Ψήφο εμπιστοσύνης στα Ναυπηγεία Ελευσίνας δίνει και η γαλλική Naval Groupe μετά την αμερικανική Lockheed Martin, καθώς χθες αποστολή της γαλλικής εταιρείας επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων που βρίσκονται σε διαδικασία εξυγίανσης υπό την ONEX Shipyards, στο πλαίσιο της ενδεχόμενης ανάληψης του προγράμματος ναυπήγησης τεσσάρων φρεγατών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Από τα ναυπηγεία σύμφωνα με έγκυρες πηγές αναμένεται να περάσουν όλοι οι δυνητικοί κατασκευαστές των φρεγατών, ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες σήμερα θα πραγματοποιηθεί αντίστοιχη επίσκεψη της Ισπανικής εταιρείας Navantia για τις φρεγάτες F-110.
Ταυτόχρονα πρόκειται να παραδοθεί στο Πεντάγωνο η ισπανική πρόταση για τις φρεγάτες, ενώ το ίδιο θα συμβεί την επόμενη εβδομάδα και με την γερμανική πρόταση.
Η πρόταση των Γάλλων
Αναφορικά με τη γαλλική πρόταση, την οποία προωθεί η Naval Groupe, με τη συμβολή των Thales και MBDA, αυτή προβλέπει, όπως έχει ανακοινωθεί, την κατασκευή τεσσάρων φρεγατών Belharra, εκ των οποίων η μία θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία και οι υπόλοιπες στη χώρα μας.
Παράλληλα, προγραμματίζεται και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ με τη Naval να στοχεύει σε μεταφορά τεχνογνωσίας στα ελληνικά ναυπηγεία με την ταυτόχρονη συμπερίληψη ελληνικών βιομηχανιών στην αλυσίδα εφοδιασμού της, στην οποία ήδη περιλαμβάνονται η ΑΚΜΩΝ, η Ελληνικά Καλώδια, η Intracom Defence, η ΜΕΤΚΑ, η Mevaco, η Sunlight και άλλες εταιρείες.
Η διαδικασία όπως έχει εξελιχθεί δείχνει ότι η αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας περνά μέσα από τη μεγάλη παραγγελία, ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ, που ετοιμάζει η χώρα μας για τέσσερις νέες φρεγάτες καθώς και για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της Naval Groupe στην Ελευσίνα διασαφηνίστηκε για άλλη μια φορά ότι η επιλογή των ναυπηγείων που θα γίνει η ναυπήγηση των φρεγατών θα υποδειχθεί από την ελληνική κυβέρνηση.
Ωστόσο, όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal, την αρτιότητα τεχνικά των Ναυπηγείων Ελευσίνας πιστοποιούν και έγγραφα που ήρθαν πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τα οποία έχουν ήδη πιστοποιηθεί για την κατασκευαστική τους ικανότητα από τους Γάλλους.
Στο μέτωπο της εξυγίανσης των ναυπηγείων, καθώς το ενδιαφέρον των δυνητικών κατασκευαστών αφορά τα ναυπηγεία Ελευσίνας με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες αναμένονται εξελίξεις μετά τη σχετική στασιμότητα που παρατηρήθηκε.
Υπενθυμίζεται ότι ο οικονομικός έλεγχος των ναυπηγείων από την Ernst & Young (EY) ανέδειξε χρέη που ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ και η ελληνοαμερικανική ONEX, που αποτελεί και τον επενδυτή των ναυπηγείων έχει προτείνει να αναλάβει, με τη συνδρομή του κρατικού χρηματοδοτικού οργανισμού των ΗΠΑ, Development Finance Corporation (DFC), απαιτήσεις περίπου 300 εκατ. ευρώ και να καταβάλει επιπλέον 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.
Η σχετική έκθεση της Ernst & Young (EY) έχει διαβιβαστεί στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, και απομένει η οριστικοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης, η οποία θα προχωρήσει σύμφωνα με το άρθρο 106 ΒΔ του πτωχευτικού δικαίου.