Ο Χρήστος Σπίρτζης και ο Νίκος Μαυραγάνης επιχείρησαν να καταδικάσουν την Taxibeat αλλά κατάφεραν να υποπέσουν σε σφάλματα λόγω… άγνοιας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, Νίκου Δρανδάκη ο κ. Σπίρτζης ξεκίνησε τις ερωτήσεις προκειμένου να τον εκθέσει. Αλλά κατάφερε να εκτεθεί ο ίδιος. Η εμμονή του να καταδικάσει μια ιδιωτική επιχείρηση τον οδήγησε σε καινοφανή επιχειρήματα.
Συγκεκριμένα, ισχυρίστηκε ότι η Beat έβγαζε τα χρήματά της στο εξωτερικό όταν ίσχυαν τα capital controls. Ο κ. Δανδράκης του απάντησε ότι μόνο τα χρήματα από τις πιστωτικές κάρτες των πελατών οδηγούνται σε τράπεζα της Ολλανδίας, την ABN Amro Bank (την οποία ο Χ. Σπίρτζης δεν γνώριζε καν!), αφού την συγκεκριμένη υπηρεσία (όπως συμβαίνει σε αρκετές επιχειρήσεις) είχε αναλάβει μια άλλη ολλανδική εταιρεία, που διατηρούσε τους λογαριασμούς της εκεί. «Μετά τα χρήματα γυρνούσαν στην Ελλάδα», εξήγησε ο κ. Δρανδάκης, με τον υπουργό Υποδομών να επιμένει, παρά την σαφή επιχειρηματική εξήγηση.
Ο υπουργός Υποδομών συνέχισε την… εξέταση του, επαναλαμβάνοντας ότι η εταιρεία δεν πληρώνει φόρους. Τα στοιχεία, όμως, αποδεικνύουν το αντίθετο. Σύμφωνα με τον κ. Δρανδάκη η Beat πλήρωσε το 2017 1,1 ευρώ φόρους και εισφορές. «Φορολόγηση - κέρδη. Το 2017 η εταιρία μας δήλωσε στην εφορία, ανήκουμε στη ΦΑΕ Αθηνών, 3.700.000 ευρώ τζίρο, κύκλο εργασιών. Από αυτά, η μισθοδοσία μας είναι 1.150.000 ευρώ για ένα χρόνο. Επίσης, μέσα στο 2017 πληρώσαμε 1.140.000 ευρώ φόρους και εισφορές. Οι φόροι είναι Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ., ειδική εισφορά αλληλεγγύης και ασφαλιστικές εισφορές στο Ι.Κ.Α., της τάξης των 500.000 ευρώ, για πέρυσι μόνο», είπε και συμπλήρωσε «Δεν έχουμε βγάλει κέρδη ακόμα. Κάθε χρόνο από το 2011 μέχρι σήμερα ο αριθμός των εργαζομένων διπλασιάζεται. Σήμερα έχουν 120 και θα κλείσουμε το έτος με πάνω από 200». Προσέθεσε ότι ο μέσος μισθός στην εταιρεία φτάνει τα 1700-1800 ενώ ο κατώτατος δεν είναι χαμηλότερος από 1000 ευρώ!
Ένα άλλο σημείο που εκτέθηκε ο Χ. Σπίρτζης ήταν η εμμονή του ότι η εταιρεία ιδρύθηκε στο Λονδίνο και όχι στην Ελλάδα, μολονότι διαθέτει υποκατάστημα στη χώρα μας. Όπως είπε ο κ. Δρανδάκης αυτό συνέβη επειδή στην Ελλάδα το 2011 ήθελε ένα με δύο μήνες για την ανοίξει ενώ στην Αγγλία το έκανε σε μια μέρα και «μέχρι το τέλος της εβδομάδες είχα και τραπεζικούς λογαριασμούς για να καταθέσουν τα χρήματα οι επενδυτές». «Τότε ήταν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ», είπε αμήχανος ο κ. Σπίρτζης για να του θυμίσει ο Γ. Μανιάτης ότι τότε και εκείνος ήταν… ΠΑΣΟΚ!
Απάντηση πήρε και για τις περίφημες offshore εταιρείες που επένδυσαν στην Taxibeat. Άνθρακας φυσικά αποδείχτηκε ο χρυσός. «Οι μέτοχοι έστειλαν τα χρήματα όντως από offshore αλλά η παρουσία ήταν της τάξης του 2 με 2,5%», είπε αρχικά και συμπλήρωσε απευθυνόμενος στον υπουργό: «τα λεφτά ήρθαν στην Ελλάδα».
Τέλος, δέχτηκε και ερώτηση για την δήθεν σύνδεση της Μαρέβα Μητσοτάκη με την Beat. Η πρώτη του αντίδραση ήταν να εξηγήσει το δημοσίευμα. «Κατάλαβα ότι η κ. Γκραμπόφσι έχει επενδύσει στη Blueground, στην οποία έχει επενδύσει ο κ. Αποστολάκης, ένας από τους επενδυτές της Taxibeat», είπε και προσέθεσε: «Δεν βλέπω κάποια σχέση και δεν αφορά εμένα. Δεν βλέπω γιατί πρέπει να απαντήσω».
Αλέξανδρος Διαμάντης