Του Γιώργου Φιντικάκη
Τέλος στο σίριαλ μιας ακόμη επεισοδιακής ιδιωτικοποίησης, αυτής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που κατέληξε στα χέρια των Ιταλικών κρατικών Σιδηροδρόμων, έναντι τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.
Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε την προσφορά της ιταλικής Ferrovie Dello Stato και την έκανε δεκτή, θεωρώντας ότι είναι ικανοποιητικό το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ, το οποίο σύμφωνα με τις πληροφορίες, είναι ανώτερο από εκείνο που είχαν ορίσει οι εκτιμητές του Ταμείου.
Δίχως αυτό να σημαίνει ότι έχει κλείσει και οριστικά η ιδιωτικοποίηση καθώς απαιτείται ακόμη η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως και άλλες διαδικασίες, η εξέλιξη αυτή γλιτώνει απ' ότι φαίνεται την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την εκκαθάριση στην οποία μαθηματικά θα οδηγούνταν, εφόσον κατέληγε άγονος ο διαγωνισμός.
Στο διαγωνισμό είχε εμφανιστεί ένας μόνο ενδιαφερόμενος, η ιταλική Ferrovie Dello Stato, αφού οι Ρωσικοί, και παρ' ότι είχε δεσμευθεί προσωπικά για τη συμμετοχή τους στον Πρωθυπουργό ο ίδιος ο Πρόεδρος Πούτιν, τελικά δεν κατέθεσαν προσφορά.
Θυμίζουμε ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Αναφορικά με την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ, θυμίζουμε ότι ο νέος διαγωνισμός ναυάγησε, αφού δεν υπήρξε ενδιαφέρον. Αν και αρχικά είχαν εμφανιστεί τρεις ενδιαφερόμενοι, τελικά ουδείς κατέθεσε δεσμευτική προσφορά. Στους αρχικούς υποψήφιους μνηστήρες περιλαμβάνονταν η Siemens, η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι.
Εφόσον ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κλείσει οριστικά, τότε αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ.