Ποια είναι η Taxibeat που θέλει να εξαγοράσει η Daimler;

Ποια είναι η Taxibeat που θέλει να εξαγοράσει η Daimler;

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε μια... καθημαγμένη και κατατρεγμένη εγχώρια επιχειρηματικότητα, η είδηση – έστω και αν δεν επιβεβαιώνεται επίσημα – ότι ο μεγαλύτερος γερμανικός όμιλος αυτοκίνησης, η Daimler βρίσκεται στο τελικό στάδιο συζητήσεων για την εξαγορά μιας ελληνικής startup, της Taxibeat, είναι πρώτου μεγέθους.

Πόσο μάλλον που όταν το τίμημα που φέρεται να πληρώνει η γερμανική εταιρεία για τα δικαιώματα σε όλο τον κόσμο της Taxibeat ανέρχεται – σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες – στα 40 εκατ. ευρώ, όταν... ολόκληρος ΟΣΕ, πουλήθηκε στους Ιταλούς μόλις 50 εκατ. ευρώ.

Εύλογα οι συνειρμοί γίνονται και μαρτυρούν πολλά! Πολλά για το που πάει η επιχειρηματικότητα, που κατευθύνεται ο κόσμος που διαρκώς αλλάζει, αλλά και πόσο μεταβάλλονται οι επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εξαγορά της ελληνικής startup θα γίνει από τη θυγατρική της Daimler, που διαχειρίζεται την εφαρμογή MyTaxi. Πρόκειται για μια εφαρμογή παρόμοια με το Taxibeat με την οποία ο χρήσης καλεί ταξί από το κινητό του.

Το Mytaxi ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2009 από την startup με έδρα το Αμβούργο Intelligent Apps GmbH. Τους πρώτους μήνες του 2012 ο όμιλος Daimler εξαγόρασε μικρό ποσοστό στην εταιρεία, ενώ το 2014 απέκτησε το 100% αυτής. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πρόκειται για εφαρμογή που μετράει περισσότερα από 10 εκατομμύρια λήψεις και λειτουργεί σε 40 πόλεις σε έξι χώρες στην Ευρώπη.

Το ξεκίνημα και η επέκταση

Ποια είναι όμως η Taxibeat; Είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να καλεί ταξί από το κινητό του.

Πρόκειται για την πιο πετυχημένη startup εταιρεία που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Ιδρύθηκε το Μάιο του 2011 και έκτοτε «τρέχει» με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης που φτάνουν και το 180%!

Οι χρήστες – πελάτες της ξεπερνούν τους 800.000, ενώ οι συνεργαζόμενοι οδηγοί ξεπερνούν τους 15.000.

Η ιδέα είναι ότι οι πελάτες, μέσω του κινητού μπορούν και βρίσκουν εύκολα ταξί, ανάμεσα στους συμβεβλημένους οδηγούς, οι οποίοι προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες, για τις οποίες βαθμολογούνται κιόλας.

Ξέχωρα λοιπόν από την ταχύτητα και αμεσότητα, η εν λόγω πλατφόρμα, ήρθε να «απαντήσει» και στον τομέα της ποιότητας των υπηρεσιών, σε μια αγορά, αυτή των ταξί, που είχε και έχει ακόμη μεγάλα προβλήματα, όπως συμπεριφορά των οδηγών, καθαριότητα, χρήση τσιγάρου, άρνηση διαδρομών, αυθαίρετη διπλή ταρίφα κ.ο.κ.

Η Taxibeat ξεκίνησε από την Αθήνα, προσπάθησε να επεκταθεί σε πόλεις της Ευρώπης όπως Παρίσι, Βουκουρέστι, Όσλο κ.α. χωρίς επιτυχία με αποτέλεσμα να κάνει πίσω, όμως τη μεγάλη επιτυχία την έκανε με την επέκτασή της στην πρωτεύουσα του Περού, στη Λίμα!

