Συνήθως πίσω από μια οικονομική επιτυχία κρύβεται μια ενδιαφέρουσα επιχειρηματική ιστορία, μια κερδοφόρα επενδυτική πορεία, μια συνεπής και συγκροτημένη αναζήτηση απόδοσης μέσω της ανάληψης αντίστοιχου ρίσκου, ή ένα πρωτότυπο γεγονός ή μια μαγική ιδέα. Σήμερα στην απάντηση για το πως κάποιος έγινε πλούσιος, υπάρχει και η απάντηση «παίζοντας βιντεοπαιχνίδια στο διαδίκτυο». Κι αυτή η απάντηση δεν έχει κανένα στοιχείο υπερβολής.
Η σημερινή αξία της παγκόσμιας ψηφιακής βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών ανέρχεται στα $336 δισ., στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα πνευματικά δικαιώματα, η αποτίμηση της τεχνογνωσίας, το software και το hardware. H αγορά βιντεοπαιχνιδιών έχει ξεπεράσει προ πολλού την αξία του χώρου τη τηλεόρασης της, θέασης on demand, του κινηματογράφου καθώς και του μουσικού στερεώματος.
Καθημερινά περισσότερα από 3 δισ. άτομα σε όλον τον κόσμο, παίζουν παιχνίδια μέσα σε αυτόν τον μαγικό ψηφιακό κόσμο των διαδικτυακών βιντεοπαιχνιδιών, με σκοπό να αποκομίσουν κέρδη, μικρά ή μεγάλα.
Στον ακόλουθο πίνακα, βλέπουμε μια λίστα με τους 25 πιο επιτυχημένους παίκτες και τα κέρδη που αποκόμισαν μέσα στο 2021.
Στον ακόλουθο πίνακα βλέπουμε τη λίστα με τις 25 χώρες των οποίων οι παίκτες έχουν αποκομίσει τα μεγαλύτερα κέρδη.
Στον ακόλουθο πίνακα βλέπουμε τη λίστα με τις ηλικίες των παικτών που αποκομίζουν τα υψηλότερα κέρδη.
Παρατηρούμε ότι οι ηλικίες είναι χαμηλές και αντιστοιχούν σε νέους, που θα έπρεπε να σπουδάζουν ή να εργάζονται. Όμως αυτοί έχουν επιλέξει σαν «πραγματική εργασία» και σαν πηγή βιοπορισμού, τη συμμετοχή τους σε βιντεοπαιχνίδια. Μάλιστα στον ακόλουθο πίνακα βλέπουμε τους πλουσιότερους παίκτες των ηλικιών κάτω από τα 18, τα ποσά που έχουν κερδίσει και τις ημερομηνίες της πρώτης τους νίκης.
Μέσα στους ανωτέρω πίνακες υπάρχουν παίκτες που κέρδισαν παιχνίδια ρουλέτας ή παιχνίδια με χαρτιά, οπότε εκεί οι παίκτες γνωρίζουν, ότι έχουν κερδίσει κάποιους άλλους και ότι δεν έχουν δημιουργηθεί κέρδη από το πουθενά. Και πράγματι, σε αυτές τις περιπτώσεις τα κέρδη είναι σημαντικά. Οι παίκτες θεωρούνται «αθλητές», κερδίζουν τουρνουά και αρκετοί από αυτούς αποκτούν και χορηγούς.
Ωστόσο, σε διάφορες πτωχές χώρες στις οποίες οι πολίτες, ζουν μέσα στη ανέχεια και στην ανεργία, όπως είναι για παράδειγμα η Βενεζουέλα και οι Φιλιππίνες υπάρχουν άλλες πλατφόρμες πιο φιλικές και πιο εύχρηστες για τις μικρές ηλικίες, με βιντεοπαιχνίδια με ζώα, με τέρατα, με πολεμιστές και με κάστρα. Σε αυτά τα παιχνίδια, τα παιδιά αγοράζουν ζώα που τα εκπαιδεύουν, αγοράζουν πανοπλίες και σπαθιά, σκοτώνουν τέρατα και αγοράζουν κρυφές διαδρομές και μονοπάτια, ανακαλύπτουν συμμάχους και προδότες για να κατακτήσουν κάστρα και να νικήσουν τους εχθρούς τους.
