Τη σημασία της αγοράς ναυτιλιακών ομολόγων ως αναπτυξιακό εργαλείο, επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, από το βήμα του 12ου Capital Link Shipping Forum, τονίζοντας ότι καταγράφεται σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, από θεσμικούς αλλά και από ιδιώτες επενδυτές, στον ένα χρόνο λειτουργίας της συγκεκριμένης αγοράς και οι προοπτικές της είναι ισχυρές.
Ο κ. Μεγάλου σημείωσε ότι η παρούσα συγκυρία έχει προσωρινά ανακόψει τη δραστηριότητα, γενικότερα στην αγορά εταιρικών ομολόγων, η οποία ειδικά από πέρυσι αλλά και στην έναρξη του 2022, είχε ισχυρό momentum. Το ενδιαφέρον παραμένει έντονο και η δραστηριότητα θα ανακάμψει μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, τόνισε ο κ. Μεγάλου, παροτρύνοντας τους παράγοντες της ναυτιλίας που συμμετείχαν στο Forum να προετοιμαστούν για να αξιοποιήσουν το παράθυρο ευκαιρίας που θα δημιουργηθεί στην αγορά.
Ο CEO της Τράπεζας Πειραιώς αναφέρθηκε στην κινητικότητα που παρουσιάζεται συνολικά στην αγορά εταιρικών ομολόγων του Χρηματιστηρίου Αθηνών την τελευταία πενταετία, όπου έχουν γίνει 23 εκδόσεις, συγκεντρώνοντας κεφάλαια άνω των 4 δισ. ευρώ, με μεγάλη συμμετοχή επενδυτών, θεσμικών αλλά και ιδιωτών που έχουν απορροφήσει μάλιστα το 60% της ζήτησης. Το 2021 ήταν έτος ρεκόρ, με επτά εκδόσεις που συγκέντρωσαν 1,4 δισ. ευρώ ενώ ήδη τους δύο πρώτους μήνες του 2022 έγιναν δύο εκδόσεις.
Η Τράπεζα Πειραιώς έχει ενεργό ρόλο στην αγορά εταιρικών ομολόγων, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 30% όσο αφορά, τόσο τη ζήτηση όσο και την κατανομή των εκδόσεων, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην αγορά ναυτιλιακών ομολόγων, έχοντας πρωτοστατήσει στο άνοιγμα της αγοράς αυτής και συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της δομής και της διαδικασίας που παρουσίαζε ιδιαιτερότητες λόγω του συγκεκριμένου κλάδου.
Οι τρεις εκδόσεις ναυτιλιακών ομολόγων - από τις εταιρείες Costamare, Capital Product Partners, Safe Bulkers - έγιναν από μεγάλες εταιρείες, εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο, με ισχυρά θεμελιώδη και προοπτικές και συγκέντρωσαν κεφάλαια ύψους 350 εκατ. ευρώ σε λιγότερο από ένα έτος, με μεγάλη ζήτηση που οδήγησε σε υπερκάλυψη ρεκόρ μεταξύ του συνόλου των εκδόσεων του ΧΑ, είπε ο κ. Μεγάλου. Στις συγκεκριμένες εκδόσεις, η Τράπεζα Πειραιώς είχε μερίδιο της τάξης του 40% με 45% όσο αφορά τη ζήτηση και την κατανομή και λειτούργησε και στις τρεις ως Joint Bookrunner, Lead Manager & Issue Advisor.
Όπως επισήμανε ο κ. Μεγάλου, στα πλεονεκτήματα των ναυτιλιακών ομολόγων για τους εκδότες είναι, μεταξύ άλλων, η διαφοροποίηση των πηγών χρηματοδότησης που βελτιώνει τους όρους και την ευελιξία τους, το γεγονός ότι οι τίτλοι εκδίδονται συνήθως χωρίς εξασφαλίσεις, επιτρέποντας συμπληρωματική χρηματοδότηση με εξασφαλίσεις, ο τρόπος αποπληρωμής που μεγιστοποιεί την ευελιξία και τη βελτίωση των ταμειακών ροών και της ρευστότητας, η ελκυστικότητα, τόσο για θεσμικούς όσο και για ιδιώτες που οδηγεί σε διεύρυνση της επενδυτικής βάσης.
Στο Capital Link Shipping Forum, συμμετέχοντας σε πάνελ με θέμα την τραπεζική χρηματοδότηση στη ναυτιλία, ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, General Manager, Structured and Shipping Finance της Τράπεζας Πειραιώς, ανέφερε ότι η Τράπεζα Πειραιώς την τελευταία πενταετία προχώρησε σε νέες εκταμιεύσεις δανείων άνω των 3 δισ. δολαρίων στον κλάδο της ναυτιλίας, εκ των οποίων τα 1,2 δισ. δολάρια το 2021. «Σε ένα πολύ απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έχουμε εδραιώσει ισχυρή παρουσία, προσφέροντας στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις ανταγωνιστικές χρηματοδοτικές λύσεις και ένα σύνολο ολοκληρωμένων υπηρεσιών», σημείωσε ο κ. Πετρόπουλος.