Κωτσόβολος: Στα 8,5 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο για το 2016

Κωτσόβολος: Στα 8,5 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο για το 2016

Τα 8,5 εκατ. ευρώ υπολογίζεται να αγγίξει το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος για το τρέχον έτος, όπως αναφέρει, μέσω της συνέντευξής του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dixons South-East Europe (Κωτσόβολος) Ανδρέας Αθανασόπουλος. Το επενδυτικό πλάνο, όπως επισημαίνει, περιλαμβάνει περαιτέρω βελτίωση και επέκταση του δικτύου, του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και των υπηρεσιών.

Παράλληλα, ο κ. Αθανασόπουλος υπογραμμίζει ότι η δυναμική αναβάθμιση του δικτύου της Κωτσόβολος και η συνεχής βελτίωση των υποδομών της αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα για την επιτυχημένη πορεία του προηγούμενου οικονομικού έτους, «γεγονός που αποδεικνύεται και από το μερίδιο αγοράς που αυξήθηκε κατά 2,4%». «Παρά τις διαρκείς αντιξοότητες και τα γεγονότα στην παγκόσμια αγορά», εκφράζει αισιοδοξία ότι και το επόμενος έτος, που «τρέχει» ήδη, θα είναι εξίσου κερδοφόρο. Για φέτος, αναμένει μεγαλύτερη αύξηση των μεριδίων της αγοράς για την Ελλάδα, ενώ εκτιμά ότι και η εγχώρια οικονομία θα παρουσιάσει βελτίωση, μετά από μία μεγάλη περίοδο δυσκολιών.

Ιδιαίτερη μνεία κάνει στο νέο κατάστημα της οδού Σταδίου, που εγκαινίασε πρόσφατα, το οποίο στοχεύει να φέρει την τεχνολογία στην «καρδιά» της πόλης. «Με την κίνηση αυτή, ενισχύουμε κι εμείς το ιστορικό κέντρο και ελπίζουμε ότι συμβάλλουμε στη σημαντική προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια τόσο από τους δημοτικούς και κρατικούς φορείς, όσο και από την ιδιωτική πρωτοβουλία, για την αναβάθμισή του και την αναζωπύρωση της αγοράς του» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σχολιάζει, επίσης, την πτώση που παρατηρείται, παγκοσμίως, στην αγορά συσκευών και, ειδικότερα, στην αγορά των ηλεκτρονικών. «Οι παγκόσμιες προβλέψεις»- σημειώνει -«μιλούν για περαιτέρω μείωση στο ποσοστό, παγκοσμίως, πρέπει, όμως να πούμε ότι η Ελλάδα δεν ακολουθεί πάντα τις παγκόσμιες τάσεις, αφού πέρυσι το καλοκαίρι, μία περίοδο ύφεσης, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αυξήθηκαν». «Οι δικές μας προβλέψεις, πάντως, είναι αισιόδοξες» δηλώνει ο κ. Αθανασόπουλος, καθώς, όπως παρατηρεί και στις ηλεκτρικές και στις ηλεκτρονικές συσκευές ο κόσμος αναζητά την αναβάθμιση, καθώς αντιλαμβάνεται τα οφέλη από αυτήν, όπως π.χ. εξοικονόμηση ενέργειας και μειωμένοι λογαριασμοί, εξοικονόμηση χρόνου και πιο αποτελεσματική εργασία.

Μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην εστίαση της Κωτσόβολος τόσο στο κομμάτι των υπηρεσιών, όσο και στο e-commerce, ενώ απαριθμεί τις δράσεις που υλοποιεί η εταιρεία, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Αθανασόπουλου:

Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την τρέχουσα χρήση;