Μέσω αυτών των βιντεοπαιχνιδιών που ονομάζονται «play-to-earn games», δηλαδή «παίζω για να αποκτήσω» οι παίκτες κατατροπώνοντας τους αντιπάλους τους, κερδίζουν μέσα σε αυτό το ψηφιακό παράλληλο σύμπαν, δυο κατηγορίες βραβείων. Το πρώτο είναι ότι κερδίζουν επιβραβεύσεις που μπορούν να μεταπωλήσουν σε άλλους παίκτες που επιθυμούν να αποκτήσουν δύναμη, όπλα, στρατό. Το δεύτερο είναι να κερδίσουν tokens, που μπορούν να ανταλλάξουν με κρυπτονομίσματα. Και ακολούθως να ανταλλάξουν τα κρυπτονομίσματα με πραγματικά χρήματα, για να αγοράσουν τρόφιμα, είδη ένδυσης ή να πληρώσουν άλλες υποχρεώσεις τους.
Και εδώ διαπιστώνουμε, ότι αυτό το παράλληλο ψηφιακό σύμπαν, που για πολλούς είναι μια ιστορία χωρίς νόημα, κάπου τέμνεται με τον δικό μας φυσικό και πραγματικό κόσμο. Τα tokens, τα «κέρδη / χρήματα» της επιβράβευσης των βιντεοπαιχνιδιών, μέσω των ανταλλακτηρίων των κρυπτονομισμάτων γίνονται δολάρια, ευρώ ή οτιδήποτε άλλο.
Είναι λεφτά από το πουθενά; Φυσικά και όχι. Προέρχονται από τα αρχικά χρήματα που τοποθετούν οι παίκτες μέσα στα παιχνίδια, είτε για να συμμετάσχουν, είτε για να αποκτήσουν δύναμη αγοράζοντας υποστηρικτικά μέσα.
Παράγεται πλούτος μέσα από αυτή τη διαδικασία; Φυσικά και όχι. Τα κέρδη είναι μέρος μιας απίστευτης πυραμίδας μέσα στην οποία εμπλέκονται εκατομμύρια ανθρώπων από όλον τον κόσμο.
Έχουμε μπροστά μας μια πυραμίδα, την οποία εμπιστεύονται άνθρωποι, που παίζουν με συμπαθητικά ζωάκια, με αδηφάγα τέρατα, που πολεμούν με εχθρούς και κατακτούν κάστρα και πόλεις, για να μπορέσουν να βγάλουν ένα μεροκάματο. Άνθρωποι που βλέπουν ότι το μαγικό σπαθί που εξοντώνει τον δράκο, στο τέλος της ημέρας μπορεί να πωληθεί σε κάποιον άλλον παίκτη και να λάβει σαν αντάλλαγμα tokens που θα τα μετατρέψει σε cryptos και μετά σε δολάρια ή πέσος. Άνθρωποι που έχουν στόχο της καθημερινότητας τους, να «σκοτώσουν αντιπάλους», να καταλάβουν ένα κάστρο, να κερδίσουν, να αποκτήσουν tokens και στη συνέχεια cryptos και ακολούθως κάποιο πραγματικό νόμισμα.
Κι αν νομίζετε, ότι στην Ελλάδα είναι δύσκολο να συναντήσετε κάποιον που θα σας πει ότι η δουλειά του είναι να παίζει βιντεοπαιχνίδια, συμβουλευτείτε τον ακόλουθο πίνακα, στον οποίο φαίνεται ότι υπάρχουν 430 Έλληνες παίκτες με συνολικά κέρδη σχεδόν $2 εκατ. από αυτό το παράλληλο ψηφιακό σύμπαν.