Στο 0,9% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιουλίο του 2018 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2018, έναντι αύξησης 1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο 2018, σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2018, παρουσίασε μείωση 1,8% έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2017-Ιουλίου 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου
Αυγούστου 2016-Ιουλίου 2017, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι αύξησης επίσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2016 - Ιουλίου 2017 με το δωδεκάμηνο Αυγούστου 2015 - Ιουλίου 2016.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,9% τον μήνα Ιούλιο 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2017, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
-1,5% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ελαιόλαδο.
-1,5% στα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), καπνό.
-0,5% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομεία και κλινικές.
-3,4% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
-3,3% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
-0,2% στην Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
-1,3% στα Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
-2,5% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-1,4% στα Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά,
υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
-1,2% στην Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό -
υπολογιστές - επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
-0,7% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα
οχημάτων.