Πλησιάζουμε αισίως στο κλείσιμο του πρώτου δεκαπενθημέρου του Αυγούστου και η χώρα μας εξακολουθεί να διατηρεί εδώ και ένα δίμηνο ένα ρεκόρ. Αυτό του μεγαλύτερου αριθμού διεθνών πτήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για τον Ιούλιο του 2022 οι πτήσεις σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσιάζουν μια σημαντική πτώση, της τάξεως του 15%, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, με τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζεται στη Σλοβενία.
Η μόνη χώρα που καταγράφει αύξηση είναι η Ελλάδα με 7% έναντι του αντίστοιχου αριθμού διεθνών πτήσεων το 2019.
✈️In July 2022, commercial flights in the EU decreased by 15% compared with July 2019.
— EU_Eurostat (@EU_Eurostat) August 11, 2022
☀️ Flights decreased in all but one Member State in July 2022. Only increase was in 🇬🇷Greece (+7% compared with July 2019)
Flights decreased most in 🇸🇮Slovenia (-42%).
👉https://t.co/HhT9ej5zft pic.twitter.com/l4JoZtx1ye
Τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» σχετικά με τις διεθνείς αφίξεις για τον μήνα Ιούλιο επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Eurostat. Οι διεθνείς αφίξεις για τον Ιούλιο 2022 ανήλθαν σε 1.917,043 έναντι 1.178,658 τον Ιούνιο, καταγράφοντας αύξηση 62.6%. Συνολικά από την αρχή του χρόνου ο αριθμός των διεθνών αφίξεων έχει υπερτριπλασιασθεί σε σχέση με το 2021 φθάνοντας τα 7.872.648 επιβάτες, έναντι 2.621.930 επιβατών τον προηγούμενο χρόνο.
Βεβαίως, οι επιδόσεις αυτές, σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές συγκοινωνίες επηρεάζουν θετικά και την συνολική πορεία του τουρισμού, στον οποίο η χώρα μας έχει εναποθέσει σημαντικές ελπίδες για την οικονομική της ανάπτυξη αλλά και για την διεύρυνση του δημοσιονομικού χώρου, μπροστά σε έναν χειμώνα που διαγράφεται λίαν επιεικώς, δύσκολος λόγω του ενεργειακού αλλά και λόγω του πληθωρισμού.
Τα παραπάνω στοιχεία της Eurostat επιβεβαιώνουν ότι η κατάσταση στα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια παραμένει χαοτική εδώ και ένα τρίμηνο, καθώς τόσο οι διοικήσεις των αεροδρομίων όσο και των αεροπορικών εταιρειών δεν προγραμμάτισαν την επαναφορά της κατάστασης στα επίπεδα προ COVID 19, παρά το γεγονός ότι τα μηνύματα που λάμβαναν τόσο από τους tour operators, όσο και από τις ίδιες τις εταιρείας, μιλούσαν για μια έκρηξη τουρισμού και μετακινήσεων μετά από δυο χρόνια εγκλεισμού.
Έτσι, σήμερα, με αποσπασματικές και σπασμωδικές κινήσεις προσπαθούν να διορθώσουν την έντονα επιβαρυμένη κατάσταση.
Αντίθετα, στην Ελλάδα τα μηνύματα αυτά αποκωδικοποιήθηκαν έγκαιρα και σωστά, με αποτέλεσμα οι διοικούντες να λάβουν τις σωστές αποφάσεις και να κάνουν τις σωστές κινήσεις και ο τουρισμός πλέον να αγγίζει και ίσως να ξεπεράσει και τα επίπεδα του 2019, αφήνοντας σημαντικά έσοδα στο “ταμείο” της χώρας.
Βέβαια, κάποια προβλήματα που οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες παρατηρούνται και στη χώρα μας. Βέβαια, είναι ελάχιστα και αφορούν, κυρίως, τις μετεπιβιβάσεις από καθυστερημένες πτήσεις.
Δηλαδή όταν καθυστερεί μια πτήση από το εξωτερικό, π.χ. από το Άμστερνταμ και ο επιβάτης από Αθήνα συνεχίζει για κάποιο νησί, με ανταπόκριση μέσα στην επόμενη ώρα, π.χ. Σαντορίνη ή Ρόδο εκεί ενδέχεται να δημιουργηθούν κάποια προβλήματα, κυρίως σε ό,τι αφορά την διαχείριση των αποσκευών του.
Έτσι, παρά τις επιφυλάξεις που είχαν μεταφέρει στο Liberal πηγές προσκείμενες στη διοίκηση του ΔΑΑ σχετικά με το πώς θα διαμορφώνεται η κατάσταση από τα τέλη Ιουλίου ως σήμερα, οι αριθμοί δείχνουν ότι η χώρα μας στο κομμάτι των αερομεταφορών δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Το αντίθετο μάλιστα. Αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.