Το γεγονός ότι πλέον οι κάτοχοι ακαδημαϊκών προσόντων (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό) από μία χώρα-μέλος έχουν το δικαίωμα της αναγνώρισης αυτών των προσόντων σε άλλη χώρα-μέλος, τόνισε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κυριάκος Πιερρακάκης με ανάρτησή του στο Facebook.
O υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην πρωτοβουλία που αφορά τους μαθητές της Α΄ Λυκείου καθώς από το Σεπτέμβριο του 2025 «θα αποκτούν χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες γύρω από τα βασικά οικονομικά μεγέθη και τις βασικές οικονομικές λειτουργίες» προκειμένου να γίνεται κατανοητό το σύνθετο χρηματοοικονομικό περιβάλλον.
Τέλος, αναφέρθηκε ότι πλέον οι φοιτητές μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους για χορήγηση φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος, καθώς άνοιξε η σχετική πλατφόρμα.
Αναλυτικά, η ανάρτηση του Κυριάκου Πιερρακάκη:
«Μία λίγο διαφορετική, αλλά πολύ ευχάριστη είδηση: μπήκε επιτέλους τέλος σε μια αναίτια εκκρεμότητα που κρατούσε ένα τέταρτο του αιώνα και καθιστούσε την Ελλάδα αρνητική εξαίρεση στον ευρωπαϊκό χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ήμασταν η μοναδική χώρα από τις 47 του Συμβουλίου της Ευρώπης που δεν είχε κυρώσει τη Σύμβαση της Λισαβόνας παρότι είχαμε υιοθετήσει πρόνοιές της! Τι είναι η Σύμβαση της Λισαβόνας; Είναι ο Καταστατικός Χάρτης που υποστηρίζει το δικαίωμα των νέων της Ευρώπης να απολαμβάνουν το αγαθό της κινητικότητας στις σπουδές τους, εντός του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, η Σύμβαση που κυρώθηκε τελικά από την Ελληνική Βουλή την περασμένη Πέμπτη, διασφαλίζει ότι οι κάτοχοι ακαδημαϊκών προσόντων (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό) από μία χώρα-μέλος έχουν το δικαίωμα της αναγνώρισης αυτών των προσόντων σε άλλη χώρα-μέλος. Η κύρωση της Σύμβασης σε συνάρτηση με τη μεταρρύθμιση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (ισχυρά δημόσια ΑΕΙ και λειτουργία μη κερδοσκοπικών, μη κρατικών Πανεπιστημίων) δημιουργούν ένα πλήρες και συμπαγές πλαίσιο για την περαιτέρω διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας, βγάζοντάς την από την απομόνωση. Η Ελλάδα θα μπορεί πλέον να παίρνει διεθνείς πρωτοβουλίες και να συνδιαμορφώνει τον χάρτη της ακαδημαϊκής κινητικότητας και όχι απλώς να ακολουθεί αποφάσεις που παίρνονται ερήμην της από άλλους.
Θα μείνω στον χώρο της εκπαίδευσης και στην ανακοίνωση του υπουργού Παιδείας ότι από τον Σεπτέμβριο του 2025, οι μαθητές της Α’ Λυκείου θα αποκτούν χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες γύρω από τα βασικά οικονομικά μεγέθη και τις βασικές οικονομικές λειτουργίες. Ο οικονομικός αλφαβητισμός επιτρέπει όχι μόνο να κατανοούμε το σύνθετο χρηματοοικονομικό περιβάλλον αλλά και να παίρνουμε σωστές αποφάσεις ως πολίτες. Για παράδειγμα, το πώς να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά ζητήματα που αφορούν την προσωπική ευημερία μας, όπως τα βασικά οικονομικά του νοικοκυριού μας, αλλά εξίσου σημαντικά και με περισσότερη υπευθυνότητα την ίδια μας την ψήφο απέναντι σε λαϊκίστικα και ανεύθυνα πολιτικά και οικονομικά προγράμματα. Το πάθημα της κρίσης χρέους δεν πρέπει να επαναληφθεί ποτέ ξανά στο μέλλον. Είναι ευθύνη μας προς τις επόμενες γενιές.
Τελευταίο θέμα που αφορά στον χώρο της παιδείας για να θυμίσω ότι ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για τη χορήγηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Οι αιτήσεις γίνονται είτε απευθείας μέσω της σελίδας https://stegastiko.minedu.gov.gr/ είτε μέσω του gov.gr και η προθεσμία λήγει την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2024. Το ετήσιο στεγαστικό επίδομα χορηγείται στους προπτυχιακούς φοιτητές των ΑΕΙ και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, Έλληνες ή υπηκόους άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ανέρχεται σε χίλια πεντακόσια ευρώ. Αυξάνεται στα 2.000 αν συγκατοικούν με άλλο φοιτητή (εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις). Είναι επίσης 2.000 ευρώ για τους δικαιούχους που φοιτούν σε ΑΕΙ εκτός της Περιφέρειας Αττικής ή της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Αν υπάρχει συγκατοίκηση στην ίδια μισθωμένη κατοικία εκτός Αττικής ή Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, το επίδομα αυξάνεται στο ποσό των 2.500 ευρώ. Είναι -πιστεύω- μια ανακούφιση για τις οικογένειες με παιδιά που σπουδάζουν μακριά από την γονεϊκή εστία».