Με συγκεκριμένα μέτρα και μέσα ενισχύονται τα δημόσια σχολεία, ώστε να μπορούν τα παιδιά να πάρουν εφόδια και ταυτόχρονα να ανακουφισθεί η ελληνική οικογένεια από το κόστος, είπε η υπουργός Παιδείας.
Η κ. Κεραμέως σε δηλώσεις της στον ΣΚΑΪ αναφέρθηκε ειδικότερα στα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται μεν στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά μόλις για τρίτη χρονιά φέτος διδάσκονται στο δημόσιο λύκειο. Επίσης, αναφέρθηκε στην ενίσχυση όλων των σχολικών τμημάτων τη χώρας από την Ε' δημοτικού και πάνω με διαδραστικούς πίνακες, αλλά και την παραλαβή 177.000 σετ ρομποτικής, όπως και την ίδρυση τεχνικών σχολών που θα δέχονται μαθητές μετά το Γυμνάσιο.
Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι το προσεχές διάστημα 30 μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια θα έχουν αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα προκειμένου να γίνουν συμφωνίες για κοινά προγράμματα με τα ελληνικά πανεπιστήμια.
«Πολύ δύσκολη κρίση, δεν μπορεί να κυβέρνηση να λύσει εξ ολοκλήρου το πρόβλημα, κάνει ό,τι μπορεί. Ανακοινώσαμε ότι για τρίτη χρονιά θα διδαχθούν τα ειδικά μαθήματα στα σχολεία- διδάσκονται πλέον στο δημόσιο σχολείο. Στόχος μας είναι να κάνουμε καλύτερο το δημόσιο σχολείο. Βάλαμε τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, έως τώρα έκαναν μόνο τα παιδιά που πήγαιναν στο ιδιωτικό σχολείο. Όλα τα τμήματα των σχολείων θα έχουν διαδραστικούς πίνακες, όπως και 177.000 σετ ρομποτικής στο σχολικό πρόγραμμα. Η δημόσια παιδεία στόχος είναι να παρέχει περισσότερα εφόδια».
Όπως είπε η κ.Κεραμέως τα σχολεία «γκρουπάρονται» ανάλογα με τη ζήτηση κατά περιοχή. Πρόκειται για μαθήματα που δεν διδάσκονταν ποτέ στο σχολείο.
Για την παραίτηση του καθηγητή από ΕΠΑΛ, σχολίασε πως «τη διάβασα την επιστολή, διερευνήσαμε, δεν υπήρχε καμία γραπτή ενημέρωση, δώσαμε εντολή διερεύνησης, είναι υπό διερεύνηση. Έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές, αλλά είναι χώρος που πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας. Για πρώτη φορά έχουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια που μπαίνεις ανάλογα με τον βαθμό σου- και στα ΕΠΑΛ υπάρχει η αριστεία. Πηγαίνω σε όλη τη χώρα, σε δημόσια σχολεία, δεν είναι αυτός ο κανόνας.
Υπήρχε η νοοτροπία που αντιμετώπιζε την επαγγελματική εκπαίδευση όχι ως ισότιμο της γενικής. Αυτό είναι βαθιά λάθος. Ανακοινώσαμε σχολές για τεχνικές ειδικότητες, στο επίπεδο μετά το Γυμνάσιο. Ξεκινούν οι δύο πρώτες τέτοιες σχολές, είναι για δύο χρόνια με θεωρητική διδασκαλία και αμειβόμενη πρακτική.
Αναφορικά με το αν υπάρχουν ακόμη ελλείψεις καθηγητών, είπε πως «κάναμε την αρχή με 25.000 εκπαιδευτικούς (μετά από 12 χρόνια) προσλάβαμε αναπληρωτές, αλλά το σχολείο είναι ζωντανός οργανισμός, υπάρχουν ασθένειες, εγκυμοσύνες, υπάρχουν ανάγκες αναπλήρωσης.
Σχετικά με την υπόθεση της 12χρονης και τον ρόλο που μπορεί να παίξει το σχολείο, η Υπουργός απάντησε «φυσικά και το σχολείο αναζήτησε το παιδί όταν έλειψε. Η Δικαιοσύνη και οι Αρχές κάνουν τη δουλειά τους. Οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε εμείς, είναι σε δύο κατευθύνσεις. Άμεσα: Έχουμε στα σχολεία πάνω από 3.000 ψυχολόγους στα σχολεία της χώρας. Το άλλο μέτρο είναι ο σύμβουλος σχολικής ζωής, ο εκπαιδευτικός στον οποίο ανοίγονται οι μαθητές, επιμόρφωση διαρκής για διαχείριση τέτοιων περιστατικών. Έχει μπει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα ενότητες όπως σεξουαλική αγωγή. Θεματικές όπως σεβασμός στη διαφορετικότητα, να μάθουν τα παιδιά πώς θα συμπεριφέρονται στους φίλους τους με διαφορετικές επιλογές ή καταγωγή.
Για τα πανεπιστήμια η κ. Κεραμέως είπε πως «αυξήθηκε το φοιτητικό επίδομα, όπως εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ, αναδρομικά από πέρσι που πληρώνεται τώρα.
Σε λίγες μέρες έρχονται στη χώρα μας τριάντα κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια, με στόχο να γίνει ένα κοινό πρόγραμμα σπουδών με εκείνα. Τώρα η συμφωνία ολοκληρώνεται με το Γέιλ και θα υπάρχει απαλλαγή διδάκτρων για τη χρονιά στο αμερικανικό πανεπιστήμιο. Θα έχουμε αγγλόφωνα προγράμματα με κορυφαίους καθηγητές. Έχουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια και καθηγητές, αλλά δεν είχαμε τη θέση που αξίζει στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη.
Είχαμε θέσει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος. Θυμηθείτε το άσυλο που έφερνε το παρεμπόριο μέσα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Πριν από μέρες έγινε λόγος για την επιχείρηση στου Ζωγράφου, στο Βιολογικό της Θεσσαλονίκης έληξε μια κατάληψη δεκαετιών. Όταν μιλάμε για αξιόποινες πράξεις, η αστυνομία κάνει σχεδιασμό για να μπει τέλος- στου Ζωγράφου μιλούσαμε για εγκληματικές συμμορίες. Οι ΟΠΠΙ είναι ένα από τα μέτρα αναβάθμισης. Τα πανεπιστήμια δεν είχαν καν σχέδια ασφαλείας για έκτακτες συνθήκες- τώρα τα περισσότερα έχουν. Στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε και η ελεγχόμενη είσοδος. Βήμα -βήμα αποκαθίσταται το ακαδημαϊκό περιβάλλον.
Έχουμε δρόμο μπροστά μας. δεν θα πω ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα. Για δέκα χρόνια υπήρχε πρόβλημα και στις προσλήψεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πλέον έχουμε προσλάβει έναν για κάθε αποχώρηση.
Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίνονται στις πρωτοβουλίες επιμόρφωσης. Είναι άλλο αυτό και άλλο να έχουμε συνδικαλιστικές ηγεσίες που αντιστέκονται σε πρωτοβουλίες- όπως για παράδειγμα ο μέντορας. Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες προσέφυγαν. Είναι χρέος να προσφύγει το υπουργείο Παιδείας, δεν μπορεί ο καθένας να αξιώνει τη μη εφαρμογή του νόμου».
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε επίσης στην αύξηση του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου, επισημαίνοντας ότι ο επιπλέον χρόνος αφιερώνεται σε μαθητικούς ομίλους και τα παιδιά παίρνουν εφόδια μέσα από το δημόσιο σχολείο, ενώ παράλληλα ενισχύεται η οικογένεια και οι εργαζόμενοι γονείς.