Του Αλέξανδρου Διαμάντη
Με την διαδικασία του κατεπείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, το οποίο ωστόσο δεν περιλαμβάνει την σύμβαση για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο ιδρύεται η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία θα προχωρά στις απαραίτητες αδειοδοτήσεις των επιχειρήσεων του κλάδου. Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που τελούν υπό την κυριότητα ή τον έλεγχο του κράτους, έχουν ανεξάρτητο καθεστώς σύμφωνα με το οποίο τηρούν στοιχεία ενεργητικού, προϋπολογισμούς και λογαριασμούς χωριστούς από εκείνους του κράτους. Επιπλέον, ορίζεται ότι ο ΟΣΕ διαχειρίζεται την εθνική σιδηροδρομική υποδομή και δεν παρέχει υπηρεσίες μεταφορών.
Να σημειωθεί ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά ότι θα προκληθεί δαπάνη επί του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ ως κρατική επιδότηση και παροχή κινήτρων στο διαχειριστή υποδομής (ΟΣΕ), ενώ δαπάνη που δεν μπορεί να υπολογιστεί θα προκληθεί και από τη διαγραφή χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ.
Σύμφωνα, τέλος, με τον προγραμματισμό για το εν λόγω νομοσχέδιο θα ακολουθηθεί η διαδικασία του κατεπείγοντος, προκειμένου αυτό να ψηφιστεί την προσεχή Παρασκευή.