- Το οικονομικό έτος 2015/16 μπορεί να χαρακτηριστεί φυσικά άκρως επιτυχημένο, o συνολικός κύκλος εργασιών ανήλθε στα 366 εκατ. ευρώ, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν τελικά σε 6,7 εκατ. ευρώ, ενώ προκύπτει φόρος εισοδήματος που αντιστοιχεί στα κέρδη της περιόδου ύψους 2,4 εκατ. ευρώ. Η δυναμική αναβάθμιση του δικτύου της Κωτσόβολος και η συνεχής βελτίωση των υποδομών της αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα για την άκρως επιτυχημένη πορεία του προηγούμενου οικονομικού έτους, γεγονός που αποδεικνύεται και από το μερίδιο αγοράς που αυξήθηκε κατά 2,4%. Είμαστε αισιόδοξοι ότι και το επόμενο έτος - αυτό που για εμάς «τρέχει» ήδη - θα είναι εξίσου κερδοφόρο, παρά τις διαρκείς αντιξοότητες και τα γεγονότα στην παγκόσμια αγορά. Έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη του ομίλου μας Dixons Carphone, δίνοντάς μας ακόμα περισσότερη δύναμη και θέληση να προσπαθήσουμε συντονισμένα για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, δηλώσατε ότι θα υλοποιήσετε ένα επενδυτικό πλάνο, ύψους 8,5 εκατ. ευρώ. Τι περιλαμβάνει; Σχεδιάζετε επέκταση του δικτύου σας με νέα σημεία πώλησης ή ανακαινίσεις σε ήδη υπάρχοντα;

- Το επενδυτικό πλάνο για το τρέχον έτος 2016/2017 υπολογίζεται να αγγίξει τα 8,5 εκατ. ευρώ - ποσό που θα διατεθεί για την περαιτέρω βελτίωση και επέκταση του δικτύου μας, του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και των υπηρεσιών μας. Ήδη, ανοίξαμε δύο ολοκαίνουργια καταστήματα στα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής και στο Χολαργό, ενώ ετοιμάζεται και το νέο κατάστημα της Πάτρας. Παράλληλα, το κατάστημα της Σταδίου μεταφέρθηκε σε μεγαλύτερο χώρο και ανανεώθηκε, για να γίνει ένα πραγματικό τεχνολογικό hub στην «καρδιά» της πόλης.

Το επενδυτικό μας πλάνο φυσικά και περιλαμβάνει ακόμα περισσότερες ανακαινίσεις και νέα ανοίγματα, που θα ανακοινωθούν σύντομα με περισσότερες λεπτομέρειες. Επιλέγουμε προσεκτικά τις ενέργειές μας και κινούμαστε με γνώμονα να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες ολοένα και περισσότερων πελατών και να τους προσφέρουμε μία εξαιρετική αγοραστική εμπειρία κάθε φορά που επισκέπτονται τα κανάλια του δικτύου μας είτε τα φυσικά καταστήματα είτε το online κατάστημά μας.

Πρόσφατα, εγκαινιάσατε ένα νέο κατάστημα στη συμβολή των οδών Σταδίου και Κοραή. Θεωρείτε ότι αυτό το κατάστημα θα συμβάλει στην αναζωογόνηση του κέντρου και στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης;

- Το νέο κατάστημα της οδού Σταδίου στοχεύει να φέρει την τεχνολογία στην «καρδιά» της πόλης. Στην Κωτσόβολος, δεν ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε, από την οδό Αριστείδου 9, 66 χρόνια πριν. Το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, έκτοτε, δεν έπαψε ποτέ να έχει το «δικό» του κατάστημα Κωτσόβολος. Ωστόσο, οι σύγχρονες και διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες μας ώθησαν στο να αναζητήσουμε έναν μεγαλύτερο χώρο, τον οποίο διαμορφώσαμε εκ νέου, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του ομίλου, για μία πραγματικά κορυφαία αγοραστική εμπειρία. Με την κίνηση αυτή, ενισχύουμε κι εμείς το ιστορικό κέντρο και την κίνηση στην περιοχή και ελπίζουμε ότι συμβάλλουμε κι εμείς στη σημαντική προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια τόσο από τους δημοτικούς και κρατικούς φορείς, όσο και από την ιδιωτική πρωτοβουλία, για την αναβάθμισή του και την αναζωπύρωση της αγοράς του.

