Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τον 9ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας, που «τρέχει» η Εθνική Τράπεζα στο πλαίσιο του προγράμματος NBG Business Seeds για τη στήριξη της καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Νέοι επιχειρηματίες που έχουν μια καινοτόμο υπηρεσία ή ένα πρωτότυπο προϊόν καλούνται να καταθέσουν την πρότασή τους μέχρι και τις 8 Οκτωβρίου του 2018 στην επίσημη ιστοσελίδα της Εθνικής Τράπεζας, διεκδικώντας χρηματοδότηση και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα δώσουν στην επιχείρησή τους τη δυνατότητα να προχωρήσει στο επόμενο βήμα.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης και συνεργασιών με πολλούς διαφορετικούς φορείς, μεταξύ των οποίων, πανεπιστήμια, funds και καταξιωμένα στελέχη της αγοράς, τα οποία κάνουν «focus» στη νεοφυή επιχειρηματικότητα, αλλά και για ένα βασικό κανάλι μέσω του οποίου η Εθνική Τράπεζα είναι σε θέση να εντοπίσει καινοτόμους ιδέες και επιχειρήσεις.
«Η υποβολή της αίτησης στον Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας σηματοδοτεί την έναρξη ενός μεγάλου ταξιδιού γνωριμίας με τις συμμετέχουσες ομάδες, κατά το οποίο έμπειρα στελέχη της αγοράς θα εστιάσουν στις ανάγκες της κάθε εταιρείας, παρέχοντας στη συνέχεια τη σωστή καθοδήγηση. Η συνεργασία άλλωστε με εταιρείες όπως η Facebook, η Amazon, η Google, η Microsoft, η PricewaterhouseCoopers, το Ίδρυμα Ωνάση κ.ά. υπογραμμίζουν τη σημασία του διαγωνισμού», αναφέρει στο liberal.gr, o δρ Σπύρος Αρσένης, συντονιστής του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας.
Έχοντας περάσει από θέσεις ευθύνης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, στους τομείς μάρκετινγκ και πωλήσεων συστημάτων πληροφορικής, ο κ. Αρσένης βρίσκεται πλέον στην Εθνική Τράπεζα στο Business Banking της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Πελατών Λιανικής, με αρμοδιότητα στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής και είναι ο άνθρωπος που συντονίζει το έργο της ανάδειξης καινοτόμων start-ups.
Τα τελευταία χρόνια, μαζί με την ομάδα του «τρέχουν» δράσεις, εκτός από την Αθήνα, σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο, με στόχο να αναπτύξουν ένα δίκτυο μεταξύ start-ups, τοπικών φορέων και ερευνητών που διαχειρίζονται τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί μια σειρά συναντήσεων και έχει δοθεί η ευκαιρία σε ομάδες νέων επιχειρηματιών να συνδεθούν με τοπικούς επιχειρηματίες, εξετάζοντας το ενδεχόμενο πιθανής συνεργασίας.
Η εκτίμησή του είναι, πως το επίπεδο του ελληνικού start-up οικοσυστήματος ωριμάζει διαρκώς, παραδέχεται ωστόσο, πως χρειάζονται ακόμη πολλά βήματα. «Είμαι αισιόδοξος για την εξέλιξη των ελληνικών start-ups, διότι υπάρχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να τα καταφέρουν. Δεν είναι μόνον οι πολλοί διαγωνισμοί που τρέχουν, είναι επίσης τα 430 εκατομμύρια ευρώ και τα εννέα καινούργια funds που έχουν έρθει για να καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες της νεοφυούς επιχειρηματικότητας», τονίζει ο κ. Αρσένης. Άλλωστε, όπως λέει και ο ίδιος, το 60% με 70% του ενεργού οικοσυστήματος έχει περάσει από τον εν λόγω διαγωνισμό. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η Blueground, η Pollfish, το Doctoranytime και η Nanuka.
«Φροντίζουμε, ώστε να βρισκόμαστε πολύ κοντά στις επιχειρήσεις και να τις βοηθάμε, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και συμβουλευτικά. Το προσεχές διάστημα δύο στελέχη της Amazon θα έρθουν στη χώρα μας, προκειμένου να δουν καινοτόμες ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις. Μην ξεχνάτε, ότι στο παρελθόν ο πολυεθνικός κολοσσός έχει προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες, ύψους 100.000 δολαρίων» σε επιλεγμένες εταιρείες του προγράμματός μας.
Η συμμετοχή στον Διαγωνισμό μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική με αντικείμενο που εντάσσεται σε μία από τις θεματικές ενότητες Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα, Περιβάλλον και Τεχνολογία ή Πολιτισμός και Τεχνολογία. Για τον κ. Αρσένη, νεοφυής επιχειρηματικότητα δεν είναι μόνο εκείνη που αφορά τον τομέα της πληροφορικής. Μπορεί κάλλιστα να είναι ο αγροδιατροφικός τομέας ή ο τουρισμός, αλλά και κάθε κλάδος της ελληνικής οικονομίας που εστιάζει στην καινοτομία και έχει κάτι καινούργιο να προσφέρει στην αγορά.
«Μας συγκινούν ιδιαίτερα οι τοπικές προσπάθειες που γίνονται. Δεν θέλουμε οι νέοι να ασχολούνται επιχειρηματικά μόνο με καφετέριες και ταβέρνες», λέει χαρακτηριστικά. Και προσθέτει ότι, εκτός από την καινοτόμο ιδέα, αυτό που μετράει για να περάσει μια ομάδα στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η ύπαρξη των πρώτων χρηστών της εφαρμογής και φυσικά το ιδανικό θα είναι η εταιρεία να έχει στο ενεργητικό της τα πρώτα της έσοδα.
«Εκτιμούμε ότι η συμμετοχή στον διαγωνισμό θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα, δηλαδή συνολικά 300 με 400 προτάσεις. Σε πρώτη φάση δεν ζητάμε από μια ομάδα να έχει καταρτισμένο business plan για να υποβάλει την πρότασή της. Αυτό θα γίνει, εφόσον περάσει στο επόμενο στάδιο», διευκρινίζει ο κ. Αρσένης.