ΜΕΓΑ: Από τις... ταπεινές μπατονέτες, στις τέσσερις Ηπείρους

ΜΕΓΑ: Από τις... ταπεινές μπατονέτες, στις τέσσερις Ηπείρους

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Τίποτα δεν αδικεί περισσότερο τις άξιες εταιρείες της χώρας μας, από την υπεραπλουστευτική όσο και ισοπεδωτική άποψη ότι «δεν υπάρχουν σοβαρές και ανταγωνιστικές εταιρείες στην Ελλάδα». Στην Ελλάδα όντως έχει πολεμηθεί η επιχειρηματικότητα, δεκαετίες τώρα. Εκατοντάδες μεγάλες επιχειρήσεις έχουν κλείσει, για τους σύνθετους πολιτικοκοινωνικούς λόγους που έχουν αναλυθεί εκτενώς, ενώ χιλιάδες είναι οι μικρότερες που έβαλαν λουκέτο τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης.

Μέσα σ'' αυτό το σκηνικό όμως, υπάρχουν εταιρείες στην ελληνική επικράτεια που όχι μόνο συνεχίζουν την αξιοζήλευτη πορεία τους, αλλά αυξάνουν γεωμετρικά τις εργασίες τους, επεκτείνονται σε πολλές Ηπείρους και σε δεκάδες χώρες, έχοντας την παραγωγική και ερευνητική τους βάση στη χώρα μας.

Μια… κατ' εξοχήν τέτοια εταιρεία είναι η ΜΕΓΑ Α.Ε., μια εταιρεία που ξεκίνησε το 1980 παράγοντας τις... ταπεινές μπατονέτες, όμως σταδιακά εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, φτάνοντας σήμερα να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη! Μάλιστα, ανήκει μέσα στις δέκα πιο γοργά αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στην Ευρώπη, έχοντας παρουσία σε τέσσερις Ηπείρους και πάνω από 30 χώρες!

Προερχόμενη από μια χώρα... αγροτική έως πριν 4-5 δεκαετίες, χωρίς ισχυρή παράδοση στα προϊόντα ομορφιάς, υγιεινής και προσωπικής περιποίησης, η ΜΕΓΑ έδειξε και δείχνει το δρόμο για το σύγχρονο επιχειρείν.

Μέσα σ'' αυτά τα χρόνια, η ΜΕΓΑ έφτασε να απασχολεί 428 εργαζόμενους, με υπερσύγχρονες παραγωγικές μονάδες, ενώ έχει πλέον ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ! Κάθε άλλο παρά συνηθισμένη περίπτωση δηλαδή.

Ιστορικό

Το 1980 ο κ. Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης – που βρίσκεται έως και σήμερα στο τιμόνι – διέκρινε ότι η ελληνική αγορά είναι «παρθένα» στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, ανοίγοντας μια μικρή βιοτεχνία κατασκευής ωτοκαθαριστήρων (Tipers).

Αμέσως μετά λάνσαρε τις σερβιέτες Cloe, που σε μόλις τέσσερα χρόνια κυριάρχησαν στην αγορά, ενώ έκτοτε άνοιξε ο δρόμος για πολλαπλές παρόμοιες… ιδέες, πάνω σε τέτοια προϊόντα. Ακολούθησαν τα μωρομάντηλα BabyCare και στη συνέχεια τα υγρά αντισηπτικά χαρτομάντηλα Wet Hankies.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία εξήγαγε και (…βαριά) βιομηχανία, καθώς τα μηχανήματα που παρήγαγαν τα BabyCare, σχεδιασμού της ίδιας της ΜΕΓΑ, σύντομα άρχισαν να εξάγονται στο εξωτερικό.

Το 1986 λάνσαρε ένα ακόμη επαναστατικό προϊόν, το υδρόφιλο βαμβάκι ΜΕΓΑ, που έως σήμερα είναι στην κορυφή της προτίμησης του κοινού, ενώ το 1991, με τα σερβιετάκια Everyday, κυριάρχησε περαιτέρω.

Τι παράγει

Ξεκίνησε λοιπόν από τις μπατονέτες, όμως βρίσκοντας «παρθένο» το έδαφος διεύρυνε ταχύτατα το χαρτοφυλάκιό της. Με επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, έφτασε να διαθέτει δεκάδες κωδικούς, καλύπτοντας όλες τις βασικές κατηγορίες προσωπικής υγιεινής.

Παράγει σερβιέτες, σερβιετάκια, υγρά μαντήλια, προϊόντα ντεμακιγιάζ, υγρά μαντήλια, βρεφικές πάνες και βρεφικά υποσέντονα, μωρομάντηλα, αντισηπτικά μαντήλια για παιδιά, πλήρης σειρά προϊόντων ακράτειας (επιθέματα ελαφράς ακράτειας, πάνες ακράτειας, ελαστικά εσώρουχα, υποσέντονα) κ.λπ.

Παράγει και εμπορεύεται προϊόντα όπως EveryDay, Pom Pon, BabyCare, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani, που κατέχουν ισχυρές ή και ηγετικές θέσεις στην ελληνική αγορά, με δυνατή παρουσία και στο εξωτερικό.

