Της Μαίρης Βενέτη
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα είχαμε μια εξαιρετική ανακοίνωση από την MSC Cruises, μια από τις κορυφαίες εταιρείες στην αγορά κρουαζιέρας της Μεσογείου, τη Νότιας Αφρικής και Νότιας Αμερικής, με πολλαπλές βραβεύσεις από την ναυπηγική εταιρία «De Jorio Design International» για τον καινοτόμο σχεδιασμό των πλοίων της.
Η εταιρεία με γραφεία σε 67 χώρες, σχεδιάζει να φέρει τους επιβάτες της από τη Βόρεια Ευρώπη και από ακόμα πιο μακρινές χώρες στην Αθήνα, έναντι να επιβιβαστούν στα πλοία της από το λιμάνι του Πειραιά.
Αποφάσισε δηλαδή να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά ως κύριο λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης -home port- το καλοκαίρι του 2021, τοποθετώντας το MSC Lirica στην αγορά της Ανατολικής Μεσογείου και δίνοντας στην χώρα μας την ευκαιρία να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα κρουαζιέρας της συγκεκριμμένης χρονιάς.
Το MSC Lirica προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία κρουαζιέρας με επίκεντρο την άνεση και τη φιλοξενία με 992 καμπίνες επιβατών.
Θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες 7 διανυκτερεύσεων από Πειραιά προσφέροντας ένα νέο καινοτόμο δρομολόγιο εβδομαδιαίων κρουαζιέρων 23 αναχωρήσεων από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβριο του 2021 από τον Πειραιά για τα λιμάνια της Μυκόνου, Χάιφας, Λεμεσού, Ρόδου και Κουσάντασι, με επιστροφή στον Πειραιά.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι οι εξελίξεις αυτές είναι εξαιρετικής βαρύτητας για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.
Αντιπροσωπεύει μόλις το 2% της συνολικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας, αποτελώντας ένα μικρό μέρος μόνο από το σύνολο του 1,5 δισεκατομμυρίου ατομικών ταξιδιών που πραγματοποιούνται ετησίως.
Ο πρώτος στόχος του κλάδου έχει οριοθετηθεί στους 50 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως από 30 εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Από αυτούς, τα 7,5 εκατομμύρια αφορούν την Ευρώπη, ενώ η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά ανέρχεται σήμερα περίπου στο ένα εκατομμύριο τον χρόνο.
Γυρνώντας τις αναλογίες σε χρηματικές μονάδες,ο παγκόσμιος τζίρος του κλάδου της κρουαζιέρας ανέρχεται στα 134 δισεκατομμύρια δολάρια και η Ελλάδα εισπράττει μόλις τα 500 εκατομμύρια από αυτή τη βιομηχανία.
Η χώρα μας μπορεί να λάβει ένα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο της ανάπτυξης του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης και της πολυτελούς κρουαζιέρας, καθώς η Cosco είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα. Οι ανακοινώσεις της MSC Cruises έρχονται ακριβώς ως επιστέγαση αυτού του στόχου.
Η Μεσόγειος για το 2019 έχει το 23,90% της κίνησης της κατηγορίας της πολυτελούς κρουαζιέρας, που είναι και το υψηλότερο -Βόρεια Ευρώπη 19,20% και Καραϊβική 13,70%- σε αντίθεση με τη γενική κατάταξη όπου η Μεσόγειος βρίσκεται στο 14,20%, πίσω από την Καραϊβική και την Ασία, με 38,40% και 15,10% αντίστοιχα.
Η επιλογή του Πειραιά σαν home port από την MSC Cruises για το πρόγραμμα πολυτελούς κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο για όλη τη σεζόν του 2021, αποτελεί έναν μεγάλο σταθμό για την χώρα μας όσον αφορά την ανάπτυξη ενός κλάδου που θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για την τουριστική βιομηχανία, καθώς σύμφωνα με ειδική μελέτη, ποσοστό άνω του 62%-65% των επισκεπτών της χώρας μας μέσω ενός προγράμματος κρουαζιέρας, επιθυμεί να επιστρέψει στον προορισμό ως κανονικός τουρίστας.
Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων.
Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.