θα αναλάβει να «τρέξει» ως Brand Global President τον όμιλο παγκοσμίως.
Πρόκειται για τον κο Robert DeΒaker, κορυφαίο στέλεχος στη διεθνή αγορά καλλυντικών με σημαντική εμπειρία στον τομέα Ανάπτυξης & Στρατηγικής Brand, που θα αναλάβει – υπό την κατεύθυνση του Γιώργου Κορρέ – να καταστήσει το ελληνικό σήμα ένα κυρίαρχο παγκόσμιο brand.
Ο κος DeΒaker είχε τελευταία επιτυχία του το success story της εταιρείας καλλυντικών Becca Cosmetics την οποία οδήγησε σε ισχυρή ανάπτυξη, γεωγραφική επέκταση, ενίσχυση του branding και αύξηση πωλήσεων. Στόχος του, η εδραίωση του Brand KORRES στις πιο απαιτητικές διεθνείς αγορές.
Ο έως σήμερα διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Βιδάκης θα αναλάβει σύμβουλος διοίκησης και θα συνεχίσει να συνδράμει στην εξέλιξη του ομίλου, στον οποίο ήταν επικεφαλής από το 2011, έχοντας συμβάλει καταλυτικά στην ενίσχυση του ομίλου σε Ελλάδα και διεθνώς.
Όπως σημείωσε χθες σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, «ο κ. Βιδάκης ενδυνάμωσε σημαντικά τα μεγέθη διεθνώς, εγκαινιάζοντας νέες αγορές, επιτυγχάνοντας την υψηλή απόδοση των θυγατρικών εταιρειών σε Γερμανία και Αμερική και θέτοντας τις βάσεις για την κορυφαία στιγμή στην ιστορία του Ομίλου, αυτή της στρατηγικής συμφωνίας με Morgan Stanley και Profex που ανοίγει νέες προοπτικές σε παγκόσμια κλίμακα.»
Οι τέσσερις λειτουργικές διευθύνσεις και οι στόχοι
Στη νέα οργανωτική δομή της Κορρές, διαμορφώνονται τέσσερις λειτουργικές διευθύνσεις και τρεις γεωγραφικοί άξονες εμπορικής εστίασης.
Οι τέσσερις Λειτουργικές Διευθύνσεις Ομίλου είναι:
Διεύθυνση Καινοτομίας (Innovation Division)
Διεύθυνση Branding & Marketing
Διεύθυνση Supply Chain
Οικονομική Διεύθυνση
Οι τρεις Γεωγραφικοί Άξονες Εμπορικής Εστίασης είναι:
- Αμερική
- Ευρώπη
- Ασία
Στόχος είναι το καλύτερο focus σε κάθε μία ξεχωριστά λειτουργική κατεύθυνση, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της καινοτομίας που είναι το... DNA της επιχείρησης, η καλύτερη διείσδυση και η μεγαλύτερη «επικοινωνία» της ελληνικής φίρμας με τις αγορές και η αποτελεσματικότερη παρουσία στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Τι επιτεύχθηκε στον πρώτο χρόνο της συμφωνίας – Οι στόχοι του ''19
Εξ αρχής, κεντρικός άξονας της συμφωνίας σύμπραξης με τη Morgan Stanley Private Equity Asia και την εταιρεία Profex, ήταν η ενίσχυση της διεθνούς δραστηριότητας και η εδραίωση της Κορρές παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πρώτη χρονιά της σύμπραξης, έφερε ανάπτυξη 8% στην εταιρεία, καθώς ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 60 εκατ. ευρώ το 2018.
Το πλάνο μελλοντικής επέκτασης της εταιρείας τροφοδοτήθηκε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Nissos Holdings, που πλέον είναι η μητρική της ελληνικής επιχείρησης, κατά 10 εκατ. ευρώ, ύστερα από την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης.
Οι διεθνείς πωλήσεις κατέγραψαν το 2018 ανάπτυξη ύψους 17%, συμμετέχοντας με ποσοστό 47% στις ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου.
