Η μετά Μπόμπολα και Κούτρα περίοδος του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που είχε σημαδευτεί στην έναρξη της από την κίνηση «Change4Ellaktor» των αδερφών Καλλιτσάντση, έφτασε και αυτή στο τέλος της. Με την πλειοψηφία του 61,14% των μετόχων που συμμετείχαν στη γενική συνέλευση, ανεκλήθη η διοίκηση της Ελλάκτωρ.
Έτσι ο Ολλανδικός όμιλος Reggeborgh κατάφερε να επικρατήσει στην πρώτη μάχη για τον έλεγχο στην Ελλάκτωρ, κατέχοντας μόλις το 14,176% του μετοχικού κεφαλαίου και έχοντας επενδύσει συνολικά 36 εκατ. ευρώ. Στο πλευρό της Reggeborgh, συντάχθηκαν τόσο οι εκπρόσωποι των τραπεζών, όσο και ο εφοπλιστής Διαμαντίδης οι οποίοι κατέχουν το 3,8% και το 4,9% αντιστοίχως.
Φαινομενικά ηττημένη από την πρώτη μάχη η πλευρά της Invesco, των επιχειρηματιών Δ. Καϋμενάκη και Ι. Μπάκου, που κατέχουν το 25,582% (συμπεριλαμβανομένου και του ποσοστού της Pemanoaro Limited) του συνόλου των μετοχών.
Το αποτέλεσμα που προέκυψε από τη γενική συνέλευση των μετόχων ήταν κατά πρώτον η διοικητική αλλαγή και κατά δεύτερον η καταψήφιση της πρότασης του Αν. Καλλιτσάντση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50 εκατ. ευρώ, η οποία θα ενίσχυε κατά κύριο λόγο την Άκτωρ.
Η μετοχική σύνθεση της Ελλάκτωρ αναμένεται να μεταβληθεί κατά το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς υπάρχει ακόμα εκκρεμότητα σχετικά με την εξάσκηση εκ μέρους της Reggeborgh, της option εξαγοράς του 11,4% των μετοχών που έχει στην κατοχή της η πλευρά Μπόμπολα, στην τιμή των 2,1 ευρώ, μέχρι τον Μάρτιο του 2021.
Στο deal φημολογείται ότι συμπεριλαμβάνεται και η μεταβίβαση των πολλά υποσχόμενων δραστηριοτήτων των σκουπιδιών – ανακύκλωσης, στην πλευρά Μπόμπολα.
Ανεξάρτητα από τις μετοχικές μεταβολές, ο όμιλος της Ελλάκτωρ έχει να αντιμετωπίσει τη νέα πραγματικότητα. Από τις βασικές του δραστηριότητες η κατασκευαστική είναι η πλέον προβληματική, καθώς σύμφωνα με τους χρηματιστηριακούς αναλυτές θα χρειαστεί απαραιτήτως μια κεφαλαιακή ενίσχυση της τάξης τουλάχιστον των 100 εκατ. ευρώ.
Η αύξηση αυτή οδηγεί σε μια δύσκολη συνάρτηση, διότι οι Ολλανδοί δεν επιθυμούν να αυξήσουν το ποσοστό τους για να μην έχουν προβλήματα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω της συμμετοχής τους και στον όμιλο της ΓΕΚΤΕΡΝΑ. Αλλά ούτε και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για να αποφύγουν να υποβάλουν δημόσια πρόταση.
Από την άλλη πλευρά ένα ερώτημα που μένει να απαντηθεί στο μέλλον είναι αν οι μέτοχοι της Invesco, θα συμμετάσχουν στην ΑΜΚ, μη έχοντας λόγο στα διοικητικά και στο σχεδιασμό της στρατηγικής του ομίλου.
