Στα ερωτήματα που προέκυψαν από την τοποθέτηση του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη σχετικά με την σύμβαση 717 για την ανάταξη και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, εστίασε ο εισηγητής της ΝΔ Δημήτρης Καιρίδης κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή.
Ο κ. Καιρίδης ανέφερε αρχικά ότι «έχει έρθει η στιγμή για μια ψύχραιμη και νηφάλια και σε βάθος αποτίμηση του τι συνέβη, χωρίς κραυγές αλλά με στοιχεία και αποδείξεις τεκμηριωμένα» και εν συνεχεία σχολίασε την τοποθέτηση του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη λέγοντας ότι «με την πρωτολογία του δημιουργήθηκαν περισσότερα ερωτηματικά από όσες απαντήσεις είχε».
Παρατήρησε ότι «το αφήγημά του δεν ήταν συνεκτικό και δεν έβγαζε ένα νόημα» καθώς «μας είπε ότι ήταν μια κακή σύμβαση η 717 αλλά έδωσε έξι παρατάσεις εγγράφοντας ως αιτιολογία ότι υπαιτιότητα έχει και το δημόσιο».
Ποια ήταν, ρώτησε ο κ. Καιρίδης, ποια είναι η υπαιτιότητα του Δημοσίου και η μη ευθύνη του εργολάβου; Και δεν τις διορθώσατε με μια συμπληρωματική σύμβαση που έπρεπε να την είχατε φέρει στην Βουλή αλλά δεν την φέρατε;».
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε «έδωσε για την συντήρηση του δικτύου περίπου 9 εκατ. ευρώ στα τεσσεράμισι χρόνια! Η ΝΔ σχεδόν τα διπλάσια». Η πρώτη καταστροφή του συστήματος τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας σημειώθηκε το 2015. Τι έγινε μέχρι το 2019 που σημειώθηκε η δεύτερη πυρκαγιά στον ίδιο σταθμό για την αναδιάταξη του συστήματος;».
Το περίφημο Κέντρο της οδού Καρόλου, λειτουργούσε μέσω τηλεφώνου ή ενός καταγραφικού συστήματος σε ένα καντράν;
Πόσους διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ κάνατε για προσλήψεις στον ΟΣΕ; Γιατί τα στοιχεία δείχνουν επί των ημερών σας μόνο συμβάσεις και μετατάξεις. Η ευθύνη της ΡΑΣ που εσείς στελεχώσατε το 2017 δεν υπάρχει για την σιδηροδρομική ασφάλεια;
Η ηγεσία της ΡΑΣ που επιλέξατε δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τους σιδηροδρόμους. Καταλόγισε όμως ευθύνες και στην κυβέρνηση της ΝΔ που διατήρησε αυτή την διοίκηση της ΡΑΣ που ήταν ελλειμματική.
Ο κ. Καιρίδης, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο ύψος πώλησης του ΟΣΕ που έγινε επί των ημερών της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και η διαγραφή χρεών που έκανε προκειμένου αυτή να επιτευχθεί. Τέλος, σημείωσε ότι η αναφορά στο ανθρώπινο λάθος δεν γίνεται για να υπάρξει συσκότιση ή απόκρυψη ευθυνών αλλά θα πρέπει όλα να αποτιμηθούν.