Το διεθνές δίκτυο επεκτάθηκε με τη σημαντική προσθήκη της Κίνας, μία ανερχόμενη δύναμη στον τομέα των καλλυντικών που συχνά ορίζει τις τάσεις, με εξαιρετικές προοπτικές για την Κορρές, όπως δείχνει η θετική αποδοχή των προϊόντων της κατά το λανσάρισμα της μάρκας το β' εξάμηνο του 2018.
Πιο συγκεκριμένα, η Κορρές αναδείχθηκε στις κορυφαίες νέες μάρκες σε επίπεδο ανάπτυξης κατά το λανσάρισμα στη διαδικτυακή πλατφόρμα Tmall Global, το μεγαλύτερο online “department store” της κινεζικής αγοράς. Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές αγορές προτεραιότητας - Νορβηγία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία - συνέχισαν να καταγράφουν ανοδική πορεία - συνολικά +8% το 2018.
Το 2018 η Κορρές εγκαινίασε δύο ακόμα νέες αγορές στην Ευρώπη - τη Μάλτα, δίνοντας έμφαση στο δίκτυο των φαρμακείων, και την Ιταλία, μέσω αποκλειστικής συνεργασίας με το Marionnaud, ένα από τα σημαντικότερα perfumery chain της χώρας. Τα βασικά κανάλια διανομής στην Αμερική συνέχισαν να αναπτύσσονται με αυξητικούς ρυθμούς, ενώ η Ελλάδα παρέμεινε κορυφαία ανάμεσα στις αγορές δραστηριοποίησης της Κορρές.
Οι στόχοι της εξαγοράς και η φιλοσοφία που δεν αλλάζει
Σε παλαιότερη συνέντευξή του στο Liberal ο κ. Γεώργιος Κορρές είχε τονίσει ότι τα 6.500 βότανα που ευδοκιμούν στην Ελλάδα, μπορούν να γίνουν η νέα… βαριά βιομηχανία της χώρας. Και τούτο διότι, όπως ο ίδιος σημείωνε στην ίδια συνέντευξη, «παγκόσμια τα πολύ μελετημένα βότανα είναι λιγότερα από 200, ενώ μόνο στην Ελλάδα έχουμε 6.500, εκ των οποίων τα 1.200 είναι ενδημικά. Χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία έχουν διψήφιο αριθμό ενδημικών φυτών. Οι προοπτικές είναι ξεκάθαρες. Μακάρι να είχαμε 1.000 φορές μεγαλύτερη παραγωγή».
Αυτόν τον... κρυμμένο θησαυρό είδαν τα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια ποντάροντας στην ελληνική αυτή εταιρεία που ξεκίνησε από ένα φαρμακείο στο κέντρο της Αθήνας και πλέον διανέμει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 30 χώρες!
Αυτό που είδαν η Morgan Stanley και η κινεζική Profex είναι ότι οι προοπτικές της Κορρές δεν έχουν… ταβάνι. Οι δυνατότητες σ' αυτόν τον τομέα είναι τεράστιες. Ο ευρύτερος τομέας της υγείας και της ατομικής περιποίησης αναπτύσσεται ραγδαία, πάντα προς την πλευρά των φυσικών προϊόντων, με πρώτες ύλες προερχόμενες από τη… μάνα γη.
Η φιλοσοφία δεν αλλάζει
Φυσικά, όπως και τότε είχαν τονίσει στελέχη της Κορρές στο Liberal, η συμφωνία δεν αλλάζει επ' ουδενί τη φιλοσοφία της εταιρείας, δεν αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά της, ούτε την καθιστά «ψυχρή» πολυεθνική… Αυτό που είδαν οι ξένοι επενδυτές είναι οι τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης που έχει η ελληνική «βιομηχανία» φυσικών παρασκευασμάτων, με πρώτη ύλη τη μοναδική εγχώρια βιοποικιλότητα.
Στόχος είναι, αυτό που γίνεται πετυχημένα εδώ και δύο και πλέον δεκαετίες να γίνει με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα και κλίμακα σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι Morgan Stanley και Profex επένδυσαν στην… προίκα της γνώσης και στο know how του Γ. Κορρέ, που έχει το… DNA για το πώς πολλά φυσικά βότανα της ελληνικής υπαίθρου μπορούν να γίνουν (έτοιμα) ωφέλημα προϊόντα για εκατομμύρια καταναλωτές ανά τον κόσμο.