Του Γιώργου Φιντικάκη
Σκληρός αναμένεται ο ανταγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου, μια από τις μεγαλύτερες της Μεσογείου καθώς στη τελική φάση για τη διεκδίκησή της, πέρασαν και οι τρεις από τους διεκδικητές της, μετά το άνοιγμα των προσφορών τους.
Πρόκειται για την Lamda Development–που πλέον προχωρά χωρίς την εταίρο της τουρκική Dogus –την ΑΚΤΩΡ και την Aviareps Hellas (σχήμα με βασικό μέτοχο τον Γιάννη Γρύλο που ελέγχει την αεροπορική Sky Express, και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις).
Το επόμενο βήμα θα είναι να ζητηθεί και από τους τρεις βελτιωμένη προσφορά, με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πλειοδοσία όσον αφορά το τελικό τίμημα. Η παρουσία στην τελική φάση τριών επενδυτών κατέστη εφικτή λόγω του κριτηρίου που είχε θέσει το ΤΑΙΠΕΔ- προκειμένου να αυξήσει τον ανταγωνισμό - ότι εφόσον υπάρχει διαφορά έως 15% στην οικονομική προσφορά του τρίτου από τον δεύτερο, τότε θα έχει δικαίωμα και αυτός να συμμετέχει στη διαδικασία του eAuction.
Στο διαδικαστικό σκέλος, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο οι σύμβουλοι του Ταμείου θα αξιολογήσουν τις προσφορές, όπως π.χ. τα χρηματοοικονομικά μοντέλα, τα business plan, τα τεχνικά θέματα, τον τρόπο χρηματοδότησης από τράπεζες, προκειμένου το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ να συνεδριάσει εκ νέου στις 26 Μαρτίου, προκειμένου αφενός να ορίσει τους προκριθέντες αφετέρου να οριστικοποιήσει πως θα διεξαχθεί το eAuction.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι θα αποφασιστεί η ημερομηνία διεξαγωγής και η ώρα έναρξης του ηλεκτρονικού διαγωνισμού, η τιμή εκκίνησης, δηλαδή το ύψος του ελάχιστου αποδεκτού προσφερόμενου τιμήματος, τη διάρκεια του διαγωνισμού, και την αύξηση της προσφοράς, δηλαδή ένα σταθερό ποσό που ορίζεται ως η ελάχιστη αύξηση της κάθε βελτιωμένης οικονομικής προσφοράς επί της τιμής εκκίνησης ή της ανώτατης ήδη υφιστάμενης βελτιωμένης οικονομικής προσφοράς.
Είναι η πρώτη φορά σε διαγωνισμό παραχώρησης που χρησιμοποιείται η δυνατότητα της ηλεκτρονικής δημοπρασίας (e-Auction) προκειμένου αν ζητηθούν βελτιωμένες οικονομικές προσφορές από τους συμμετέχοντες στη τελική φάση.
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με περίπου 1.200 θέσεις ελλιμενισμού. Σημαντικά της στρατηγικά πλεονεκτήματα, η στρατηγική της θέση στη λεγόμενη Αττική Ριβιέρα, το γεγονός ότι βρίσκεται πλησίον του υπό ανάπτυξη project του Ελληνικού, και η μεγάλη της χερσαία ζώνη της που εκτείνεται σε 210 στρέμματα.
Στη χερσαία της ζώνη, επιτρέπεται συνολική δόμηση 18.520 τ.μ. με χρήσεις που αφορούν τη λειτουργία της μαρίνας, χρήσεις αναψυχής και εστίασης, καθώς και αθλητικές και εμπορικές όπως εστιατόρια, ξενοδοχείο, εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο και εμπορικά καταστήματα. Τρία σημεία της συνολικής έκτασης των 210 στρεμμάτων παραχωρούνται για χρήσεις τουρισμού, αλλά για ξενοδοχεία με μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος τους δύο ορόφους.