Σταθερή η άνοδος του e-commerce την επόμενη εξαετία

Σταθερή η άνοδος του e-commerce την επόμενη εξαετία

Στο  12,15%  ετησίως θα φθάσει η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στον τομέα B2C, στην Ελλάδα, κατά την εξαετία 2022 - 2027, με τους χρήστες να φθάνουν στα 6 εκατομμύρια ως το 2025.

Αυτό είναι το συμπέρασμα πρόσφατης έρευνας του E-commerce Europe, με την οποία, ακόμη, εκτιμάται ότι η συνολική αξία της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου B2C (συμπεριλαμβανομένων προϊόντων και υπηρεσιών) στην Ελλάδα για το 2021 εκτιμάται σε 14 δισ.ευρώ.

Παράλληλα, όμως, η ταχεία διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου σημαίνει αυτόματα αύξηση των καταναλωτικών απαιτήσεων για ταχύτητα και ποιότητα υπηρεσιών τόσο εντός, όσο και εκτός Διαδικτύου, ειδικά μάλιστα σε εποχές πληθωριστικών πιέσεων.

Εκτός από την πανδημία COVID 19, οι παράγοντες που ευνόησαν την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η ταχύτητα και η ευκολία. Για τον λόγο αυτό οι αγοραστές φαίνεται να είναι όλο και λιγότερο ανεκτικοί σε τυχόν δυσκολίες, ειδικά κατά το “checkout”, δηλαδή στην τελευταία φάση της διαδικασίας της ηλεκτρονικής αγοράς.

Τάσεις και προτιμήσεις

Σύμφωνα με την έρευνα, ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό (81%)  των Ευρωπαίων προτιμά σαφώς την ταχύτητα και την απλότητα αυτού του σταδίου, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της αγοραστικής εμπειρίας, σύμφωνα με πρόσφατη, σχετική έκθεση της PayPal.

Η τάση αυτή, έχει επηρεάσει και το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο. Κατά μέσο όρο, τρεις στους τέσσερις αγοραστές στην Ευρώπη έχουν την τάση να εγκαταλείπουν μια αγορά, σε περίπτωση που θα θεωρήσουν ότι θα χρειαστεί να περιμένουν σε μια ουρά ταμείου για περισσότερο από πέντε λεπτά. Το ίδιο ποσοστό αγοραστών είναι έτοιμο να επισκεφθεί ένα ανταγωνιστικό κατάστημα για τα ψώνια του , αν κρίνει ότι θα τύχουν ταχύτερης εξυπηρέτησης.

Επιπλέον, τρεις στους πέντε ερωτηθέντες χρησιμοποιούν ειδικά ταμεία αυτοεξυπηρέτησης (self-service checkout), ακριβώς για να επιταχύνουν τη διεκπεραίωση και ολοκλήρωση των συναλλαγών .

Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στην μελέτη της PayPal, οι πελάτες γίνονται εξίσου λιγότερο ανεκτικοί σε κάθε είδους εμπόδια και φραγμούς για την ολοκλήρωση των διαδικτυακών συναλλαγών, όπως η έλλειψη της αγαπημένης τους μεθόδου γρήγορης πληρωμής. Ως παράδειγμα αναφέρεται το στατιστικό δεδομένο ότι ένας στους τρεις Ευρωπαίους αγοραστές αποφάσισε να μην αγοράσει τίποτα από ένα ηλεκτρονικό παντοπωλείο, μόνο και μόνο επειδή το κατάστημα δεν παρείχε τον τρόπο πληρωμής που προτιμούσε.

Ακόμη, όπως επισημαίνει η μελέτη, δεν είναι τυχαίο ότι πέρυσι το 59%  των online αγοραστών χρησιμοποίησε πιο συχνά από ποτέ διαδικτυακές πληρωμές, όπως η PayPal. Οι πληρωμές αυτές, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, απλοποιούν τη συναλλαγή και διασφαλίζουν το αίσθημα εμπιστοσύνης.

Άνοδος για το ηλεκτρονικό πορτοφόλι

Σε μια εποχή που η εξατομίκευση γίνεται το κλειδί για μία εξαιρετική εμπειρία χρήστηκάθε φορά που ένας πελάτης αλληλοεπιδρά με μία επιχείρηση, αξίζει να τον/τη ρωτήσετε: τι είναι αυτό που επιθυμεί πραγματικά, όταν φθάνει η ώρα μιας πληρωμής; Και όπως ισχυρίζεται το 48% των Ευρωπαίων αγοραστών επιλέγει να χρησιμοποιεί ψηφιακά πορτοφόλια κατά τις ηλεκτρονικές αγορές.

Για του λόγου το αληθές, τα τελευταία 3 χρόνια, η συνολική αξία των ευρωπαϊκών ψηφιακών και mobile πληρωμών έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 30%.

Επίσης, ο αριθμός των Ευρωπαίων πολιτών, που χρησιμοποιούν μεθόδους άνευ μετρητών, προβλέπεται να ξεπεράσει τα 700 εκατομμύρια έως το 2026. Έτσι, καθώς οι ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι ο πιο βολικός τρόπος πληρωμής του e-shopping, τα ψηφιακά πορτοφόλια γίνονται η φυσική επιλογή.

Στην Ευρώπη, προ πανδημίας, οι πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου με τη χρήση αυτής της μεθόδου έχουν φτάσει σε υψηλό μερίδιο αγοράς της τάξης του 26,4%, καθιστώντας τις μάλιστα τον πλέον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής