Του Απόστολου Σκουμπούρη
«Θύμα» του σχεδίου αναδιάρθρωσης έπεσε το κατάστημα Notos Home στην πλατεία Κοτζιά του ομίλου NotosCom Holdings, μετά και την συμφωνία με την Pillarstone το περασμένο καλοκαίρι. Μετά από εξαιρετικά μεγάλη αργοπορία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του πλάνου αναδιάρθρωσης, φαίνεται πως ξεμπλοκάρουν οι πρώτες πρωτοβουλίες.
Μέρος του σχεδίου εξορθολογισμού δραστηριοτήτων και περιορισμού κόστους είναι και το κλείσιμο αυτού του καταστήματος πλατεία Κοτζιά, η δραστηριότητα του οποίου μεταφέρεται στο Notos Galleries, στη γωνία Σταδίου και Αιόλου, και συγκεκριμένα, στον 6ο και 7ο όροφο του πολυκαταστήματος.
Θυμίζουμε πως τον Ιούλιο του 2018 η πλατφόρμα διαχείρισης δανείων Pillarstone και οι πιστώτριες τράπεζες της NotosCom Συμμετοχών κατέληξαν σε συμφωνία αναδιάρθρωσης του ομίλου, μέσω από ένα μακροχρόνιο πλάνο εξυγίανσης. Η πλατφόρμα θα επενδύσει σε συνεργασία με τις ελληνικές τράπεζες νέα κεφάλαια ύψους 25 εκατ. ευρώ, με στόχο το «γύρισμα» της εταιρείας προς την ανάπτυξη και τη φυγή προς τα εμπρός.
Το ΝotosCom Home πλησίον του δημαρχείου Αθηνών ήταν το πρώτο τέτοιας έκτασης κατάστημα με shop in a shop είδη για το σπίτι, ενώ ιδρύθηκε μέσω συνεργασίας του ομίλου Παπαέλληνα με τον επιχειρηματία Ανδρέα Κορασίδη, στην ιδιοκτησία του οποίου ήταν το ακίνητο.
Το εν λόγω κατάστημα άνοιξε το 2004 και ήταν το πρώτο τέτοιου είδους για τον όμιλο, ο οποίος διαθέτει ένα ακόμη Notos Home, το οποίο συστεγάζεται με κατάστημα των Public στο Εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι.
Xάθηκαν 80 εκατ. από τον τζίρο σε πέντε χρόνια
H κρίση, ο ανταγωνισμός, αλλά και κάποιες αστοχίες της διοίκησης, όπως τα «ανοίγματα» που δεν σχεδιάστηκαν σωστά αποτελούν βασικές αιτίες των κλυδωνισμών που υπέστη η Notos Com.
Η κρίση αιφνιδίασε τη διοίκηση του ομίλου που έκανε αρκετές λανθασμένες επιλογές, όμως σημαντικό ρόλο έπαιξε η (πρότερη αλλά και διαρκής μέχρι τώρα) υποβάθμιση της περιοχής της Ομόνοιας, όπου βρίσκεται και η «καρδιά» της επιχείρησης με τα δύο μεγαλύτερα καταστήματά της.
H μείωση της κατανάλωσης από το 2010 κι έπειτα ενέτεινε τα προβλήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2011 έως το 2016 χάθηκαν σχεδόν 80 εκατ. ευρώ από τον ετήσιο τζίρο του ομίλου Notos Galleries.
Η Notos Com εκτός από τα οκτώ καταστήματα που διαθέτει (σε Aθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Kαλαμάτα) έχει και την αντιπροσώπευση μιας σειράς ηχηρών εμπορικών brands ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών (Lacoste, Gant, American Eagle, Nautica, Chanel, Lancaster, Sisley, Clarins, Polo Ralph Lauren κ.α.) για την Eλλάδα και τις αγορές της NA και Kεντρικής Eυρώπης.
Το ιστορικό της Αφοί Λαμπρόπουλοι
Πολύ μεγάλη είναι η ιστορία της εταιρείας, καθώς ξεκινάει το 1906, όταν ο Ξενοφών και ο Βασίλειος Λαμπρόπουλος ίδρυσαν την «Αφοί Λαμπρόπουλοι», η οποία βρισκόταν στη γωνία Αιόλου και Σοφοκλέους.
Το 1913 το κεντρικό κατάστημα μεταφέρθηκε στη συμβολή των οδών Αιόλου και Σταδίου (εκεί όπου βρίσκεται το εμβληματικό κατάστημα έως σήμερα) και με τον καιρό επεκτάθηκε και στη Λυκούργου. Το 1968 η επιχείρηση εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ το 1999 πέρασε στον έλεγχο του Ομίλου Επιχειρήσεων Παπαέλληνα. Το 2007 η εταιρεία βγήκε από το Χρηματιστήριο.
Ποια είναι η Pillarstone
Η Pillarstone είναι πλατφόρμα διαχείρισης κόκκινων δανείων και έχει συνάψει «μνημόνιο» με τη NotosCom Holdings αλλά και τις πιστώτριες τράπεζες, για την εφαρμογή ενός πλάνου βιώσιμης αναδιάρθρωσης.
Eπενδύει μακροπρόθεσμα σε επιχειρήσεις, βοηθώντας τες να ανακάμψουν και να αναπτυχθούν περαιτέρω μέσω της παροχής νέων κεφαλαίων αλλά και σημαντικής τεχνογνωσίας σε ό,τι αφορά στη διοίκηση επιχειρήσεων.
Η Pillarstone διαχειρίζεται πλέον πάνω από 2 δισ. ευρώ μη-εξυπηρετούμενων δανείων, μέσω αντίστοιχων συνεργασιών με άλλες εταιρείες. Η Pillarstone ανακοίνωσε πρόσφατα και την πρώτη της αποεπένδυση από την ιταλική εταιρεία συσκευασίας τροφίμων Cuki, η οποία πωλήθηκε στη Melitta Group Management GmbH & Co.