Ποιες εταιρείες επιμένουν να επενδύουν στο λιανεμπόριο

Ποιες εταιρείες επιμένουν να επενδύουν στο λιανεμπόριο

Της Ξανθής Γούναρη

Αν και η Louis Vuitton κλείνει σε λίγες ημέρες το κατάστημα που διατηρεί στην Προξένου Κορομηλά στη Θεσσαλονίκη, μένοντας με ένα και μονάκριβο κατάστημα στη Βουκουρεστίου, στην Αθήνα, αρκετές εταιρείες–ελληνικές και ξένες– ακολουθούν αντίθετη πορεία, επιλέγοντας να αναπτυχθούν μέσω νέων σημείων, ενώ δεν λείπουν και οι νέες αφίξεις.

Παρά το κλίμα αβεβαιότητας, τις παρενέργειες από την επιβολή των capital controls και την κακή ψυχολογία των καταναλωτών που κοιτάνε πώς θα τα φέρουν βόλτα, ο κλάδος του retail, τουλάχιστον σε ο,τι αφορά ένα μεγάλο κομμάτι του, φαίνεται πως αρχίζει να αντιδρά, προετοιμάζοντας την επόμενη ημέρα.

Οι περισσότεροι, θεωρώντας ότι έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια πτώσης, αξιοποιούν τις επενδυτικές ευκαιρίες στην αγορά του real estate κλείνοντας συμφωνίες για ακίνητα σε δημοφιλείς εμπορικές πιάτσες, ενώ από άποψη εμπορικής στρατηγικής λανσάρουν προϊόντα που είναι προσαρμοσμένα στην κρίση (καλή σχέση ποιότητας τιμής, είδη που αναδεικνύουν τη homy διάθεση, την υγιεινή ζωή κλπ).

Σ' αυτήν την κατεύθυνση, ο όμιλος Calin, που με τα σήματα Calzedonia, Intimissimi και Τezenis δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα της αγοράς εσωρούχων και μαγιό, μόνο το 2015 άνοιξε πέντε συνολικά καταστήματα, ενώ η διοίκηση φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις για ένα ακόμη κατάστημα (Tezenis) στη Θεσσαλονίκη. Στο δίκτυο του ομίλου που ξεπερνάει τα 130 καταστήματα (εταιρικά και franchise) απασχολούνται σήμερα 700 εργαζόμενοι. Από το 2009 μέχρι 2015 πραγματοποιήθηκαν 160 προσλήψεις και δημιουργήθηκαν 38 νέα καταστήματα. Ο κύκλος εργασιών για το 2014 ανήλθε σε 80.200.000 ευρώ.

Στον κλάδο των εσωρούχων έχουμε και νέα είσοδο. Η ολλανδική Hunkemoller, από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες εσωρούχων στην Ευρώπη, εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα, στην Πάτρα και έπονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016.

Τα καταστήματα της Hunkemoller αναπτύσσει σήμερα στην Ελλάδα και την Κύπρο, με τη μέθοδο franchise, η εταιρεία Μαλλιάρης Α.Ε. Η ολλανδική εταιρεία έχει παρουσία σε 16 χώρες μέσω ενός δικτύου 600 καταστημάτων και προσφέρει ένα ευρύ φάσμα από fashion & basics εσώρουχα, νυχτικά και μαγιό καθώς αξεσουάρ και καλλυντικά, σε ανταγωνιστικές τιμές.

Επίσης, η Μαλλιάρης λειτουργεί σήμερα στην Ελλάδα και την Κύπρο, μέσω franchise, καταστήματα της αμερικανικής εταιρείας Claire's Stores Inc, η οποία ήδη διαθέτει ένα δίκτυο 8 καταστημάτων στη χώρα μας με παρουσία στα μεγαλύτερα malls. Η Claire's, ο παγκόσμιος ηγέτης της μόδας σε κοσμήματα και αξεσουάρ για τις νέες γυναίκες, τους έφηβους, και τα παιδιά, ξεκίνησε την πρώτη διεθνή συμφωνία franchise με την ελληνική εταιρεία το 1993 και τώρα έχει παρουσία σε περισσότερες από 43 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Επίσης στον ίδιο κλάδο, η Oysho Hellas, θυγατρική του ισπανικού ομίλου Inditex (Zara), που ελέγχει ήδη ένα δίκτυο 19 καταστημάτων, άνοιξε εφέτος το καλοκαίρι το κατάστημα της Μυκόνου, στη βάση των temporary stores. Πρόκειται για καταστήματα που αναπτύσσονται σε περιοχές με εποχιακή ζήτηση.