Η εταιρεία επενδύει στο κομμάτι των υπηρεσιών (π.χ. 360° Support, κ.ά.). Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας σε αυτόν τον τομέα; Είστε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση των καταναλωτών σε αυτές τις πρωτοβουλίες;

- Στην Κωτσόβολος, δίνουμε εξαιρετική σημασία στις υπηρεσίες που παρέχουμε προς τους πελάτες μας - αυτό είναι κι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα έναντι στους ανταγωνιστές μας. Διαθέτουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες με το σύστημα εξυπηρέτησης Support 360°, που καλύπτουν πραγματικά όλη τη γκάμα των υπηρεσιών, από την παράδοση κι εγκατάσταση συσκευών μέχρι και τη συντήρηση και επισκευή. Προσφέρουμε, επίσης και πρωτοποριακές υπηρεσίες, όπως η Υπηρεσία Μετακόμισης ή η Υπηρεσία Mega Συμβόλαιο Σπιτιού. Παράλληλα, έχουμε 26 σημεία άμεσης εξυπηρέτησης Support 360° σε όλη την Ελλάδα. Στόχος είναι η διαρκής αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας του καταναλωτή, προσφέροντας ακόμα και tailor made λύσεις, για να βρίσκει ο καθένας αυτή που του ταιριάζει καλύτερα. Επιπλέον, για την άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη, στο νέο κατάστημα στην οδό Σταδίου λανσάραμε την υπηρεσία «Same day delivery». Με αυτήν, οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τη συσκευή τους αυθημερόν από το συγκεκριμένο κατάστημα, από όποιο σημείο πώλησης της Κωτσόβολος κι αν έγινε η παραγγελία, μέσα σε διάστημα τριών ωρών, ακόμα και αν δεν υπάρχει διαθέσιμο στο κατάστημα, εφόσον πρόκειται για μικρού μεγέθους συσκευή και οι δεσμεύσεις έχουν γίνει έως τις 17.00. Η ικανοποίηση των πελατών αποδεικνύεται από την προτίμηση που μας δείχνουν, καθώς κάθε χρόνο πραγματοποιούμε 350.000 κατ'' οίκον παραδόσεις, 160.000 εγκαταστάσεις και συντηρήσεις και 60.000 επισκευές συσκευών τεχνολογίας.

Σε δηλώσεις σας, έχετε πει ότι ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών δέχεται πιέσεις, σημειώνοντας, ωστόσο ότι η πτώση στα ηλεκτρονικά είδη είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Για τι πτώση μιλάμε; Ποιες είναι οι προβλέψεις σας;

- Πράγματι, παγκοσμίως, παρατηρείται πτώση στην αγορά συσκευών και, ειδικότερα, στην αγορά των ηλεκτρονικών. Οι παγκόσμιες προβλέψεις μιλούν για περαιτέρω μείωση στο ποσοστό, παγκοσμίως, πρέπει, όμως να πούμε ότι η Ελλάδα δεν ακολουθεί πάντα τις παγκόσμιες τάσεις, αφού πέρυσι το καλοκαίρι, μία περίοδο ύφεσης, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αυξήθηκαν. Είναι, ωστόσο, λογικό οι πωλήσεις να είναι μειωμένες ανά κάποια έτη, καθώς η τεχνολογία αναβαθμίζεται συνεχώς, επομένως δεν μπορούμε να περιμένουμε και από όλους τους καταναλωτές να επενδύουν κάθε χρόνο στον τομέα αυτό. Ο μέσος καταναλωτής υπολογίζεται ότι ανανεώνει τον εξοπλισμό του ανά 2-2.5 έτη κι, έτσι, ανάλογα μεταβάλλονται και οι πωλήσεις. Οι δικές μας προβλέψεις, πάντως, είναι αισιόδοξες, καθώς και στις ηλεκτρικές και στις ηλεκτρονικές συσκευές βλέπουμε ότι ο κόσμος αναζητά την αναβάθμιση, καθώς αντιλαμβάνεται τα οφέλη από αυτήν, όπως π.χ. εξοικονόμηση ενέργειας και μειωμένοι λογαριασμοί, εξοικονόμηση χρόνου και πιο αποτελεσματική εργασία.