Οι άλλες δύο, από τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου, όπως είναι Άκτωρ Παραχωρήσεις και η Ηλέκτωρ, έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Η πρώτη, λόγω των δεδομένων χρηματοροών από την εκμετάλλευση του οδικού δικτύου και η δεύτερη λόγω της αναμενόμενης τεράστιας ανάπτυξης στο χώρο απορριμμάτων, αποβλήτων και ανακύκλωσης, όπου η πίττα είναι μεγάλη και οι παίκτες λίγοι, όπως είναι η ΤEΡΝΑ Ενεργειακή, η Μεσόγειος, η WATT και η Ιntrakat.
Οι στόχοι που έχουν τεθεί από την ΕΕ, σχετικά με αυτό το αντικείμενο είναι σημαντικοί. Προβλέπουν την ανακύκλωση του 65% των αστικών αποβλήτων μέχρι το 2030, την ανακύκλωση του 75% των απορριμμάτων συσκευασίας μέχρι το 2030, τη μείωση της υγειονομικής ταφής στο μέγιστο του 10% των αστικών αποβλήτων μέχρι το 2030, την απαγόρευση της υγειονομικής ταφής των αποβλήτων που συλλέγονται χωριστά, την προώθηση της επαναχρησιμοποίησης – μετατρέποντας το υποπροϊόν ένα κλάδου της βιομηχανίας σε πρώτη ύλη ενός άλλου κλάδου και άλλα.
Η Άκτωρ Παραχωρήσεις εισέπραξε υπό τη μορφή μερισμάτων μέσα στο 2019, 68 εκατ., από τη συμμετοχή της σε 22 διαφορετικές εταιρείες, κάποιες εκ των οποίων είναι θυγατρικές και άλλες συγγενείς. Για να αντιληφθούμε καλύτερα την έκταση αυτής της δραστηριότητας θα αναφέρουμε ότι κάτω από την ομπρέλα της Άκτωρ Παραχωρήσεις, βρίσκονται η Αττική Οδός, τα Αττικά Διόδια, ο Μορέας, η Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου, η Σταθμοί Παντεχνική, η Οδικές Τηλεπικοινωνίες, η Γ.Ε.Φ.Υ.Ρ.Α. ΑΕ, η Γέφυρα Λειτουργία, η Θερμαϊκή Οδός και εάν μεγάλος αριθμός από χώρους σταθμεύσεως οχημάτων στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η Άκτωρ Παραχωρήσεις, κέρδισε το διαγωνισμό χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, που είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ συμμετέχει στις τελικές φάσεις μεγάλων διαγωνισμών έργων ΣΔΙΤ
Η μετοχή της Ελλάκτωρ ακολουθεί τις εταιρικές εξελίξεις. Πέρσι τέτοια εποχή βρισκόταν στα 1,854 ευρώ. Με τη πτώση λόγω του covid-19 υποχώρησε στα 0,527 ευρώ. Kατά τη διάρκεια του τελευταίου τετραμήνου κινείται σε ένα κανάλι ανάμεσα στα 1,27 ευρώ και στα 1,725 ευρώ, ανταποκρινόμενη στα θετικά και στα αρνητικά νέα, που παρουσιάζονται από τον οικονομικό τύπο. Η γενική συνέλευση βρήκε τη μετοχή στο 1,40 ευρώ, μετά από 11 συνεδριάσεις με κόκκινα candlesticks.
Οι επενδυτές, αναμένουν τα επόμενα βήματα της διοίκησης. Ναι μεν, λύθηκε το διοικητικό πρόβλημα, όμως οι μετοχικοί συσχετισμοί, η αναγκαία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, λόγω του εκτεταμένου δανεισμού, των αρνητικών ταμειακών ροών και τού αρνητικού περιθωρίου EBIT (κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων προς κύκλο εργασιών), καθώς και οι αποφάσεις σχετικά με τις προσοδοφόρες θυγατρικές εταιρείες του ομίλου, παραμένουν ως άγνωστες μεταβλητές στο παζλ της Ελλάκτωρ.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.