Κορυφαία στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Λόγω της πρωτοπορίας της, η ΜΕΓΑ δέχτηκε και πολλαπλές προτάσεις για «εργολαβίες» προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κάτι που άνοιξε μια τεράστια (καινούρια) αγορά για την ίδια. Αποτέλεσμα αυτού, είναι σήμερα η εταιρεία να είναι leader στη συνολική αγορά private label της κατηγορίας προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ελλάδα.

Συνεργάζεται με μεγάλες αλυσίδες όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Σκλαβενίτης, ΕΛΟΜΑΣ,  Μασούτης, Πέντε κ.α. Παράλληλα, εργολαβίες για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ήρθαν και από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα σήμερα να δίνει τέτοια προϊόντα σε 25 χώρες, ενώ όλα παράγονται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στις Αχαρνές Αττικής.

Εγκαταστάσεις –Διεθνής επέκταση

Με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 63.000m και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και υψηλών απαιτήσεων, η ΜΕΓΑ είναι μια επιχείρηση από τις πλέον εξωστρεφείς της χώρας μας. Πλέον, κατέχει είτε την 1η είτε τη 2η θέση στις κατηγορίες προϊόντων της, στην ελληνική αγορά, παρά τον έντονο πολυ-εθνικό ανταγωνισμό.

Όπως προαναφέρθηκε τα προϊόντα της εξάγοντες σε τέσσερις Ηπείρους και περισσότερες από 30 χώρες, μεταξύ των οποίων οι Μ. Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία, Δανία, Ρωσία, Πορτογαλία, Σουηδία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλοβενία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Ιρλανδία, Μάλτα, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία, Νιγηρία κ.λπ.

Λήδα Βιτουλαδίτου: Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ τη διετία 2017 -2018

Σε δήλωσή της στο Liberal, η διευθύντρια επικοινωνίας και marketing στη ΜΕΓΑ κ. Λήδα Βιτουλαδίτου επισημαίνει:

«Η εταιρεία μας σήμερα κατέχει ηγετικές θέσεις στην Ελλάδα στον τομέα προσωπικής υγιεινής και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες παραγωγής προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη. Δεν σταματήσαμε ποτέ τις επενδύσεις στην χώρα μας, δεν σταματήσαμε να αναπτύσσουμε τις εξαγωγές μας. Γιατί πιστεύουμε ότι τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να έχουν επιτυχία και στον διεθνή στίβο, αρκεί κανείς να κυνηγήσει το όραμά του με πάθος και απόλυτο σεβασμό στον καταναλωτή.

Στη διετία 2017-2018 θα ολοκληρώσουμε ένα σημαντικό πλάνο νέων επενδύσεων, αξίας 25 εκατ. ευρώ, με στόχο να προσφέρουμε προϊόντα με άριστη ποιότητα και ακόμη μεγαλύτερη καινοτομία τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις χώρες του εξωτερικού, όπου δραστηριοποιούμαστε. Είναι ο δικός μας τρόπος να στηρίξουμε τη χώρα μας, για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο αύριο.»

Οικονομικά μεγέθη

Την εξαετία από το 2010 έως 2016 η ΜΕΓΑ αύξησε τον τζίρο της κατά 90%, συνεχίζοντας το επενδυτικό της πλάνο, κάνοντας επενδύσεις πάνω από 45 εκατ. ευρώ.

Το 2014 η ΜΕΓΑ εμφάνισε κύκλο εργασιών 113 εκατ. ευρώ με αύξηση 23% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (92 εκατ. ευρώ) και 61,4% από την έναρξη της οικονομική κρίσης το 2008 (70 εκατ. ευρώ).

Το 2015 έκλεισε με πωλήσεις άνω των 120 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία να ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 τα μεγέθη κινήθηκαν εκ νέου ανοδικά.

Πολλαπλές οι βραβεύσεις

Πολλαπλές είναι οι βραβεύσεις και οι διεθνούς επιπέδου πιστοποιήσεις που έχει η εταιρεία, η οποία πολλάκις έχει αποκομίσει επαίνους τα τελευταία χρόνια από πολλούς φορείς σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Λίγο πριν κλείσει το 2016 βραβεύτηκε στον τομέα «Λειτουργική/Επιχειρησιακή βελτίωση», σε τελετή στο Μέγαρο Μουσικής από τα καινούρια βραβεία που καθιέρωσαν οι Eurobank και Grand Thornton.

Επί σειρά ετών λάμβανε τη διάκριση «True Leader». Πρόκειται για θεσμό της ICAP Group που επιβραβεύει και αναδεικνύει τις επιχειρήσεις που καταφέρνουν τα αναπτύσσονται παρά την οικονομική κρίση.  

Η εταιρεία έχει πιστοποιηθεί με το διεθνώς αναγνωρισμένο Περιβαλλοντολογικό Σύστημα ISO14001 και το Σύστημα Υγείας & Ασφάλειας OHSAS 18001.

Το 2013 η εταιρεία βραβεύθηκε ως μία από τις δέκα καλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, στον τομέα Εξαγωγών, παραλαμβάνοντας την τιμητική διάκριση «Ruban d' Honneur» στα European Business Awards, έναν πανευρωπαϊκά διακεκριμένο θεσμό.

Η ΜΕΓΑ έχει λάβει επίσης το βραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ 2015, καθώς διακρίθηκε για το «πέραν του καθήκοντος άριστο έργο στην κατηγορία Περιβαλλοντικής Πολιτικής στον τομέα Επιχειρήσεων και συγκεκριμένα για το πρόγραμμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων».