Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους μέσω της δημιουργίας της πλατφόρμας gov.gr από την κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτελεί - κατά την αξιολόγηση των πολιτών και μάλιστα οριζόντια - τη δεύτερη σημαντικότερη κατάκτηση της μεταπολίτευσης.
Πάνω και από την είσοδο στην ΕΟΚ και τη μετέπειτα ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πάνω από τη δημιουργία του ΑΣΕΠ και της Διαύγειας. Αυτό έδειξε έρευνα της εταιρίας aboutpeople που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του project του ινστιτούτου Eteron «50 χρόνια δημοκρατία».
Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός ώστε να συμβαδίσει η Ελλάδα με την εποχή και τις ανάγκες, κρίνεται θετικά και μάλλον θετικά από το 89,5% των ερωτώμενων με μόλις 4,8% να απαντά αρνητικά ή μάλλον αρνητικά. Είναι εντυπωσιακό ότι απολύτως θετικά για το gov.gr απαντά το 88,2% όσων αυτοτοποθετούνται στην Αριστερά!
Αντίστοιχα το ποσοστό στην Κεντροαριστερά ανεβαίνει στο 95% και στο Κέντρο στο 94,9%. Μόνον η ίδρυση του ΕΣΥ προηγείται στις θετικές αξιολογήσεις με μικρή διαφορά (93,8%).
Γίνεται αυτομάτως αντιληπτό το μέγεθος της ευκαιρίας και της ευθύνης που έχει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για το «πλάτεμα και το βάθεμα» - κατά τη ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου - της μεγάλης αυτής μεταρρύθμισης που η κοινωνία τοποθετεί πολύ ψηλά, στη διάρκεια των 50 χρόνων της Μεταπολίτευσης.
Το πιλοτικό πρόγραμμα για το «Ψηφιακό Σχολείο», που ανακοινώθηκε και για λόγους συμβολισμού από το ορεινό χωριό Ριζώματα από τον Υπουργό Παιδείας παρουσία του Πρωθυπουργού, αλλά και το Ψηφιακό Φροντιστήριο που έπεται από το Σεπτέμβριο, δεν αποτελούν απλώς ένα ακόμη κρίκο στη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης.
Είναι ένα βήμα και για τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων στην παιδεία αλλά και της οικονομικής αιμορραγίας των οικογενειών με παιδιά που προετοιμάζονται για την είσοδό τους στο Πανεπιστήμιο.
Με μια πλατφόρμα τύπου Netflix την οποία η νέα γενιά παίζει στα δάχτυλά, οι μαθητές από την Α’ Δημοτικού έως και την Γ. Λυκείου θα έχουν πρόσβαση και στο ψηφιακό φροντιστήριο. Διαθέσιμο στο κινητό, στο tablet, στον υπολογιστή του σπιτιού, χωρίς κόστος για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Με τη δυνατότητα ζωντανών ερωτήσεων ώστε να επιλύονται άμεσα οι απορίες όπως γίνεται στο πανεπιστήμιο.
Είναι σίγουρο πως το «Ψηφιακό Σχολείο» και το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» θα προκαλέσουν τη συνήθη συνδικαλιστικο-τεχνοφοβική αντίδραση, υπό το γνωστό προκάλυμμα της «αγωνίας» για το καλό των μαθητών.
Η φυσική παρουσία ενός δασκάλου δεν αρκεί για να κάνει το μάθημα καλύτερο, ούτε η απουσία του σχολικού περιβάλλοντος κάνει καλό στο μαθητή.
Είμαστε όμως υποχρεωμένοι, εξαιτίας και της γεωγραφικής ιδιορρυθμίας της χώρας να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό την ψηφιακή εκπαίδευση για να καλυφθούν ανάγκες που υπάρχουν και δεν καλύπτονται όχι επειδή το κράτος δεν μεριμνά αλλά επειδή υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες.
Το υβριδικό σύστημα διδασκαλίας που θα εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο στη Γαύδο με φυσική παρουσία τριών βασικών εκπαιδευτικών και τα υπόλοιπα μαθήματα να διδάσκονται με τηλεκπαίδευση, έπρεπε να έχει «εφευρεθεί» από την ώρα που ανακαλύφθηκε το Internet για όλα τα σχολεία της περιφέρειας που δεν είναι προτιμητέα – για αντικειμενικούς και υποκειμενικούς λόγους – από τους εκπαιδευτικούς.
Η κοινωνία νιώθει τις ανάγκες κάθε εποχής πριν καν γίνουν ζητούμενο για την πολιτική και αυτό υποδηλώνει η αντίληψή της για το gov.gr.
Δεν το θεωρεί τόσο αυτονόητη κατάκτηση όσο δείχνουν να το θεωρούν τα ίδια τα στελέχη της κυβέρνησης που δεν κάνουν το promotion που αξίζει σε ένα τέτοιο επίτευγμα. Στους αντίποδες, το ΠΑΣΟΚ και ο Νίκος Ανδρουλάκης ανατρέχουν και θυμίζουν διαρκώς την προίκα του ΕΣΥ που μετράει ήδη δεκαετίες.