Νέα καταστήματα από τις εταιρείες ένδυσης

Στον κλάδο της ένδυσης, η H&M, που συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά στην ελληνική αγορά, μετά το εμβληματικό κατάστημα της Ερμού, πρόκειται να ανοίξει τους πρώτους μήνες του 2016 νέο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ στην Κόρινθο, το Mare West.

Στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο εκπτωτικό κέντρο One Salonica ο όμιλος Ralph Lauren άνοιξε πριν λίγο καιρό το μεγαλύτερο εκπτωτικό κατάστημά του στην Ελλάδα, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο στη Νότια Ευρώπη, συνολικής επιφάνειας 1.300 τ.μ.

Η διεθνούς φήμης αλυσίδα γυναικείας ένδυσης Tally Weijl μίσθωσε χώρο 182 τ.μ. στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park στα Σπάτα, ενώ το ελληνικό brand Funky Buddha άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο Χαλάνδρι και παράλληλα αναπτύσσονται δύο ακόμη καταστήματα στα κεντρικότερα σημεία της αγοράς, στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη.

Τα πολυκαταστήματα attica, που εμφανίζουν θετική πορεία σε o,τι αφορά τις πωλήσεις στο 11μηνο, όχι μόνο ενισχύουν τις υπάρχουσες συνεργασίες, αλλά προχωρούν και σε νέες, με το γνωστό στην αμερικανική βιομηχανία μόδας σήμα ανδρικής ένδυσης John Varvatos να είναι μία απ' αυτές.

Τις επενδύσεις συνεχίζει και η Pink Woman, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου ένδυσης, που ιδρύθηκε το 2004 στη Βόρεια Ελλάδα και κατάφερε σταδιακά να αποκτήσει μια σημαντική παρουσία τόσο στη χονδρική, όσο και τη λιανική αγορά. Σήμερα, το δίκτυο της Pink Woman αριθμεί 13 ιδιόκτητα μαγαζιά, 100 «corners» σε «shop-in-shop» και πάνω από 73 franchises σε κεντρικά σημεία και μεγάλα εμπορικά καταστήματα.

Η διεθνής αλυσίδα, The Αthlete's Foot, που απαριθμεί σήμερα 389 καταστήματα σε 26 χώρες, πραγματοποίησε την είσοδό της και στην Ελλάδα εφέτος, από τον όμιλο FOURLIS, με 2 καταστήματα σε Κηφισιά και Πειραιά, ενώ από τον Νοέμβριο βρίσκεται και στο The Mall Athens.

Επίσης, με δύο νέα καταστήματα ενίσχυσε το δίκτυό της η αλυσίδα παιδικών, βρεφικών ειδών και ειδών για τη μέλλουσα μαμά Prenatal. Η λειτουργία των δύο νέων σημείων πώλησης εγκαινιάστηκε πρόσφατα σε Μαρούσι και Χαλκίδα.

Νέα concept

Η Folli Follie παρουσίασε το νέο Concept Store στο διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο στην Ερμού 19. Το νέο κατάστημα ενσαρκώνει το εμπνευσμένο όραμα της οικογένειας Κουτσολιούτσου και αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο μια νέα εποχή για το brand.

Το νέο κατάστημα αναδεικνύει το διεθνές προφίλ του σήματος, αποτελώντας τη ναυαρχίδα του δικτύου για τον όμιλο FF Group –ο οποίος, πέρα από τα attica πολυκαταστήματα και τα Factory Outlet που ελέγχει, έχει αρχίσει τη στρατηγική ανάπτυξη των δικών του multi brand concept stores και με τα Collective και Kix.

Είδη σπιτιού και ηλεκτρικά

Το τέταρτό της κατάστημα στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στο Ελληνικό, άνοιξε στις 26 Νοεμβρίου η δανέζικη αλυσίδα καταστημάτων JYSK, που εμπορεύεται είδη για το σπίτι, συνεχίζοντας την υλοποίηση του πενταετούς της πλάνου, το οποίο προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 40 καταστημάτων σε όλη τη χώρα.

Την ίδια ώρα, η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος άνοιξε ένα νέο κατάστημα στην Άρτα και ανακαίνισε δύο νέα καταστήματα στην Ηλιούπολη και την Αγία Παρασκευή, εγκαινιάζοντας μια νέα κατηγορία προώθησης μικροσυσκευών.

Με το νέο κατάστημα της Άρτας το δίκτυο πρόσθεσε επιπλέον 1.230 τ.μ. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ανακαινιστεί πάνω από 35 καταστήματα της αλυσίδας σε σύνολο 100 περίπου.