Και να πληρώναμε για τέτοια δημοσιότητα στο πλαίσιο μιας στοχευμένης διαφημιστικής καμπάνιας είναι αμφίβολο αν θα την είχαμε. Σε μία περίοδο που ο πλανήτης παλεύει να κρατηθεί όρθιος από την πανδημία του κορονοϊού, η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος. Με συνεχείς ανταποκρίσεις και αναλύσεις τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου παρουσιάζουν τις εξελίξεις στη χώρα μας με κεντρικό άξονα την επιτυχή αντιμετώπιση του ιού.
Είναι σαφές ότι η έγκαιρη αντίδραση του κρατικού μηχανισμού σε συνδυασμό με την μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών αποτελούν τον καλύτερο «κράχτη», την ώρα που η βαριά μας βιομηχανία, ο τουρισμός, παλεύει να διασωθεί.
Δεν αποτελεί μυστικό ότι η Ελλάδα αναγνωρίζεται σε διεθνές επίπεδο σε σχέση με το γεγονός ότι είχε πολύ λιγότερα κρούσματα και θανάτους σε σχέση με πολλές άλλες χώρες. Έτσι, πέρα από το μείζον ζήτημα, που ήταν -και είναι- η προστασία της ανθρώπινης ζωής, η χώρα μας εξέπεμψε σε παγκόσμια κλίμακα μια θετική εικόνα σε ό,τι αφορά στην αντιμετώπιση της πανδημίας.
«Ακυρώσαμε τα στερεότυπα που κάποιοι έσπευδαν να χρησιμοποιήσουν σε βάρος μας και αναδείξαμε, όλοι μαζί οι Έλληνες, μια χώρα πρότυπο. Αυτό είναι ένα τεράστιο άυλο εθνικό όφελος, μια κληρονομιά για την μετά τον κορονοϊό εποχή. Αυτή η εικόνα μπορεί τώρα να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες» ήταν η φράση συνομιλητή του κ. Μητσοτάκη.
Η εξαιρετικά καλή πορεία της χώρας τους τελευταίους δύο μήνες δείχνει να την φέρνει σε καλύτερη αφετηρία για την επανεκκίνηση του τουρισμού σε σχέση με πολλές άλλες χώρες. Δίχως άλλο αποτελεί ένα καλό «διαβατήριο», το οποίο θα πρέπει να σφραγίσουμε τις επόμενες ημέρες με τη συμπεριφορά μας στις παραλίες, αλλά και σε όλους τους υπαίθριους αλλά και κλειστούς χώρους.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή, το πακέτο στήριξης του ελληνικού τουρισμού είναι ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωσή του. Οι συσκέψεις του πρωθυπουργού με τους αρμόδιους υπουργούς ολοκληρώνονται και είναι θέμα ωρών η δημοσιοποίησή του. Η ίδια πηγή επιμένει μάλιστα ότι δεν αποκλείει αυτό να συμβεί την Πέμπτη. Το πώς, είναι μάλλον οριστικοποιημένο. Αρχικά θα υπάρξει ένα τηλεοπτικό μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τους πολίτες με άξονα την σημασία που έχει για την Ελλάδα ο τουρισμός. Μία φράση μάλιστα του πρωθυπουργού πριν από μερικές μέρες στην παγκόσμια σύνοδο της Boston Consulting Group είναι ενδεικτική για την τακτική που θα ακολουθήσει αυτό το καλοκαίρι η Ελλάδα. «...Θέλουμε ένα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς από μια πολύ μικρότερη πίτα. Η ευρωπαϊκή πίτα του τουρισμού θα είναι πολύ μικρότερη αλλά φέτος το καλοκαίρι θέλουμε ένα μεγαλύτερο μερίδιο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, κάτι που αναμένεται να επαναλάβει και στο νέο του μήνυμα.
Αμέσως μετά συναρμόδιοι υπουργοί θα αναλάβουν να εξειδικεύσουν το περιεχόμενο του σχεδίου και στις τρεις διαστάσεις του. Εργασία, φορολογία, ρευστότητα.
Το σχέδιο βοήθειας της βαριάς ελληνικής βιομηχανίας ισοδυναμεί με μία «καυτή πατάτα» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Στην περίπτωση πετύχει να περισώσει τις ήδη μεγάλες ζημιές θα προσθέσει μία σημαντική πολιτική νίκη στο ενεργητικό της, κάτι που θα κληθεί να αποφασίσει τον τρόπο εξαργύρωσής της. Σε αντίθετη περίπτωση θα υποστεί μία ήττα που μπορεί εν πολλοίς να έχει ως γενεσιουργό αιτία τον κορονοϊό, όμως στο τέλος της μέρας οι πολίτες θα την χρεώσει τον κ. Μητσοτάκη με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν βρισκόμαστε σε «νεκρό πολιτικό χρόνο»...