Το e-commerce συμβάλλει σημαντικά στον τζίρο της εταιρείας; Τι προοπτικές παρουσιάζει;

Μπορούμε να πούμε ότι όλη η online Ελλάδα επισκέπτεται το site www.kotsovolos.gr τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, με το ηλεκτρονικό μας κατάστημα να εξυπηρετεί, ετησίως, πάνω από 20 εκατομμύρια επισκέψεις. Το online shop μας βέβαια αποτελεί κι αυτό μέρος του δικτύου μας και λειτουργεί συμπληρωματικά με το φυσικό κατάστημα, συμβάλλοντας στον τζίρο μας. Παρακολουθώντας την αγορά, παρατηρούμε ότι η έλλειψη χρόνου είναι αυτό που ωθεί πολλούς πελάτες στη λύση του ηλεκτρονικού καταστήματος, αυτό, όμως, δεν αποκλείει την επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα. Όπως σε κάθε τομέα της δραστηριότητάς μας, αναβαθμίζουμε και ανανεώνουμε συνεχώς κάθε σημείο που έρχεται σε επαφή ο πελάτης μαζί μας, ώστε να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία αγορών και εξυπηρέτησης.

Ποιες δράσεις υλοποιεί η εταιρεία, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης;

Η Κωτσόβολος είναι μία εταιρεία κοινωνικά και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη και τα στοιχεία μας ως τώρα φανερώνουν το μέγεθος της προσφοράς μας. Αξίζει να αναφέρουμε πως, από το 2013 ως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί 217 κοινωνικές δράσεις, στο πλαίσιο της «Ημέρας Καλής Πράξης», μίας ημέρας το χρόνο που αφιερώνουμε όλοι στην Κωτσόβολος στην εθελοντική προσφορά, ενώ περισσότεροι από 3.900 εργαζόμενοι συμμετείχαν εθελοντικά. Ταυτόχρονα, συμμετέχουμε δυναμικά στην προστασία του περιβάλλοντος, έχοντας ανακυκλώσει έως και σήμερα περισσότερες από 748.000 συσκευές. Η διαδικασία της ανακύκλωσης μας οδήγησε και στη θέσπιση της μεγαλύτερης εταιρικής κοινωνικής μας πρωτοβουλίας ως τώρα, το πρόγραμμα «Δεύτερο Σπίτι». Στην ενέργεια αυτή, συσκευές που δεν χρησιμοποιούνται πλέον ή δίνονται στην ανακύκλωση, καθαρίζονται ή επισκευάζονται από εμάς, εφόσον έχουν μικρή βλάβη και δίνονται σε συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται ήδη σε συνεργασία με τους δήμους Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Κομοτηνής και Ιωαννίνων, ενώ, σταδιακά, θα επεκταθεί και σε ακόμα περισσότερους δήμους ανά την Ελλάδα. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να κάνω ειδική μνεία στο νέο μας project KODE, που αποτελεί την 1η διαδικτυακή πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα στα Ελληνικά, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός από τα μεγαλύτερα προγράμματα κοινωνικής υπευθυνότητας της εταιρείας μας, που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των νέων να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες. Αρχικά, η στόχευση για δωρεάν παροχή της πλατφόρμας αφορά σε ευπαθείς ομάδες, όπως άπορες οικογένειες, άνεργοι και γυναίκες που στηρίζουν μονογονεϊκές οικογένειες, νέους και νέες. Υπολογίζουμε ότι σε διάστημα ενός έτους θα δοθούν πάνω από 120 χιλιάδες δικαιώματα χρήσης του KODE και ευελπιστούμε να έχει συνέχεια και εξέλιξη.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το μέλλον όσον αφορά την αγορά του λιανεμπορίου και την οικονομία, γενικότερα; Πιστεύετε ότι θα υπάρξουν σημάδια ανάκαμψης;

- Αναφορικά με την αγορά του λιανεμπορίου, ειδικά στην Ελλάδα, βλέπουμε ότι γίνεται προσπάθεια βελτίωσης σε πολλούς τομείς. Επιπλέον, η χρήση οικονομιών κλίμακας και το βάρος στην αποτελεσματική διαχείριση των logistics έχει αποδειχθεί σημαντικό για εταιρείες, όπως η Κωτσόβολος. Για φέτος, αναμένουμε μεγαλύτερη αύξηση των μεριδίων της αγοράς για την Ελλάδα και είμαστε αισιόδοξοι ότι και η εγχώρια οικονομία θα παρουσιάσει βελτίωση, μετά από μία μεγάλη περίοδο δυσκολιών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