Εδραιώνονται οι καλές εποχές για τον κατασκευαστικό κλάδο καθώς το «ξεπάγωμα» μεγάλων projects, όπως η γραμμή 4 του Μετρό και τα νέα κτιριακά ΣΔΙΤ έρχεται να διαδεχθεί η νέα γενιά έργων που φέρει την κωδική ονομασία «Υδωρ 2.0».
Πρόκειται για 21 έργα, συνολικού προϋπολογισμού κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας 4-4,5 δισ. ευρώ, τα οποία ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά το υπουργείο Υποδομών, με το ενδιαφέρον να είναι ισχυρό από τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους. Δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Άκτωρ, την Άβαξ, την εταιρεία Μυτιληναίος, την Intrakat αλλά και ξένες εταιρείες, όπως η Veolia, η Egis και η Vinci.
Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, ο τρόπος δημοπράτησης των συγκεκριμένων έργων, δηλαδή μέσω ΣΔΙΤ πυροδοτεί το ισχυρό ενδιαφέρον των εταιρειών, καθώς η ανάληψή τους συνοδεύεται από σταθερές και επαναλαμβανόμενες ροές για 25 χρόνια.
Από το πρόγραμμα Ύδωρ 21 έργα αντιστοιχούν σε φράγματα και δίκτυα πανελλαδικά, ενώ υπολογίζεται ότι η ολοκλήρωσή τους θα επιτρέψει την άρδευση περισσότερων από 1,3 εκατ. στρεμμάτων σε όλη τη χώρα.
Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ο διαγωνισμός για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική που είναι ύψους 86 εκατ. ευρώ και κατάφερε να προσελκύσει ισχυρό ενδιαφέρον. Στον διαγωνισμό, που εισήλθε, πρόσφατα, στη δεύτερη φάση συμμετέχουν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Χρ. Κωνσταντινίδης, το σχήμα Intrakat – Suez Eau France – ΕΥΑΘ Υπηρεσίες και αυτόνομα η Άκτωρ Παραχωρήσεις.
Όπως αναφέρουν από το υπουργείο Υποδομών, πρόκειται για το πρώτο φράγμα που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και η μεγάλη συμμετοχή εταιριών προμηνύει εξίσου υψηλό ενδιαφέρον για τα νέα αυτού του είδους projects που πρόκειται να δημοπρατηθούν. Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι το φράγμα Χαβρία θα καλύψει το 33% των συνολικών υδρευτικών αναγκών της Χαλκιδικής.
Ψηλά στη λίστα βρίσκεται το έργο της μετακίνησης των υδάτων του Νέστου, το οποίο, όπως είπε, πρόσφατα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συζητείται εδώ και δεκαετίες. Μάλιστα, το project φαινόταν να είναι "ώριμο" από το 2009, έχοντας ως στόχο την μεταφορά νερού από τον Νέστο στις πεδιάδες Ξάνθης και Κομοτηνής για την αποκατάσταση των υπόγειων υδροφορέων. Το έργο έχει κόστος κατασκευή 203 εκατ. ευρώ και θα οδηγήσει στην άρδευση 200 χιλ. στρεμμάτων, οφελώντας 20.000 αγρότες.
Ξεχωρίζει και το έργο της λιμνοδεξαμενής Χοχλακίων Σητείας και της δημιουργίας δικτύου προσαγωγών μεταφοράς νερού σε υφιστάμενο δίκτυο άρδευσης που έχει κόστος 18,5 εκατ.ευρώ και θα επιτρέψει την άρδευση 4,1 χιλ. στρεμμάτων.
Τα νέα φράγματα περιλαμβάνουν αυτό στον Αγ.Ιωάννη Ιεράπετρας που θα συνοδευτεί με την κατασκευή δικτύου άρδευσης, διαθέτοντας κόστος της τάξεως των 26 εκατ. ευρώ, με το νέο ταμιευτήρα να έχει χωρητικότητα 1.705.000 κυβικών μέτρων.
Εκτός όμως, από τα παραπάνω έργα, την αγορά κινητοποιούν ο, εν εξελίξει, διαγωνισμός 235 εκατ. ευρώ για το εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της Αττικής, όπως και το έργο ύδρευσης Κέρκυρας που βρίσκεται στη φάση του σχεδιασμού.