Πλέον, η Λίμα είναι η ναυαρχίδα εργασιών της Taxibeat καθώς εκεί έχει συμβεβλημένους 11.000 οδηγούς, αντιθέτως με την Αθήνα που έχει μόλις 4.000. Από τη Λίμα έρχονται και τα περισσότερα κέρδη της πλατφόρμας στην οποία πλέον απασχολούνται πάνω από 100 άτομα, με τις γυναίκες να αποτελούν περίπου το 62%. 

Η επιλογή της Λίμας του Περού, έμελλε να αποδειχτεί εξαιρετικά καίρια ιδέα, καθώς πρόκειται για μια τεράστια αλλά εντελώς άναρχη αγορά, με 200.000 ταξί, χωρίς αυστηρούς κανόνες και χωρίς οργανωμένο δίκτυο μεταφορών.

Η ελληνική πλατφόρμα δρομολογεί και την επέκτασή της σε δύο ακόμη πόλεις του Περού, ενώ με προσεκτικά βήματα εξετάζει – χωρίς βιασύνες – και άλλες αγορές στη Λατινική Αμερική.

Η αρχική χρηματοδότηση και η εκτόξευση

Όπως όλες οι startup η Taxibeat ξεκίνησε από το... μηδέν. Ιδρύθηκε από τον κ. Νίκο Δανδράκη ενώ αρωγός στην προσπάθεια ήταν η investor του Απόστολου Αποστολάκη που στήριξε οικονομικά.

Κατόπιν ήρθε η χρηματοδότηση από το venture capital Openfund ύψους 2,93 εκατ. ευρώ, ενώ δύο χρόνια μετά το ξεκίνημα, το 2013, εξασφάλισε 4 εκατ. δολάρια από το επενδυτικό fund Hummingbird Ventures, κάτι που έδωσε ισχυρή δυναμική επέκτασης.

Οι νέες υπηρεσίες και το όραμα

Πέρα από την υπηρεσία κλήσης ταξί μέσω της ίδιας εφαρμογής λειτουργεί και η υπηρεσία Taxibeat Boxi για την μεταφορά αντικειμένων μέσα στη πόλη. Παράλληλα, στα σχέδια της εταιρείας είναι και η δημιουργία ειδικών υπηρεσιών για τον τουρισμό και για εκδηλώσεις.

Ο κ. Δρανδάκης προ μηνών – στο κλείσιμο 5ετίας της εταιρείας – είχε αναφερθεί στο όραμά του να γίνει η Taxibeat μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων και προϊόντων.

Το όραμα του ιδρυτή είναι η Taxibeat να εξελιχτεί σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα μεταφορικών και ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Μέσω της υπηρεσίας Taxibeat Events που δρομολογείται, οι διοργανωτές εκδηλώσεων θα μπορούν να κλείσουν και να προπληρώσουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ταξί, μέσω ειδικών κωδικών, για να εξυπηρετήσουν το κοινό τους.

Η υπηρεσία Taxibeat Boxi μεταφέρει δέματα και αντικείμενα μέσα στην πόλη σε μισή ώρα, την στιγμή ακριβώς που θέλει ο πελάτης.

Πρόκειται για υπηρεσία που βάζει στο... παιχνίδι όχι μόνο τους οδηγούς ταξί αλλά και ιδιώτες με δίκυκλα, καθώς ο σχεδιασμός της είναι να προσφέρει ευελιξία και εξοικονόμηση χρόνου κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Τέλος, δρομολογείται η υπηρεσία Car Pooling, πιο γνωστή στην Ελλάδα για δεκαετίες ως... διπλή ταρίφα! Στη χώρα μας, επίσημα από το νόμο απαγορεύεται οπότε μόνο αν αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο θα παρουσιαστεί. Αρχικά θα εισαχθεί στην αγορά του Περού όπου το θεσμικό πλαίσιο είναι πιο χαλαρό.

Η ιδέα είναι να μπορεί ο πελάτης να μοιράζεται τη διαδρομή με άλλον χρήστη αν το επιθυμεί, κάτι που θα μειώνει σημαντικά το κόστος για αμφότερους, ενώ κέρδος λελογισμένο (τύπου 20%) θα έχει και ο οδηγός ταξί.