Του Απόστολου Σκουμπούρη
«Θεωρούμε ότι η χώρα μπαίνει σε περίοδο ανάπτυξης. Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας για τον ελληνικό λαό, πιστεύουμε ότι πλέον, έχει ήδη ξεκινήσει μια περίοδος καλύτερη, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει αύξηση στο ΑΕΠ».
Με τη φράση αυτή έδωσε το στίγμα της οικονομίας της χώρας και κατ' επέκταση ό,τι συνεπάγεται αυτό και για την κατανάλωση ευρύτερα και εν προκειμένω της μπύρας, ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης ζυθοποιίας της χώρας, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στο ισχυρό momentum που έχουν τα ελληνικά σήματα μπύρας, τα οποία όλα τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει μερίδια έναντι διεθνών σημάτων, φτάνοντας πλέον να έχουν μερίδιο πάνω από 50% στη συνολική κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα.
Σ' αυτό το σημείο επισήμανε ότι και τα ελληνικά σήματα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας όπως η Άλφα και η Μάμος που επαναλανσαρίστηκε προ ενάμιση έτους πάνε εξαιρετικά, με την πρώτη να έχει και πολύ καλές εξαγωγές.
Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την τριετία 2019 – 2021 έχει σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα 46 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως, όπως γνωστοποίησε, «ανάλογα με τις ανάγκες και τις εξελίξεις στην ευρύτερη αγορά, ενδέχεται να αναθεωρηθεί προς τα πάνω».
Το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει σχεδιάσει η master leader του κλάδου στην Ελλάδα με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στη χώρα μας αλλά και τη διεύρυνση των εξαγωγών της, περιλαμβάνει την ολιστική φιλοσοφία που εδώ και χρόνια διέπει την κουλτούρα της εταιρείας.
Περιλαμβάνει λοιπόν πτυχές της βιώσιμης ανάπτυξης, της συμβολαιακής γεωργίας στην οποία είναι πρωτοπόρα στην Ελλάδα καθώς συνεργάζεται εδώ και δώδεκα χρόνια με 2.500 Έλληνες παραγωγούς σε 19 νομούς, το διαρκή εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, αλλά φυσικά και την παρουσίαση νέων σημάτων μπύρας.
Για τις παρουσιάσεις νέων σημάτων, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε πως «οι ανάγκες των καταναλωτών είναι σύνθετες και ποικίλες. Όλες οι εταιρείες προσαρμόζονται και λανσάρουν νέα προϊόντα. Το ζητούμενο δεν είναι το διαρκές λανσάρισμα νέων προϊόντων, αλλά το να μπορείς να κρατιέσαι παραγωγικός ως εταιρεία».
Αναφορικά με τους στόχος, ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως «στη μπύρα αυτό που πρωτίστως επιδιώκουμε δεν είναι η διεύρυνση του μεριδίου μας, αλλά η συνολική αύξηση της κατανάλωσης μπύρας» (σ.σ. στην Ελλάδα η κατανάλωση μπύρας είναι πολύ πιο χαμηλά από το μέσο ευρωπαϊκό όρο).
Επίσης τόνισε ότι και στον κλάδο του νερού (όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται με το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ) «θέλουμε να ανεβάσουμε το μερίδιό μας», ενώ αναφορικά με το μηλίτη (ποτό που παράγεται από επεξεργασία μήλου) τόνισε ότι κινείται ανοδικά, αλλά στην ουσία είναι μια αγορά που τώρα «χτίζεται».
Μιλώντας για την πορεία του 2019 επισήμανε ότι κινήθηκε λίγο πάνω, όπως όλη η αγορά, ενώ σημείωσε ότι ειδικά το 2ο εξάμηνο ήταν πολύ καλό. Σ' αυτό το σημείο ο κ. Δανιηλίδης ερωτώμενος, τόνισε πως το μερίδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας συνολικά στην αγορά μπύρας στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από το 50%. Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στο χρόνια της κρίσης, δηλαδή από το 2009 έως σήμερα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει κάνει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ σ' όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται.
Δώδεκα χρόνια Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού
Δώδεκα χρόνια συμπλήρωσε το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της Αθηναϊκής Ζυθοποίας, επισφραγίζοντας μια πορεία που αποδίδει σημαντικούς καρπούς για την ελληνική οικονομία, τον πρωτογενή τομέα και τις τοπικές κοινωνίες.
Πρόκειται για το πρώτο, μεγαλύτερο αλλά και πιο ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού στη χώρα μας, καθώς συνδυάζει την επιστημονική κατάρτιση, την τεχνική υποστήριξη αλλά και την σταθερή δέσμευση της εταιρείας.
Μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, η εταιρεία επιτυγχάνει τη δημιουργία μίας πλήρως καθετοποιημένης ελληνικής διαδρομής για τα προϊόντα της, ξεκινώντας από την εξ ολοκλήρου κάλυψη των αναγκών της σε ελληνικό κριθάρι ως πρώτη ύλη για τις δεκαπέντε μάρκες μπίρας που παράγει στη χώρα μας.
Το πρόγραμμα σε αριθμούς
2.500 Έλληνες παραγωγοί συμμετέχουν σε 19 νομούς
327.000 τόνους βυνοποιήσιμου ελληνικού κριθαριού έχει προμηθευτεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από το 2008.
52.000 οι τόνοι κριθαριού το 2017.
170.000 τα στρέμματα ελληνικής γης που χρησιμοποιείται ως καλλιεργήσιμη έκταση
60 εκατ. ευρώ και πλέον η προστιθέμενη αξία που έχει παραχθεί
800 και πλέον οι θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί κυρίως στον αγροτικό τομέα
5 πειραματικοί αγροί λειτουργούν για δοκιμή αποδοτικότερων ποικιλιών κριθαριού
54 ποικιλίες κριθαριού έχουν δοκιμαστεί, ενώ 17 από αυτές έχουν μπει στην παραγωγή
Έρευνα και καινοτομία
Ο παγκόσμιος μετασχηματισμός της βιομηχανίας και η ανάγκη για νομοτελειακή «στροφή» στη βιώσιμη ανάπτυξη, προκειμένου να προστατευθεί το περιβαλλοντικό αγαθό για τις επόμενες γενιές, οδηγεί τις εταιρείες σε επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, έχοντας «χτίσει» κουλτούρα στον ευρύτερο αγροδιατροφικό τομέα, συνεργάζεται με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια υλοποιώντας ερευνητικά προγράμματα.
Ένα από αυτά τα προγράμματα είναι η συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τη λειτουργία πειραματικών αγρών στους οποίους αξιολογούνται νέες ποικιλίες κριθαριού με κύριο στόχο να είναι ιδανικά προσαρμοσμένες στις ελληνικές εδαφοκλιματικές συνθήκες.
Από την έναρξη της συνεργασίας μέχρι σήμερα, έχουν αξιολογηθεί περισσότερες από 50 σύγχρονες ποικιλίες βυνοποιήσιμου κριθαριού. Κάθε χρόνο οι υπό αξιολόγηση ποικιλίες εγκαθίστανται σε πέντε διαφορετικούς αποδεικτικούς (όπως λέγονται αλλιώς) αγρούς. Μάλιστα, η πρακτική που ακολουθείται είναι να επιλέγονται αγροί μέσης γονιμότητας, έτσι ώστε τα αποτελέσματα που εξάγονται να είναι όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικά.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εγκαινίασε πρόσφατα τη συνεργασία της με το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο-ακαδημαϊκό ίδρυμα της Δυτικής Ελλάδας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και την εταιρεία REZOS.
Οι τρεις φορείς κατέθεσαν από κοινού πρόταση στο πλαίσιο της πρόσκλησης «Ερευνώ – Καινοτομώ – Δημιουργώ» για την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, μέσω καλλιέργειας ειδών μικροφυκών και κυανοβακτηρίων. Η καλλιέργεια αυτών των μικροοργανισμών μετατρέπει τα υγρά απόβλητα σε ζωοτροφή υψηλής αξίας, μειώνοντας παράλληλα τον όγκο της ύλης και την ενέργεια που καταναλώνεται για τον βιολογικό τους καθαρισμό που εφαρμόζεται σήμερα.
Το project αναμένεται να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα και θα συμβάλει τόσο στη βελτιστοποίηση της βιομηχανικής διαδικασίας διαχείρισης των υγρών αποβλήτων όσο και στην προώθηση λύσεων που βασίζονται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και προωθούν τη βιωσιμότητα.
Ποια είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ολλανδικού ομίλου Heineken N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες Amstel, Amstel Pils, Amstel Dark, Amstel Radler, Amstel Free, Heineken, Heineken LIGHT, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, Fischer, ΒΙΟΣ 5, ΜΑΜΟΣ, Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, καθώς και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ. Παράλληλα, εισάγει γνωστές μάρκες μπύρας μεταξύ των οποίων οι: Affligem, Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel, Chimay, καθώς και το μηλίτη Strongbow.
Διαθέτει τρεις μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία. Διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο διανομής και πώλησης, όπου παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις πέντε ηπείρους.
Απασχολεί 850 άτομα προσωπικά και εξάγει περίπου το 10% της παραγωγής της, ενώ προ διετίας πραγματοποίησε επένδυση στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Πάτρα 2 εκατ. ευρώ για την παραγωγή βαρελίσιας μπύρας, η οποία εξάγεται σε τέσσερις χώρες.